Haha ok nou ben erin begonnen voor de tweede keer dus hopelijk snap ik het nu wel!
Ik heb net een boek uit waar ik van onder de indruk ben en graag aan jullie wil tippen: De overlevenden van Alex Schulman. Echt een goed boek om te lezen in de zomer. Er zit de hele tijd een soort spanning en unheimisch gevoel in waardoor je blijft doorlezen, komt ook door de bijzondere structuur van het boek. En prachtig geschreven, ik vind het echt knap als een schrijver de sfeer en omgeving zo goed neer kan zetten. Ik zie het zomerhuisje, het meer en de bossen gewoon voor me. Aanrader! En te lenen via de online bibliotheek
Ergens aan het begin van dit jaar kwam ik bij de bieb een boek tegen over een influencer. Het was een roman en het ging volgens mij over zo’n momfluencer en er gebeurd dan dacht ik iets met haar kind. De kaft was dacht ik beige. Het is een boek dat verschenen is in 2024. Heeft iemand hier enig idee welk boek ik bedoel? Ik kan er maar niet achter komen maar wil het verhaal graag lezen
Inge van Prooijen - Waar is Ivy? moest ik aan denken bij je omschrijving. Heeft alleen geen beige kaft, maar wel een lichte kaft.
Wat zijn jullie favoriete boeken van Kazuo Ishiguro? Ik heb Remains of the Day en Klara and the Sun gelezen en Never Let Me Go Als film gezien, maar weet niet wat ik nu moet gaan lezen. Ik vind het zo moeilijk want het zijn allemaal zulke verschillende boeken.
The buried giant.
Vond je de never let me go film goed? Ik geloof niet dat ik die heb gezien, maar zou het boek aanraden.
Wat vond je van Klara? Ik vond die zelf niet zo.
Ik vind Storytel best wel chill, maar ik ga binnenkort op vakantie en wil niet te veel op mijn telefoon zitten. Ze hebben ooit een keer een Ereader gelanceerd, maar die is nergens meer verkrijgbaar. Weet iemand of die nog op voorraad komt of produceren ze dat ding gewoon niet meer?
Wie heeft de Atlas Triology van Olivie Blake gelezen? Ik heb net deel 1 (The Atlas Six) uit en wilde de rest gaan bestellen maar nu zie ik dat er naast deel 2 (The Atlas Paradox) en deel 3 (The Atlas Complex) ook een deel 0.5 (Sacred Hospitaity) is. Het is in hetzelfde jaar geschreven als deel 2.
Heeft iemand enig idee in welke volgorde ik nu het beste verder kan gaan? Nu eerst deel 0.5 en dan de rest? Of deel 2, dan 0.5? Of 1 t/m 3 en als afsluiter nog 0.5? Kan het niet echt ergens vinden op goodreads of fandom page (en durf ook niet te ver door te lezen want ben bang voor spoilers) haha
Ik heb de trilogie gelezen, maar niet deel 0.5. Ik heb nergens het idee gehad dat ik deel van het plot gemist heb. 0.5 betekent volgens mij ook dat het vóór deel 1 plaatsvond, dus dan kun je denk probleemloos verder lezen.
Vond het per deel trouwens wel minder worden eerlijk gezegd. Deel 1 vond ik zooo tof met het filosofische component, andere twee delen kregen steeds minder plot en alleen maar filosofische gesprekken. Leek wel alsof ze dat deed omdat mensen zo lekker gingen op deel 1, dat weer eens wat anders was dan de andere fantasy boeken.
Ik heb ze niet gelezen, maar 0.5 zou normaal moeten betekenen dat het om een prequel gaat. Je kan dus gewoon de trilogie eerst lezen en daarna nog die 0.5! Ik lees online ook niets over een specifieke volgorde zoals ik weet dat je bij andere series soms wel moet doen. Wat @thenerdyintrovert al zegt eigenlijk haha
Thanks! Dit bevestigd wat ik al dacht, denk idd dat het voor het plot niks uit maakt. 0.5 is voor zover ik begrijp nog wat meer diepgang van de karakters van voordat ze gevraagd werden voor de Society. Dus misschien is het wel leuk om dat gelezen te hebben voordat ik verder lees. Maar kan ook juist leuk zijn om achteraf te lezen hoe de karakters geworden zijn als je uiteindelijk de afloop kent ik ga denk ik óf nu 0.5 lezen en dan 2 en 3, óf nu 2 en 3 en als ik nog zin heb ook 0,5.
Jammer trouwens dat je de boeken minder goed vind worden. Heb met veel plezier deel 1 door geploeterd maar heb het idee dat ik het nog niet helemaal begrijp? Had jij dat ook aan t einde van deel 1, of is het verhaal/het niveau Engels gewoon net wat te ingewikkeld (voor mij)? Ik snap bijvoorbeeld totaal niet hoe Atlas nou van plan is de mensheid te vernietigen, is Tristan nou een traveler of niet aangezien hij Ezra ergens in een dimensie tegenkwam, wie/wat is Dalton nou eigenlijk, of bijv het hele stuk met Gideon en het reizen in dromen begrijp ik eigenlijk maar half haha. Hoop dat dat nog wat duidelijker wordt (denk het wel want ik begreep er de helft van in de eerste helft van het boek en het kwam allemaal vanzelf wel weer naar voren.
Ja ik vond de film goed, maar alweer even geleden dus wil ook wel het boek lezen. Ik vond Klara op zich wel goed, goed geschreven maar het verhaal pakte me niet helemaal. Maar het moet ook nog steeds landen, gisteravond pas uitgelezen.
Ik ga dan The Buried Giant lezen, dankjewel voor de tip!
Ja ik herken zeker wat je zegt. Mijn niveau Engels is dat van een native speaker, maar ik snapte inderdaad sommige zaken ook niet. Het blijft ook heel erg in het abstracte hangen: de auteur doet erg haar best om het zo wollig en vaag en abstract en filosofisch op te schrijven, maar er wordt daarna door de personages niet of nauwelijks gehandeld wat betreft het plot. Ze spreken er alleen maar over op een soort ‘meta’ niveau ofzo. En ondanks dat je van iedereen POV’s hebt, leer je tegelijkertijd weer niemand echt kennen en houden ze hun daadwerkelijke waarheden en plannen ook een soort van ‘geheim’ voor je, waardoor je steeds net niet weet hoe ze erover denken en waarom ze zo handelen.
Zal wel onderdeel zijn van het hele filosofische gebeuren, maar ik vond het best irritant worden.
Twijfel niet aan je eigen niveau hoor! Ik lees ook boeken zoals Malazan (staat te boek als vrij complex) etc en dat vind ik prima te volgen, terwijl ik hier echt regelmatig dacht: ‘huh?!’
Nogmaals, ik denk dat de auteur het erom deed, nadat iedereen zo positief was over boek 1.
De trilogie van heksenkind is uit! Er waren een aantal volgens mij die boeken zochten. Het is niet met de oude cover maar het is wel een hele mooie.
Jaapleest.nl had het boek blijkbaar nog nooit gelezen. Goede recensie wel en ben het er helemaal mee eens dat alledrie de boeken heel goed zijn.
Ik heb hem vorig her-gelezen, inclusief laatste deel wat nog helemaal nieuw voor mij was en ik vond het nog net zo mooi als toen. Dus de nieuwe versie ligt hier ook al thuis.
Heb ‘m uit! Vond de ontknoping wel goed, alleen had het voor mijn gevoel in het midden van het verhaal wat minder langdradig kunnen zijn.
Os bij jullie de bibliotheekapp (om je geleende boeken te verlengen enzo, dus niet online lezen) ook zo’n drama op android? Ik kan er niets meer mee, alles flikkert.
Ja! Mijn bieb is recent over gegaan op een nieuw (landelijk) systeem en sinds toen doet niks het echt meer lekker. Ook niet via de browser trouwens, ik kan vaker niet dan wel in een keer inloggen. Bibliotheek is digitaal gewoon in elk opzichte echt bagger.
Qua gastabonnement vind ik het ook niet duidelijker geworden. Ik zie nu alle geleende boeken onder elkaar zonder dat het uitgesplitst is per bibliotheek. Heel irritant
Als veel dingen het niet doen kan het zinvol zijn om even langs te gaan en te vragen of alles wel goed staat nog op je kaart/in het systeem.
Mijn doel was om in de vakantie veel boeken te lezen en dat is gelukt, ik heb 10 boeken gelezen. Daardoor zit ik nu op 32 boeken dit jaar. En er gaat dan meteen zo’n stemmetje in m’n hoofd van misschien lukt de 52 boeken wel. Zo stom, want ik wil niet op die manier ermee bezig zijn. Vooral omdat m’n doel 24 boeken voor 2024 was.