Het algemene boekentopic #3

3 likes

Leuk, wist niet dat zij een nieuw boek had. Ga ik ook lezen.

2 likes

Grappig, hier ook Blue Sisters op mijn lijstje staan. Zag m laatst op het vliegveld liggen maar hij was te dik voor in mijn handbagage.

4 likes

Ik heb geen TBR, tenzij je de 588 ongelezen boeken op m’n ereader meetelt.

3 likes

Wat een leuk idee!

4 likes

Ja, en wel nu!

Ik vond het niet zo. Boek leest fijn, Van Essen schrijft goed, het begin vond ik sterk, het einde ook, maar alles ertussenin: nee. Door het einde krijgt het middenstuk meer zeggingskracht, maar zo op zichzelf vond ik er niet veel aan. Veel uitleg in dialogen, flauwe grapjes, veel geneuzel en speculatie, gewoon niet echt interessant. Had soms echt een beetje het gevoel dat ik waar het om inhoud ging een probeersel van een aspirant-auteur las in plaats van een gepubliceerd boek. Ben wel nog benieuwd naar zijn andere boeken, want De goede zoon beviel me wel goed.

Nu trouwens bezig in een Bookazine van Libelle dat ik op straat vond, best een grappig concept (De schoonmoeder van Sally Hepworth).

4 likes

2 likes

Tips van @Fruitcake en @Marquez, en The Rachel Incident heb ik ook van hier, geloof ik!

6 likes

Children of blood and bone vond ik erg leuk! Zou die zeker lezen. Het is al wel even geleden hoor, maar ik dacht dat het wel wat lijkt op het vervloekte hart van Rima Orie. Maar misschien heb je die al wel gelezen

En leuke lijstjes allemaal! Ga weer wat dingen onthouden. @Briseis heel benieuwd wat je van die bundel vind

2 likes

Die ken ik ook nog niet, gaat ook op de lijst :smile:

1 like

Ik zet zoveel boeken op mijn tbr. En dan staat mijn tel nog vol met screenshots

4 likes

Ik heb eigenlijk maar een heel beperkte TBR, maar 22 boeken. Moet daar eigenlijk wel meer gebruik van maken, want ik was van het grootste deel allang vergeten dat ik die wilde lezen.

3 likes

Zijn hier ook mensen die veel audioboeken luisteren en een provider hiervan aan kunnen raden?
Ik wil eigenlijk graag meer gaan luisteren terwijl ik m’n hond uit laat alleen ik vind het moeilijk zeggen welke provider nou fatsoenlijk is. Bij storytel lees ik veel over moeilijk opzegbare abonnementen en bij bookbeat ook. Misschien dan toch kobo plus? Ik weet alleen niet of het aanbod in luisterboeken daar een beetje goed is ook.
Iemand hier een tip?

Heb je onlinebibliotheek.nl ook overwogen? Of gebruik je die al? Daar luister ik de meeste boeken. Af en toe een maandje Storytel erbij voor de boeken die niet via de onlinebibliotheek beschikbaar zijn en dan nog nooit ook maar enig gedoe gehad met opzeggen.

1 like

Ik heb Storytel en Nextory, allebei prima en geen problemen gehad met opzeggen. En ook allebei een prima assortiment, maar vond het wel moeilijk zoeken naar boeken die ik leuk vind.
Nu heb ik Kobo plus, maar voornamelijk omdat ik ook ebooks via Kobo doe, dus dat is dan voordeliger. Assortiment lijkt iets kleiner, maar zeker niet te klein en ik vind het veel makkelijker zoeken, omdat je heel simpel op genre kan zoeken en dat lukte me op een of andere manier bij die andere providers niet goed.

3 likes

Ik heb storytel en die vind ik wel echt prettig. En is erg makkelijk met opzeggen. Nooit.problemen mee gehad. Je kan vaak wel via een influenzer , of hoe je dat ook maar schrijft een langere proefperiode vinden. En anders via storytel zelf

1 like

Ik luister niet zo veel maar ben wel bekend met de volgende aanbieders:
Online bibliotheek - minder duur, wel minder nieuw aanbod
Bookbeat, werkt fijn, goed aanbod
Storytel, werkt fijn, heeft ook regelmatig eigen storytel originals aanbod
Nextory, ook prima en vind ik fijn werkenb
Koboplus, vind ik heel fijn maar vooral omdat ik ook veel ebooks lees en dus blij ben met de combi!
Audible, geen gebruik van gemaakt
Borrowbox, heb ik via mn bibliotheek, alleen Engelstalig maar wel veel en ook nieuw aanbod

Maar je kan ook wel wat boeken via spotify luisteren, maar dat zijn er echt minder!

En wat @norma tipt: ik ben bookinfluencer dus van een aantal heb ik wel codes zodat je langer gratis gebruik kan maken!

2 likes

Ik zit in de proefperiode van Bookbeat en vind dat een fijne app met leuk aanbod! Wel een beetje duur voor het occasional luisterboek dat ik luister dus na deze 2 maanden zeg ik denk ik weer op

@arcobaleno oeh mag ik ook jouw code?

2 likes

Jazeker, ik stuur je even een DM!

2 likes

Ja de app is echt klote, maar het is niet duur voor wat je krijgt vind ik. Zeker icm ereader, 10 ebooks en 10 luisterboeken per 3 weken voor €3,50 per maand

2 likes