Oeh ik heb volgens mij al 3 maanden geen lijstje meer gedeeld. Dus dit is even mijn lente recap

Niccolò Ammaniti - Het intieme leven

Absoluut niet mijn favoriete boek van deze auteur maar ik heb me alsnog echt vermaakt door de witty schrijfstijl. Het kwam op mij enorm satirisch over en daar hou ik wel van als het goed gedaan is.
Toshikazu Kawaguchi - Before we say goodbye

Ik zag dat hier inmiddels al best veel delen van zijn. Ik moet deze boeken niet te vaak of te snel achter elkaar lezen want dan word ik er een beetje flauw van, maar ik vond deze wel weer ontroerend.
Judith Visser - Zondagskind

Was een re read en heeft me nog meer geraakt dan de eerste keer dat ik het las.
Judith Visser - Zondagskracht

En deze las ik er daarna direct achteraan, het nieuwe en laatste deel van de serie. Ook mooi, maar deed me wat minder. Het gaat ook heel veel over haar honden en dat interesseert me persoonlijk wat minder.
Lars Ramslie - De berg, het meer, het geweer

Ik kreeg hier niet echt grip op. Het begon best veelbelovend, maar ik raakte op den duur echt de draad kwijt. Het bleef allemaal te vaag. Ik hou best van vage boeken, maar ik moet toch enigszins snappen wat er gebeurt. Ik vond het vertelperspectief niet prettig lezen.
Maartje Wortel - Camping

Ook mwah, ik hou er niet van als er teveel verschillende verhalen/personen aan bod komen. Ik wil graag verbinding voelen met een personage en dat had ik hier helemaal niet. Ook bij dit boek snap ik nou eigenlijk niet precies wat ik gelezen heb? Het einde was… onverwachts.
Karl Ove Knausgard - Het derde rijk

Ik las in de NRC dat ze dit deel tot nu toe de minste van de 3 vonden, maar daar ben ik het echt niet mee eens. Ik vond het zo heerlijk! En spannend. Ik las dit precies op de juiste plek (tijdens een regenachtige week in een nevelig bos) en zat er 100% in. Dat je gewoon uren achter elkaar kunt doorlezen, zo fijn is dat. Ik zei het al eerder maar ik ben totaal hooked aan deze serie.
Miranda July - All fours

Nou eindelijk na een eeuwigheid wachten lag dit boek voor mij klaar in de bibliotheek. Ik vond het eerste deel goed, het tweede deel een beetje saai. Ik kan op zich wel begrijpen waarom zoveel vrouwen hier lyrisch over zijn, maar ik had dat zelf eigenlijk niet. Ik vond het wel erg grappig geschreven en dat had ik niet per se verwacht!
Christien Brinkgreve - Het beladen huis

Hier heb ik ook al wat over gezegd en ik weet dat heel veel mensen dit heel goed vinden. Maar het raakte me gewoon niet en eerlijk gezegd vond ik het saai. Net als bij All fours staan het thema en de personages te ver van mij af. Dat maakt me niet uit als het verhaal me heel erg pakt, maar bij dit soort boeken is het denk ik wel noodzakelijk dat je je in zekere mate kunt identificeren met de thematiek en/of de personages.
Yael van der Wouden - De bewaring

Ik heb hier erg van genoten! Een fijn zomerboek. Sexy geschreven ook! Call me by your name in Overijssel zeiden ze ergens, kan ik me helemaal in vinden.
Chris Bajema - De Mosterdmoorden

In dit boek had ik echt veel zin, maar viel wat tegen. Ik weet niet of dat cosy crime wat voor mij is. Het is iets te kneuterig misschien, te weinig spannend.
Joost Oomen - Het paradijs van slapen

Echt fantastisch. Ik heb gelijk zijn andere roman, het Perenlied, gereserveerd bij de bieb. Ik weet niet precies waarom dit boek me zo raakte maar ik las het precies op het goede moment denk ik en ik ben nou eenmaal dol op giraffen. 
‘Er zijn weinig dingen op de wereld die je het gevoel geven dat je een klein zwart, aardewerken kannetje bent dat in één vloeiende beweging met melk wordt gevuld, maar een giraf die over het strand de branding tegemoet loopt is er een van.’