Het algemene boekentopic #3

Ik lees nu Het pumkinspicecafe en wat is dat een simpel boek zeg. (epub)
Wel fijn (want de vorige was een beetje zwaar) maar toch, heel simpel en voelt heel erg aan als gilmore girls. De korte hoofdstukken zijn wel fijn voor mijn korte treinrit.

Daarnaast lees ik momenteel ook: 7 echtgenoten van evelyn hugo op papier. Ik wissel het een beetje af, telkens 1 echtgenoot en dan het andere boek.
Nu dacht ik dat daar al een serie/film van was gemaakt maar lees online dat die er nog gaat komen. Ik kan wel zweren dat ik een trailer had gezien van een jonge journalist/schrijfster die het verhaal van een oudere bekende vrouw ging schrijven oid.

2 likes

Koning van Katoren is mijn all time favorite!

2 likes

Wat verwacht je met zo’n titel. Het is een boek bijna letterlijk genaamd “voor basic bitches”.

12 likes

Ik heb in een dag ‘i hope this finds you well’ gelezen, heel grappig en herkenbaar boek over corporate life.
Heeft iemand aanraders voor vergelijkbare boeken, niet per se qua onderwerp maar wel qua flow en humor?

Ik heb die van jou niet gelezen maar voor de corporate life humor zijn de Verwarde Cavia boeken van Paulien Cornelisse ook wel een aanrader! Heel herkenbaar vooral ook wat betreft kantoortaal.

3 likes

Ik wil graag het boek ‘de zweetvoetenman’. Heeft iemand deze toevallig nog liggen die ik mag overkopen?

3 likes

Hij is via Bol.com ook tweedehands te krijgen! Mocht niemand hem hier voor je hebben.

1 like

Haha grappig om jullie mening over het pumpkin spice cafe te lezen. Had hem hier als tip voorbij zien komen maar vond het ook niet zo’n succes. Niet dat ik hele hoge verwachtingen had maar toch.

Ik lees nu eindelijk ‘Lampje’ van Annet Schaap. Lag al zoo lang op me te wachten.

Hier voor ‘Salto’ gelezen. Ook een jeugdboek van een IJslandse schrijver. Gaat over een jongen wiens broertje wordt gediagnosticeerd met autisme. Vond het op zich een interessant onderwerp en perspectief maar toch raakte het me niet heel erg/kwam ik niet zo in het verhaal.

Nog een jeugdboek aanrader: de jongen die van de wereld hield. Over een jongen die nog niet is geboren maar ontstaat als mogelijk kind tijdens de ontmoeting van zijn ouders. Alleen gaan zijn ouders na deze ontmoeting weer uit elkaar. De jongen krijgt een voorschot op zn leven om te zorgen dat zijn ouders samen komen zodat hij geboren kan worden.

4 likes

Ik vind alles van carry slee en maren stoffels nog leuk en de boeken van mel wallis de vries lees/koop ik ook nog allemaal

3 likes

Alle boeken van Tonke Dragt en Jan Terlouw! En wat recentere boeken: Films die nergens draaien, Mot en de metaalvissers en Spijkerzwijgen.

Polleke vond ik als kind ook zo leuk. En de boeken over een jongetje dat Tzatziki (?) heet. Die komt nu ook opeens random in me op, haha.

3 likes

Salto vond ik heel naar. Echt geen goed woord voor over.
Ken je De boom die een wereld was van Yorick Goldewijk? Echt prachtig!
O en De lijst van Violet Sopjes, ook zo leuk en mooi.

2 likes

Dank voor jouw post! :grin: Ik kwam maar niet op de naam Polleke de afgelopen twee dagen, nadat ik dacht dat ik Mimoen (op die naam kwam ik uiteraard ook niet) zag lopen. Kan ik weer rustig slapen.

Edit: off-topic sorry, maar moest het even laten weten.

3 likes

De bende van de Korenwolf van Jaques Vriens
En boeken van Francine Oomen

6 likes

Ohja zo heerlijk. En van een gezin die naar Frankrijk ging verhuizen, naar een camping. Geen idee meer hoe die heten.

3 likes

Ik vond de boeken van Simone van der Vlucht altijd leuk, gingen ook over geschiedenis :nerd_face: maar dan wel als makkelijk te lezen ‘spannend’ verhaal.

De guillotine is mn fave en heb die zo vaak gelezen dat ik tijdens mn studie meer details wist over de Franse revolutie dan in ons lesboek stond. Weet nog steeds wie één van de revolutie leiders heeft vermoord, een vrij onbekend meisje, door dat boek haha.

14 likes

Was dit niet Timboektoe van Carry slee? Memory unlocked!

1 like

Ja die! Heerlijk

1 like

Ik heb hem uit, laatste deel gelezen op het strand dus openbaar gehuild :joy:

3 likes

Mijn rij met boeken die ik afgelopen tijd gelezen heb:

The Makioka Sisters-Tanizaki :star::star::star: vond het best vermakelijk te lezen, maar wel eindeloos traag en kan niet zo goed tegen zulke passieve personages.
My Friends- Hisham Matar :star::star::star::star::star: boeiende geschiedenis en mooi geschreven

Had Intermezzo van Sally Rooney uit de bieb meegenomen en ben er net in begonnen, maar het pakt me totaal niet. Die eindeloze beschrijvingen van van alles gaan een beetje langs me heen, want ik voel nog helemaal geen band met die hoofdpersonages. Het voelt dan een beetje als een woud aan beschrijvingen waarbij het eigenlijke verhaal een beetje zoekraakt (wat soms de stijl of punt van een boek is, maar denk ik niet altijd mijn smaak is). Ik vond haar eerste boeken wel boeiend, maar deze en 'Beautiful world…" eigenlijk helemaal niet.

3 likes

Heeft iemand hier November van Thomas Olde Heuvelt gelezen? Ik heb het boek net uit en ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ik lees normaal geen boeken in het bovennatuurlijke genre. Ik vond het idee van het boek interessant, maar in de uitwerking waren er best wat dingen die ik niet begreep/ik raar vond.

Bijvoorbeeld die Nazi obsessie van Django. Het voelde zo random dat dat er werd bijgehaald en ik vond het ook niks toevoegen. Überhaupt vond ik het heel onduidelijk wat bij Django fantasie was en wat echt onderdeel van de wereld was. Ook het einde vond ik heel raar. Wat is nu precies het pact is dat Kaila heeft gesloten?

4 likes