Het algemene boekentopic #3

Ik heb 'm in het Engels gelezen, ik heb me zo vaak gestoord aan stuntelige vertalingen dat ik er niet eens meer aan begin. Als je Engels prima is zou ik altijd voor het origineel kiezen.

2 likes

Pfff ik heb net de Nachtegaal van Kristin Hannah gelezen, ik moest echt zo erg huilen!
Mooi verhaal, heb m in 3 dagen gelezen.

1 like

Zó raar!! Iedere keer als ik dacht ok op zich nu al twee pagina’s achter elkaar waar ik wel chocola van kan maken werd ik weer in het diepe gegooid met één of andere scène waar ik echt niets van kon breien :sob:

1 like

~ ieder ander boek ~

9 likes

Haha nee geintje ik wil wel meedenken voor een dik boek waar je in kan duiken! Wat voor genres vind je leuk en wat zijn andere favoriete boeken van je?

Deze ben ik nu aan het lezen en persoonlijk vind ik het niet echt een pageturner😅. Het leest wel lekker weg maar het kabbelt meer een beetje voort.

Ja, lees een Klein leven. Maar als je uiteindelijk toch voor iets anders wil gaan, is Pachinko (Min Jin Lee) een aanrader! Ik denk dat ik nog wel wekelijks/maandelijks terugdenk aan het boek (nou scheelt het ook wel dat ik de schrijver volg op Instagram), terwijl ik het boek zeker twee jaar geleden heb gelezen. Zeer indrukwekkend! En anders is Norwegian wood (Haruki Murakami) ook nog wel zoiets, alleen is dat niet altijd even vrouwvriendelijk en feministisch (denk ik).

1 like

Ja, geweldige auteur! Je moet je er gewoon aan overgeven. (als je wil dan he haha, als je het echt vreselijk vindt dan niet doen)

Ik ben deze ook aan het lezen!! Bizar inderdaad maar ik vind dat wel leuk :smile: ben heel benieuwd hoe het verhaal verder loopt.

2 likes

Ik heb het Amerikaanse datingexperiment van Elena Armas gelezen. Leuk, vermakelijk boek. Wel voorspelbaar.

1 like

Ik vond het de hype niet waard maar ik heb er wel van “genoten”. Vind dat je het prima kan lezen!

Maar, echt TIEN keer beter vind ik haar debuut: the people in the trees (notities uit de jungle in het Nederlands, weet niet of de vertaling goed is). Een van de beste/“leukste” boeken die ik gelezen heb. En wel echt een pageturner vind ik.

En misschien: drive your plow over the bones of the death van Olga Tokarczuk - super spannend en heeeeel goed!!

Allebei niet super dikke boeken alleen. Ik hou ook van John Irving als je zin hebt je echt in een groot verhaal te verliezen (bidden wij voor Owen meany en de regels van het ciderhuis).

Ik ben net begonnen in chain-gang all-stars van Nana Kwame Adjei-Brenyah en brr dit is een soort hungergames maar dan wow meteen na het eerste hoofstuk zit je al op het puntje van je stoel. Iemand die deze toevallig al heeft gelezen?

Oh en ik heb eindelijk aap in pak gelezen @d12baby ik zal in het ander topic wel even zetten wat ik er van vond. Sowieso leuk!

1 like

Ah leuk, dankjewel! Ben benieuwd wat je ervan vindt!!

@anon30197667 ik vond Een klein leven helemaal niks, maar in mijn vriendengroep ben ik de uitzondering

Ik heb The Argonauts gelezen van Maggie Nelson. Interessant en heel goed geschreven, maar autofiction is niet echt mijn ding. Ga nu beginnen in haar andere boek, Bluets

3 likes

Oh ik kwam hier net om te vertellen dat ik niet kan wachten om vandaag Een klein leven uit te lezen :sweat_smile:. Zit er helemaal in

2 likes

Ik vond Bluets echt geweldig! Benieuwd wat je er van vindt. Denk erover the Argonauts mee te nemen op vakantie. Wat is het dan aan autofictie dat je niet aanspreekt?

2 likes

Ik hou er niet zo van dat alles op zo’n dagboekmanier wordt uitgeschreven. Ik heb liever dat een verhaal zich langzaam ontvouwt, niet om steeds maar een soort recensie te lezen van wat er allemaal heeft plaatsgevonden volgens een verteller. Dus niks tegen Maggie persoonlijk! Zou 'm zeker lezen, vond het een mooi verhaal en ik heb dankzij haar nu een hele andere blik op zaken zoals zwangerschap en transitie (ze beschrijft beide thema’s echt prachtig)

1 like

‘Hoe overleef ik…’ boek aan het lezen. Genieten dit

5 likes

https://www.instagram.com/p/CxFbFeGIP8g/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Heel gênant

3 likes

Hoe is ie? Niet te kinderachtig?

3 likes

What the fuck. Was er nou níemand die bij het schrijven printen uitgeven dacht, dit kan niet. Mind = blown.

7 likes