Het algemene boekentopic #3 (Deel 4)

De discussie wordt voortgezet vanaf Het algemene boekentopic #3 - #5387 door June.

Eerdere discussies:

2 likes

Ik zit in een enorme reading slump. :skull: Ik denk dat ik maar aan de prequel serie van Philip C. Quaintrell moet beginnen, want ik vloog door die boeken heen haha

1 like

Wat zijn jullie (recente) ervaringen met de online bibliotheek?

Ik kwam het onlangs tegen en leek me wel interessant. En beter om hun te steunen dan bol.com.

Echter als ik hier zoek naar oude posts kom ik tegen dat het gedoe is om boeken op je e-reader te zetten (al lees ik op telefoon of iPad, dus dat is dan denk ik niet van toepassing) en je boeken binnen 3 weken uit gelezen moet hebben.

Daarom dus benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik ben er wel heel blij mee! Via de app heb ik in het verleden gelezen, dat werkte prima. Wel altijd op hetzelfde apparaat, ik weet niet of hij bijhoudt als je op je telefoon hebt gelezen en daarna verder gaat op de iPad.

Ik vind het een nadeel dat een boek er verplicht 3 weken opstaat en je na max. 10 boeken geen nieuwe boeken erop kan zetten, tot boeken verlopen. Heb nu een paar keer gehad dat een boek (waren wel kinderboeken, dus met illustraties) volgens de online bieb geschikt waren voor de e-reader, maar dat dit toch niet zo was. Dan moet je 3 weken wachten voor dat plekje vrij komt, voor een boek wat je niet kunt lezen. Je kan het boek na die 3 weken verlengen of er opnieuw opzetten.

Daarnaast staan niet alle boeken erop, maar ze hebben een groot aanbod en ook met vrij nieuwe boeken wel. Voor de prijs vind ik het meer dan prima, en idd fijn om de bieb te steunen!

1 like

Goedkoop, ruim aanbod, werkt makkelijk, goed om te steunen. Ik vind zelf 10 boeken per 3 weken prima maar lees ernaast ook op papier. En sommige boeken zijn idd niet geschikt voor ereader, maar dat staat er in mijn ervaring bij aangegeven en desnoods zou je ze op je telefoon kunnen lezen. Via die app luister ik ook wel eens luisterboeken (kun je bovenop die 10 ebooks per 3 weken lenen).
Wat betreft hoe de app en website zijn vormgegeven is er zeker ruimte voor verbetering maar voor die paar tientjes per jaar kan ik ermee leven.

1 like

Ik ben er zelf wel blij mee! Voor die paar tientjes per jaar inderdaad heb ik het er wel voor over, het is geen super groot aanbod maar nog altijd vele malen groter dan de bibliotheek in mijn stad. Ik lees boeken op de iPad als ik geen zin heb om ze over te zetten, maar om eerlijk te zijn vind ik het ook geen gedoe om ze op m’n ereader te zetten? Gewoon inladen op een apart programma, ereader koppelen met m’n laptop en hup ze staan erop.

1 like

Ik heb sinds een paar maanden een abonnement en het bevalt me heel goed. Makkelijk op m’n Kobo e-reader te zetten.

1 like

Ja ik vind het ook goed! De app werkt niet optimaal, maar ik zet het meestal op m’n ereader. En naar mijn idee wordt het aanbod ook steeds beter. Ik heb een wensenlijstje van 119 boeken dus ik kan ook nog heel lang vooruit.
Bij mijn gewone bibliotheekabo zit het erbij in trouwens.

3 likes

De datum + tijd op mijn e-reader klopt niet (en hij weigert om te verbinden met wifi om het te fixen) en daarom kan ik alle biebboeken onbeperkt lenen :sunglasses:

10 likes

Aanraders voor thriller/misdaad/detective reeks?

In het vorige topic werd de Dublin Murder Squad-reeks van Tana French getipt, ik ben nu aan het laatste boek bezig helaas :sob:

3 likes

Dank voor alle reacties! Ik heb me zojuist voor de (lokale) bibliotheek aangemeld want dat scheelde maar €4 met online en daarbij krijg ik toegang tot de online bibliotheek. Ben benieuwd!

5 likes

@flwhrs ja, deze! (Misschien was ik ook de oorspronkelijke tipgever maar dat weet ik niet zeker). Echt een fantastische serie. Ik wilde van het laatste boek echt niet dat het ophield haha. Herlees het ook nog af en toe.

En wat ik ook een fijne serie vind is de Maeve Kerrigan-reeks van Jane Casey, die loopt nog maar wordt wel wat minder goed met de tijd vind ik

Ik heb er nu 2 gelezen en wil eigenlijk ook door jullie reacties meteen verder lezen! Inderdaad fijne serie!

Ik ben nu halverwege de eerste van Acotar en waaaarom moet de hoofdpersoon nou weer 19 zijn? Ik zou het veel leuker en realistischer vinden als ze 23 ofzo was. 19 is echt zó jong als ik naar de 19 jarige om me heen kijk.

En ik vind het leeftijdvershil met de love interest ook nog al groot hahaha

3 likes

Ja z’n 481 jaar is best een age-gap

6 likes

Morgen komt mijn nieuwe boek uit en ik ben zo zenuwachtig… Ik heb er meer dan een jaar aan gewerkt met onderzoek en al dus het voelt zo surrealistisch dat het nu af is :dotted_line_face:

De uiteindelijke omslag:

51 likes

Wat leuk! Ben benieuwd naar het boek, vond je vorige boek leuk om te lezen!

4 likes

Ik ben ook bezig (met de 1e nog) n.a.v. dit topic! Geweldige tip :relaxed:

1 like

Ah wat lief, dankjewel!!

De nieuwe Taylor Jenkins Reid (Atmosphere) net uit en wat een bummer. Tot nu toe een paar nieuwere boeken achter elkaar waar ik naar uitkeek en die allemaal tegenvielen, echt jammer (looking at you, Frederik Backman, MJ Arlidge, Suzanne Collins etc).

Wel echt een aanrader is ‘Careless People’ van Sarah Wynn-Williams. Ze heeft hoog in de boom gezeten bij Facebook en vertelt hoe het haar daar achter de schermen aan toe ging toen zij daar werkte. Tot 2017, dus beslaat ook de eerste verkiezing van Trump en de rol die Facebook daarin speelde. Juicy, woestmakend en vreselijk. Overigens vond ik de schrijfster zelf ook niet echt sympathiek, dus met die bril op kun je er maar beter niet ingaan. Wel vond ik het super interessant om te lezen hoe het daar liep en waarom. En niet onverwachts: Sheryl Sandberg blijkt natuurlijk ook een cunt. Met zo’n ‘adviserende vriendin’ hebben we als vrouw geen vijand meer nodig. Al met al: Dikke tip voor in de zomervakantie!!