Veel van de Boekerij! Klopt ook wel, want ze hebben veel van mijn favoriete auteurs.
Fourth Wing
The Cruel Prince
en mijn meeste recente favoriet The Bridge Kingdom
Robin Hobb heeft een paar fijne series, o.a. de Farseer Trilogy. En ik vond The Belgariad van David Eddings ook heel lekker weglezen
Iemand hier die het boek liefdesliederen van W. E.B. Du Bois heeft gelezen? Ingeschreven door Honotee Fanonnee Jeffers
Ik ben er nu in bezig en vind het echt goed tot nu toe! Het leest fijn en de verhaallijn is mooi bedacht, niet super chronologisch maar het is wel te volgen. En informatie word verspreid gedeeld terwijl er al wel aanwijzingen zijn dat er wat aan de hand is. Je wilt dus steeds doorlezen om te weten hoe het verder gaat. Het is wel een dik boek en ik ben nog lang niet op de helft, maar ik heb wel vertrouwen erin dat het goed blijft.
Het zijn wel heel veel namen en dat maakt het wat ingewikkeld om te onthouden wie wie is en wie waarbij hoort. Er staat wel een overzicht in met de families plus namen maar er zijn nog heel wat meer personages. Ik ben dus zelf maar een stamboom aan het maken, werkt prima.
Jaaaa ik heb 'm twee weken geleden gelezen! Vond 'm ook heel mooi, en het verhaal en de personages goed uitgediept. Vond het vertelperspectief ook origineel en maakte het wat uitdagender.
Ik zat er helemaal in en mis het verhaal en de personages best een beetje nu het uit is
Dikke 5 sterren wat mij betreft!
Heb Bunny van Mona Awad uitgelezen vandaag en echt, WTF did I read ? Vond hem wel heel leuk. Maar zooo raar! Las online heel wat reviews van mensen die dit boek echt een soort fever dream vonden en ik geef ze helemaal gelijk.
oh ja ik vond deze ook echt veel te raar haha
Nou echt! Ik ben halverwege gekomen en toen dacht ik echt, wtf waarom lees ik dit nog…
Op het werk vertel ik wel eens dat ik graag lees, en daardoor heb ik nu voor de 3e keer een boek uitgeleend gekregen om te lezen, omdat zij dat boek geweldig vinden. Alleen lees ik vooral Fantasy/Romance/Mystery, terwijl zij vaak een heel ander genre lezen dat me totaal niet aanspreekt.
Echt klein leed, want ik vind het vervelend om het boek niet te lezen en terug te geven, maar ik kom er ook echt moeilijk doorheen. Ik moet echt leren om nee te zeggen.
@Fruitcake hoe is de vertaling? Weten jullie of er veel slang/Afro-Amerikaans-Engels in het origineel zit? (Vind het dan namelijk denk ik fijner om het origineel te lezen ipv de vertaling)
@Fruitcake ik ben het helemaal met je eens. Al vind ik het verhaal wel verdrietig en treurig toch is er ook altijd hoop.
@Briseis zelf lees ik de Nederlandse vertaling. Ik vind het fijn lezen. Hier staat nog wel informatie van de vertalers over het boek. Misschien kan je daar iets mee?
Leuk, thanks! Lijkt erop dat ze wel een heel goede oplossing hebben gevonden voor zinnen als 'She didn’t want no trouble’, maar zelfs de beste vertaling kan niet echt vatten hoe zoiets in het Engels klinkt. Dus ik neig toch wel naar het origineel… Aan de andere kant heb ik nu ontdekt dat ik een van de vertalers ken, dus dat maakt de vertaling lezen ook wel weer leuk.
Ik heb 'm in het Engels gelezen, ik heb me zo vaak gestoord aan stuntelige vertalingen dat ik er niet eens meer aan begin. Als je Engels prima is zou ik altijd voor het origineel kiezen.
Pfff ik heb net de Nachtegaal van Kristin Hannah gelezen, ik moest echt zo erg huilen!
Mooi verhaal, heb m in 3 dagen gelezen.
Zó raar!! Iedere keer als ik dacht ok op zich nu al twee pagina’s achter elkaar waar ik wel chocola van kan maken werd ik weer in het diepe gegooid met één of andere scène waar ik echt niets van kon breien
~ ieder ander boek ~
Haha nee geintje ik wil wel meedenken voor een dik boek waar je in kan duiken! Wat voor genres vind je leuk en wat zijn andere favoriete boeken van je?
Deze ben ik nu aan het lezen en persoonlijk vind ik het niet echt een pageturner😅. Het leest wel lekker weg maar het kabbelt meer een beetje voort.
Ja, lees een Klein leven. Maar als je uiteindelijk toch voor iets anders wil gaan, is Pachinko (Min Jin Lee) een aanrader! Ik denk dat ik nog wel wekelijks/maandelijks terugdenk aan het boek (nou scheelt het ook wel dat ik de schrijver volg op Instagram), terwijl ik het boek zeker twee jaar geleden heb gelezen. Zeer indrukwekkend! En anders is Norwegian wood (Haruki Murakami) ook nog wel zoiets, alleen is dat niet altijd even vrouwvriendelijk en feministisch (denk ik).
Ja, geweldige auteur! Je moet je er gewoon aan overgeven. (als je wil dan he haha, als je het echt vreselijk vindt dan niet doen)