Het algemene boekentopic #3

Ja ik vind het serieus zielig voor de auteur, dan ben je 23 zonder enige ervaring als schrijver en word je zo voor de leeuwen gegooid. :woozy_face:

@Kusjessoldaat Ursula K. Le Guin! Ik zal vanmiddag even opzoeken welke boeken ik het leukst vond (is ff geleden).

1 like

Die heeft die denk ik al gelezen! M’n broer is namelijk mega fan van haar boeken (de ontheemde :heart_eyes:).

1 like

Ja dit denk ik ook. Ophef zorgt dat het gaat verkopen? Ik bedoel er stemmen ook mensen FvD en zijn lid van studentenverenigingen, misschien is dat haar doelgroep?
En ik vind haar foto’s rond de promotie ook allemaal zo net niet? Zal vast de nieuwe jonge vibe zijn maar professioneel oogt het niet.

2 likes

Tad Williams - de drakentroon
En alle andere delen/boeken, is trilogie.
Sciencefiction en beetje sfeer als Robin Hobb

2 likes

Ik dacht eerst dat de ophef ging over de cover art, wat gewoon een kopie is van Ninth house. Daarna zag ik pas de flaptekst en werd de mindfuck nog groter

3 likes

Nah ik zie op d’r insta ook dat ze op een aantal foto’s met mensen van Kirac staan, dat is gewoon een hele vage (en niet zo leuke) groep mensen die volgens mij gewoon kicken op ophef en zich verheven voelen

3 likes

Qua schrijfstijl net zoals de andere HOI boeken zo ver ik mij kan herinneren, soms iets te veel pan pasta en Apenbil sferen als jongvolwassene maar er zitten zeker leuke stukjes tussen. Ik had geen verwachtingen dus het heeft me wel verrast.

2 likes

Top heb 'm gekocht! Dankjewel.

1 like

Ik heb zo hard genoten van dat boek (Chain Gang All Stars). Wil hem nu ook aan iedereen aanraden. Ik had niet verwacht ooit een boek te lezen met zulke gewelddadige scènes. Schaamde me tijdens het lezen ook dat ik genoot van de gevechten en dus even erg als het publiek was. Ik zou het boek zo opnieuw lezen.

2 likes

(Over het nieuwe hoe overleef ik boek) Ja eens! Al vind ik de dialogen soms wel vermoeiend. Zo adrem de hele tijd en het gaat maar door. Alsof je bijna niet op adem kan komen tussendoor.

het is een en al drama volgens mij heeft ze zo ongeveer alles wat ze te horen heeft gekregen in de interviews gebruikt.
Maar goed Rosa haar leven was altijd een groot drama dus dit was te verwachten haha. Sommige dingen zijn ook net wat te toevallig allemaal maar ach. Qua leeftijd vind ik Rosa soms overkomen als een puber en soms veel te volwassen/moederachtig maar dat is misschien bwwust. Het is op bepaalde momenten wel heel therapeutische maar misschien was dat altijd wel een beetje het geval in de serie. Dat weet ik niet zo goed meer
Ik vind het in elk geval leuk om te lezen. Het leest lekker weg en de voice berichten zijn een leuk toevoeging.

@Lidwien ja dat heb ik ook wel wat ja. Al moet ik zeggen dat het achter elkaar aan lezen wat minder aanspreekt zo bloederig als het soms is. Dus ik lees het wat afwisselend met andere boeken. Maar het is goed geschreven. Net als een serie die je maar door wilt blijven kijken. Enige wat ik irritant vind zijn de vreemde namen van al die technische dingen. (Chain Gang All Stars)

Edit: over hoe overleef ik Dat abortus gedoe vond ik dan wel weer matig. Volgens mij was dat met die Sacha ook al zo. Toch jammer. En ik vond de chatgp ook wel beetje tr aanwezig. Maar goed het was leuk om te lezen en een volgend deel ga ik ook gewoon lezen.

2 likes

Nee, maar lijkt me eigenlijk een goed idee??? Voor de boekenclub ook!

Add me :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Ja, lijkt me ook echt een top idee!

1 like

Ja goed idee. Kan je de groep zoeken of moet jij mensen toevoegen?

Zou je dan een linkje kunnen delen of moet ik ergens mijn username linken? Leuk idee!

9 likes

Je kan op bol iets van 20 pagina’s lezen en het is ook echt gewoon heel slecht geschreven, hele korte rare zinnen

4 likes

Ja die vorm en die knopjes vind ik wel echt chill, maar het formaat van die kleine is wel echt handzamer. Ik heb soms wel spijt dat ik m’n oude heb weggedaan, maar vooral omdat die accu veel beter was (ja zelfs na 7 jaar nog).

1 like

Nee echt nog nooit last van gehad of ook maar over gedacht :sweat_smile:. Je kan toch juist ieder boek op een ereader lezen, ideaal.

3 likes

Ik heb zelf het kleine formaat en mijn zus de grotere. Die van mijn zus ligt altijd maar thuis en ik neem die van mij echt overal mee naartoe.
Wordt al meer aangegeven maar als je hem veel wilt gebruiken (dus niet je telefoon maar lekker lezen in de wachtkamer o.i.d.) denk ik wel belangrijk

1 like

Als je de kleinste te klein vindt: met een flaphoesje is ie al wat groter en beter vast te houden. Ik vind deze sowieso mega chill omdat ik m kan neerzetten, kan vasthouden door mn hand door het elastiek te steken en het allerbeste: op mn badrand kan klemmen.

Ik heb een libra h20 en vind hem echt heel fijn. Was op vakantie met een vriendin die een kindle heeft, en die moest de hele tijd haar scherm schoonmaken door zonnebrand e.d., en ik had daar helemaal geen last van omdat ik die knopjes heb. Ik vind hem ook helemaal niet groot, hij past zonder hoesje zelfs in mijn buiktasje dat ik op vakantie altijd bij me heb. Ideaal als ik alleen ben en 's avonds ergens ga eten en geen zin heb om een grote(re) tas mee te nemen. Deze is dat:

2 likes