Het algemene boekentopic #3

Ja ik herken zeker wat je zegt. Mijn niveau Engels is dat van een native speaker, maar ik snapte inderdaad sommige zaken ook niet. Het blijft ook heel erg in het abstracte hangen: de auteur doet erg haar best om het zo wollig en vaag en abstract en filosofisch op te schrijven, maar er wordt daarna door de personages niet of nauwelijks gehandeld wat betreft het plot. Ze spreken er alleen maar over op een soort ‘meta’ niveau ofzo. En ondanks dat je van iedereen POV’s hebt, leer je tegelijkertijd weer niemand echt kennen en houden ze hun daadwerkelijke waarheden en plannen ook een soort van ‘geheim’ voor je, waardoor je steeds net niet weet hoe ze erover denken en waarom ze zo handelen.

Zal wel onderdeel zijn van het hele filosofische gebeuren, maar ik vond het best irritant worden.

Twijfel niet aan je eigen niveau hoor! Ik lees ook boeken zoals Malazan (staat te boek als vrij complex) etc en dat vind ik prima te volgen, terwijl ik hier echt regelmatig dacht: ‘huh?!’

Nogmaals, ik denk dat de auteur het erom deed, nadat iedereen zo positief was over boek 1.

2 likes

De trilogie van heksenkind is uit! Er waren een aantal volgens mij die boeken zochten. Het is niet met de oude cover maar het is wel een hele mooie.

Jaapleest.nl had het boek blijkbaar nog nooit gelezen. Goede recensie wel en ben het er helemaal mee eens dat alledrie de boeken heel goed zijn.

6 likes

Ik heb hem vorig her-gelezen, inclusief laatste deel wat nog helemaal nieuw voor mij was en ik vond het nog net zo mooi als toen. Dus de nieuwe versie ligt hier ook al thuis.

4 likes

Heb ‘m uit! Vond de ontknoping wel goed, alleen had het voor mijn gevoel in het midden van het verhaal wat minder langdradig kunnen zijn.

1 like

Os bij jullie de bibliotheekapp (om je geleende boeken te verlengen enzo, dus niet online lezen) ook zo’n drama op android? Ik kan er niets meer mee, alles flikkert.

6 likes

Ja! Mijn bieb is recent over gegaan op een nieuw (landelijk) systeem en sinds toen doet niks het echt meer lekker. Ook niet via de browser trouwens, ik kan vaker niet dan wel in een keer inloggen. Bibliotheek is digitaal gewoon in elk opzichte echt bagger.

6 likes

Qua gastabonnement vind ik het ook niet duidelijker geworden. Ik zie nu alle geleende boeken onder elkaar zonder dat het uitgesplitst is per bibliotheek. Heel irritant

Als veel dingen het niet doen kan het zinvol zijn om even langs te gaan en te vragen of alles wel goed staat nog op je kaart/in het systeem.

2 likes

Mijn doel was om in de vakantie veel boeken te lezen en dat is gelukt, ik heb 10 boeken gelezen. Daardoor zit ik nu op 32 boeken dit jaar. En er gaat dan meteen zo’n stemmetje in m’n hoofd van misschien lukt de 52 boeken wel. Zo stom, want ik wil niet op die manier ermee bezig zijn. Vooral omdat m’n doel 24 boeken voor 2024 was.

11 likes

Ik werk bij een bieb en mijne ging als een van de eerste over en manman gedoe! Het is inderdaad landelijk en dan moet steeds de KB het oplossen. Hopelijk voor jullie werkt het over een paar dagen weer, want het is heel vervelend!

3 likes

Wat vind je er deze keer van?

1 like

Niet heel enthousiast. Heel warrig en onsamenhangend en eigenlijk heb ik best wat stukken overgeslagen omdat het me niet kon boeien. Jammer want ik had hoge verwachtingen haha! Blame Reddit.

1 like

Ah jammer.

1 like

Ja dat vind ik ook! Ik vond de beschrijvingen van de gang wel heel erg tof en hou ook wel van zulke rare dingen. Maar waar anderen heb hebben over fenomenaal of waanzinnig, denk ik, meh.

Ik ga alvast mijn gelezen boeken droppen hier, want dat staat toch al een soort van vast haha

AUGUSTUS

• Last of the Dragorn (#8) - Philip C. Quaintrell :star::star::star::star:
  • A Clash of Fates (#9) - Philip C. Quaintrell :star::star::star::star::star:

I DID IT! De hele Echoes Saga achter elkaar gelezen, negen boeken totaal haha. Ik heb intens genoten. 🥹 Ik neem nu even afscheid van deze wereld (Verda), de prequels zijn later aan de beurt.

Oh en ik hoop deze nog toe te voegen, maar dan moet ik even flink doorlezen:

• The Way of Kings (#1) - Brandon Sanderson :star::star::star::star::star: (het is een reread en de serie verdient een miljoen sterren dus ja)

Ik zit nu nog maar op 25% dus heb nog genoeg te gaan. Ik hoop hem dus deze maand uit te lezen en dan in de maanden september, oktober en november de drie andere delen. Dan ben ik in december klaar voor Wind and Truth, deel vijf die dan uitkomt. :star_struck:

8 likes

Voor de mensen die such a fun age/zon leuke leeftijd hebben gelezen, is helemaal prima van cecilia rabess wel een tip. De voorkant van het boek ziet er uit als een romcom en de flaptekst geeft mij dat idee ook wel. Alleen is het niet een romcom maar een interessant verhaal over of het mogelijk is om een relatie aan te gaan met iemand die politiek gezien totaal anders denkt. Het boek leest vlot weg en het hoofdpersonage is goed neergezet. Misschien dat de personages soms wat beter uitgediept had kunnen worden maar als je ziet wat er allemaal voorbij komt in dit boek is dat een klein dingetje.

4 likes

Alvast mijn wrap voor augustus. Ik verwacht niet dat ik deel 3 nog uit krijg voor zondag

6 likes

Ik ben toch maar begonnen met Engels te gaan lezen. Zo veel meer keuze in boeken, het moest er toch van komen.
Ik vind het best wel lastig moet ik toegeven, nu kom ik erachter dat er best veel woorden zijn die ik moet opzoeken omdat ik ze niet ken.
Het is echt lerend lezen nog, hopelijk zal dat wat meer relaxed lezen worden nog.

5 likes

Wat goed en leuk! Ik weet niet of je toevallig een e-reader hebt of al overweegt er een te kopen maar ik hoor van mensen dat ze dat heel fijn vinden met Engelse boeken omdat je dan het woord kan aanklikken en je een definitie krijgt. En ik weet natuurlijk niet welk niveau je Engels is, maar bij meer plotgedreven boeken hoef je misschien ook niet elk woord te kennen om de strekking van het verhaal te begrijpen en van het boek te genieten. En dan leer je er evengoed van!

3 likes

Ja ik heb een ereader, wist helemaal niet van die functie af :roll_eyes:
Ga t meteen proberen!

2 likes

Ja, dat is echt een heel fijne functie! Ik lees bijna alleen maar Engels, maar gebruik die functie ook nog regelmatig :smile: Kan zijn dat je het woordenboek nog wel even apart moet downloaden.
En hoe meer je leest, hoe makkelijker het wordt. Misschien beginnen met wat makkelijkere boeken om erin te komen?

5 likes