Het algemene boekentopic #3

Je kan op bol iets van 20 pagina’s lezen en het is ook echt gewoon heel slecht geschreven, hele korte rare zinnen

4 likes

Ja die vorm en die knopjes vind ik wel echt chill, maar het formaat van die kleine is wel echt handzamer. Ik heb soms wel spijt dat ik m’n oude heb weggedaan, maar vooral omdat die accu veel beter was (ja zelfs na 7 jaar nog).

1 like

Nee echt nog nooit last van gehad of ook maar over gedacht :sweat_smile:. Je kan toch juist ieder boek op een ereader lezen, ideaal.

3 likes

Ik heb zelf het kleine formaat en mijn zus de grotere. Die van mijn zus ligt altijd maar thuis en ik neem die van mij echt overal mee naartoe.
Wordt al meer aangegeven maar als je hem veel wilt gebruiken (dus niet je telefoon maar lekker lezen in de wachtkamer o.i.d.) denk ik wel belangrijk

1 like

Als je de kleinste te klein vindt: met een flaphoesje is ie al wat groter en beter vast te houden. Ik vind deze sowieso mega chill omdat ik m kan neerzetten, kan vasthouden door mn hand door het elastiek te steken en het allerbeste: op mn badrand kan klemmen.

Ik heb een libra h20 en vind hem echt heel fijn. Was op vakantie met een vriendin die een kindle heeft, en die moest de hele tijd haar scherm schoonmaken door zonnebrand e.d., en ik had daar helemaal geen last van omdat ik die knopjes heb. Ik vind hem ook helemaal niet groot, hij past zonder hoesje zelfs in mijn buiktasje dat ik op vakantie altijd bij me heb. Ideaal als ik alleen ben en 's avonds ergens ga eten en geen zin heb om een grote(re) tas mee te nemen. Deze is dat:

2 likes

Ik heb ook een libra h2o en ben er ook echt mega blij mee. Dat stukje is echt heel fijn met vasthouden. en hij past ook gewoon in befaamde uniqlo tasje :wink: @kali

5 likes

Ik heb ook de libra 2 en ben er superblij mee! Door de knopjes wordt hij inderdaad minder snel vies en voelt het ook wat steviger vind ik. En het formaat is fijn om op te lezen, bij een kleinere moet je zo vaak bladeren denk ik haha

2 likes

Ik heb net small worlds uit van Caleb Azumah Nelson en het is zo’n aanrader. Zo mooi geschreven.

Ik heb ook echt veel te lang hierover getwijfeld destijds, haha. Ik heb uiteindelijk voor de Clara (de 6 inch) gekozen en ik ben heel blij met die keuze. Ik draag vaak minitasjes en deze past toch echt een stuk makkelijker in de meeste dan de Libra. En dan inderdaad met hoesje zoals @vitaminwater zegt, heb ik hem staand op tafel bijvoorbeeld.

2 likes

Heb mn boekenkast weer eens helemaal leeggehaald, afgestoft en weer ingeruimd! (en de boeken die ik weg wilde doen eruitgehaald)

28 likes

Ik vind de Libra wel echt veel fijner lezen.
En tot nu toe past hij ook in alle tasjes

1 like

Dit werkt ook goed als je wat meer houvast wil + een ministandaardje maar geen groter model of een hoes:

2 likes

Gebruiken jullie de erader wel eens op standaard?
Lijkt me helemaal niet fijn

1 like

ik zit letterlijk nooit in dit topic maar ik ben nu het nieuwe Hoe overleef ik-boek aan het lezen. Wel leuk voor de nostalgie maar ik had niet verwacht dat het zo unhinged was haha. Wel leuk maar ik vind wel dat je goed merkt dat een boomer als een jong iemand probeert te schrijven hahaha

11 likes

ja sorrieknorrie maar dat vind ik ook echt cringe haha niemand praat zo :sob:

1 like

Ja ik weleens, als ik aan het lezen ben aan de keukentafel, terwijl ik eet/koffie drink. Vind het wel handig, maar als ik ondertussen niets anders doe of op de bank zit, dan gebruik ik hem verder niet.

1 like

Was dit taalgebruik ook niet heel erg zo in de ‘oude’ boeken? Vond het toen ook al stom geloof ik haha

1 like

Leuk, en bedankt voor het aanmaken!

Ik heb een voorkeur voor een privé (of zelfs secret, dan is het niet zichtbaar voor mensen van buiten FF; maar kunnen nieuwe FF’ers ook moeilijker joinen) groep, maar weet niet of er meer zijn?

• public
  • private
  • secret
  • maakt me niet uit

0 stemmers

1 like

Ik heb een aantal jaar de Aura gehad (6 inch) en heb me destijds echt wel vaak zitten ergeren aan het formaat van het scherm, vond het toch te klein om prettig te lezen ofzo. Nu heb ik een paar jaar de Libra H2O en ben echt mega blij met het iets grotere scherm. Soms krijg ik wel eens heimwee naar de kleinere, maar dat is alleen om het vasthouden haha. Dat ging wel lekker in 1 hand vond ik. Maar de Libra houdt ook heel fijn vast met dat extra stukje en de knoppen zijn ook handig. Het grotere scherm was voor mij uiteindelijk toch het belangrijkst! Hij past gelukkig ook in al mijn handtassen, dus zou ook zeker even kijken naar welke tassen je precies hebt en wat daarin handig is.

1 like