Het algemene boekentopic #3

Sally Rooney valt niet echt in dezelfde categorie als die andere twee toch :flushed:

6 likes

Hahaha ja dit wilde ik net zeggen, Rooney was longlisted voor de Booker Prize, dus denk dat we dat best onder literatuur kunnen scharen

4 likes

Nee maar haar boeken worden wel door die meisjes gelezen!

1 like

Haar eerste twee boeken zijn dan prima, de derde ben ik eerlijk gezegd al vergeten en ik ben nu in de nieuwste bezig maar die zou ik denk ik niet aanraden als je Engels soms ingewikkeld vindt. Niet omdat het per se heel moeilijk is maar er zitten veel hoofdstukken in vanuit het perspectief van iemand die niet helemaal helder is en dat leest niet echt vloeiend. Ik weet ook nog niet echt of ik het nou goed vind of niet :joy:

4 likes

In het Nederlands vind ik haar boeken heel goed en makkelijk weg lezen, dus ik dacht dat in het Duits dat ook wel zou lukken. Dat valt me wel wat tegen, het is moeilijker dan de andere Duitse boeken die ik heb gelezen dat was meer young adult en feelgood. Ik vind wel dat je kan merken dat het literatuur is en dat maakt dat het langer duurt en ik goed op moet letten. Ik denk dat als ik je bericht zo lees de eerste twee in het Engels van haar wel prima kunnen, maar het derde boek lijkt me wel wat pittiger want daar zitten nog wat meer personages in en heel veel brieven/essay achtige teksten.

1 like

Ik heb nog nooit wat van Rooney gelezen maar door jullie berichten nu toch wel benieuwd ernaar!

2 likes

Marit heeft de Johannes vermeerpijs gewonnen en ze heeft een heel mooi dankwoord geschreven met een pleidooi voor het kinderboek. Het lezen waard.

Bij de Annie M.G. Schmit-lezing, uitgezonden via de grote vriendelijke podcast, had ze trouwens ook iets verteld over het read with me project. Dat was deze aflevering

En ik vind het gesprek over haar boek met die schildpad ook een leuke

Edit: oh je kan de Annie M.G Schmidt-lezing ook teruglezen dat kan hier daar is zelfs een overzicht te vinden van alle lezingen.

5 likes

Ik ben benieuwd wat je van Persepolis vind. Er is trouwens ook een film van gemaakt!

2 likes

Het is een landelijke campagne (Heel Nederland Leest) dus je kan m bij (bijna) alle bibliotheken ophalen! Dus op naar de bieb haha

3 likes

Ik heb nog een ouwe liggen, ga ik in beginnen als ik Cleopatra & Frankenstein uit heb. Leuk! Wie doet er nog meer mee?

• Ik
  • Ik niet
  • Ik kijk wel ff

0 stemmers

2 likes

Oh ik had dit ook… voor mezelf het boek gekocht, helemaal cosy voor de openhaard en zin in. Maar wat een waardeloze schrijfstijl.

2 likes

Ik ben begonnen in De wolven van de eeuwigheid door Karl Ove Knausgård.
Hij schrijft zo dat je erin meegesleurd word of je wil of niet.

Verder las ik Het eiland van de verdwenen bomen door Elif Shafak
en How bad do you want it? Mastering the Psychology of Mind Over Muscle door Matt Fitzgerald

4 likes

Wist helemaal niet dat deze eraan zat te komen of dat dit de titel zou zijn! Morgenster deel 2 dus. Lijkt ook gisteren of vandaag uitgekomen te zijn. Hij staat al wel in het systeem van mijn bieb, dus ik sta nu op plaats 1 in de wachtrij van reserveringen voor als hij er is, dankzij jouw bericht dus :slightly_smiling_face:

2 likes

Klinkt goed! Zag hem vandaag liggen dus heb hem vrij impulsief gekocht echt zin om hem te lezen!

1 like

Ik heb hem donderdag gekocht maar omdat ik nog in Naar het paradijs bezig ben, leest mijn vriend hem eerst. Hij is alweer enthousiast!

2 likes

Klopt het dat je bij de online bibliotheek sommige ebooks niet kan downloaden voor je ereader, maar alleen online of in de app kunt lezen?

Ja, je kan zien aan de symbolen die erbij staan voor welk apparaat ze geschikt zijn.

2 likes

oh thanks! Online vond ik allerlei instructies hoe ik adobe digital editions moest downloaden… Heh wat irritant zeg! Ik was al bang dat ik het fout had gedaan door via mijn telefoon te lenen, maar dat is het dus niet

1 like

Wie heeft onderstaand boek gelezen? Ben even benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik heb hem uit (eindelijk) en merk dat ik nog steeds niet goed weet wat ik er nu van vind

2 likes

Ik, ik vond het goed maar het boek was niet goed voor mij, haha. Kreeg er echt stress/angst van.

2 likes