Ik blijf het leuk vinden dat boeken zo anders kunnen binnenkomen, dat het zo persoonlijk is!
Jaaa voor elk boek bestaat wel een lezer en voor elke lezer een boek.
Ik heb dus dit probleem met de e-reader, de pagina nummering die een woord overlapt. Ik heb alle instellingen al geprobeerd maar krijg het niet weg. En het is eigenlijk een non issue maar toch rete irritant!
Ik heb dit wel eens met officieuze ebooks. Heb jij het met alle ebooks? En welke ereader heb je?
Hmm dan is dat mijn karma voor dit lezen zonder te betalen gedownloade boek.
Duidelijk verhaal
Oh ik heb net een heel leuk boek uit dat is geschreven eind jaren 70, begin jaren 80. Wilde rozen van de damesschrijfbrigade dorcas. Het is een onmnibus bestaande uit 5 delen.
Aan de hand van een fictieve familie krijg je de lesbische/feministische geschiedenis voorgeschoteld vanaf de jaren 1900. In elk deel speelt iemand anders de hoofdrol en is het een andere tijdsperiode. Het boek leest heel makkelijk weg, is best vaak over de top maar daardoor juist grappig. Het is dan ook een parodie op een hele reeks aan populaire vrouwengernes. En ks geschreven omdat er eens boeken moesten komen met lesbische vrouwen die wel goed aflopen. Er komen best veel leuke feitjes langs en boekentitels en alles. Maar wat het extra leuk maakt is dat het zich, voor een groot deel, afspeelt in Groningen en dat de hoofdppersonages ook Gronings zijn.
Het boek volgt de opzet van het boek de opstandigen geschreven door Jo van Ammers-kuller. Dat boek was blijkbaar heel succesvol maar ik heb er nog nooit van gehoord. Bij de bibliotheek hebben ze de boeken ook dus ik ben van plan om er een te lezen, er zijn drie delen verschenen en het gaat over de geschiedenis van de vrouwenbeweging tussen 1840 en 1920. Ook dit is een familie saga.
(Ik weet niet welk format je dan hebt gekregen maar ik een PDF heb inpv epub wilt dit nog wel eens gebeuren. )
Leuke vondst!
Mijn augustus:
Beetje een tegenvallende maand. Had me verheugd op De enige die overbleef, maar vond hem niet zo heel sterk uiteindelijk.
Verder nog een dikke DNF: Skydancer van Lotte Kok. Echt een worsteling dat boek. Heb het halverwege opgegeven
Ben nu De kleermaakster van Parijs aan het lezen en die is tot nu toe heel fijn.
Ik ben bezig in Running is a kind of dreaming door J.M Thompson en het zo herkenbaar als ook ultraloper. En mooi. Wel aanrader.
Iemand boekentips om er weer in te komen? Liefst dus niet teveel bladzijdes en geen thrillers. Hoeft ook niet perse romantisch, zoiets als Hendrik Groen leest ook lekker weg. Oh en het liefst via Kobo Plus te lezen.
Ik vind de boeken van Jenny Colgan leuk, luchtig en snel weglezen. De kleine bakkerij aan het strand is een aanrader! Vooral feel good. Geen heftige romantiek ofzo.
En anders de Moordclub op Donderdag? Cozy crime, leest lekker door en de karakters zijn heel leuk.
Misschien ‘Zeg naar Agaath’? En het vervokg ‘Agaath gaat viraal’. Beide fantastich.
Mijn boeken van deze maand. Voor mijn doen veel gelezen maar dat kwam door de vakantie.
De geniale vriendin ben ik bij pagina 75 gestopt met lezen. Ik kwam er niet doorheen en dat heb ik niet snel. De vorige keer was het bij de Boekbinder.
Ik heb laatst twee boeken van Carley Fortune gelezen (Elke zomer daarna & Ik zie je bij het meer) en ik vond ze echt heel fijn lezen. Had echt de drang om beide boeken in 1x uit te lezen. Simpel geschreven maar toch op zo een manier dat je er helemaal in zit. Staan beide op Kobo Plus
Ik heb deze ook allebei gelezen vorig weekend en ook haar laatste boek (zit helaas niet uh kobo plus). Ze zijn inderdaad een aanrader.
Veel leuke dingen gelezen deze maand! The Book of Dog vond ik zoooo leuk en grappig en origineel en mooi, het is een soort post-apocalyptisch feministisch verhaal met heel veel honden en referenties naar het Amerika van Trump.
dat read two times klopt niet maar geen zin om te veranderen
@fruitcake goede lijst! ik vond nothing to see here ook zo leuk
Volgens mij ben ik even uit mn leesdip, :
@Wezel de waddenliefde reeks heeft mij weer even uit mn leesdip gekregen!
De boeken van Sarah Crossan? Lezen als een trein, weinig woorden, wel inhoudelijk ook interessant.