Ik wil graag het boek ‘de zweetvoetenman’. Heeft iemand deze toevallig nog liggen die ik mag overkopen?
Haha grappig om jullie mening over het pumpkin spice cafe te lezen. Had hem hier als tip voorbij zien komen maar vond het ook niet zo’n succes. Niet dat ik hele hoge verwachtingen had maar toch.
Ik lees nu eindelijk ‘Lampje’ van Annet Schaap. Lag al zoo lang op me te wachten.
Hier voor ‘Salto’ gelezen. Ook een jeugdboek van een IJslandse schrijver. Gaat over een jongen wiens broertje wordt gediagnosticeerd met autisme. Vond het op zich een interessant onderwerp en perspectief maar toch raakte het me niet heel erg/kwam ik niet zo in het verhaal.
Nog een jeugdboek aanrader: de jongen die van de wereld hield. Over een jongen die nog niet is geboren maar ontstaat als mogelijk kind tijdens de ontmoeting van zijn ouders. Alleen gaan zijn ouders na deze ontmoeting weer uit elkaar. De jongen krijgt een voorschot op zn leven om te zorgen dat zijn ouders samen komen zodat hij geboren kan worden.
Ik vind alles van carry slee en maren stoffels nog leuk en de boeken van mel wallis de vries lees/koop ik ook nog allemaal
Alle boeken van Tonke Dragt en Jan Terlouw! En wat recentere boeken: Films die nergens draaien, Mot en de metaalvissers en Spijkerzwijgen.
Polleke vond ik als kind ook zo leuk. En de boeken over een jongetje dat Tzatziki (?) heet. Die komt nu ook opeens random in me op, haha.
Salto vond ik heel naar. Echt geen goed woord voor over.
Ken je De boom die een wereld was van Yorick Goldewijk? Echt prachtig!
O en De lijst van Violet Sopjes, ook zo leuk en mooi.
Dank voor jouw post! Ik kwam maar niet op de naam Polleke de afgelopen twee dagen, nadat ik dacht dat ik Mimoen (op die naam kwam ik uiteraard ook niet) zag lopen. Kan ik weer rustig slapen.
Edit: off-topic sorry, maar moest het even laten weten.
De bende van de Korenwolf van Jaques Vriens
En boeken van Francine Oomen
Ohja zo heerlijk. En van een gezin die naar Frankrijk ging verhuizen, naar een camping. Geen idee meer hoe die heten.
Ik vond de boeken van Simone van der Vlucht altijd leuk, gingen ook over geschiedenis maar dan wel als makkelijk te lezen ‘spannend’ verhaal.
De guillotine is mn fave en heb die zo vaak gelezen dat ik tijdens mn studie meer details wist over de Franse revolutie dan in ons lesboek stond. Weet nog steeds wie één van de revolutie leiders heeft vermoord, een vrij onbekend meisje, door dat boek haha.
Was dit niet Timboektoe van Carry slee? Memory unlocked!
Ja die! Heerlijk
Ik heb hem uit, laatste deel gelezen op het strand dus openbaar gehuild
Mijn rij met boeken die ik afgelopen tijd gelezen heb:
The Makioka Sisters-Tanizaki vond het best vermakelijk te lezen, maar wel eindeloos traag en kan niet zo goed tegen zulke passieve personages.
My Friends- Hisham Matar boeiende geschiedenis en mooi geschreven
Had Intermezzo van Sally Rooney uit de bieb meegenomen en ben er net in begonnen, maar het pakt me totaal niet. Die eindeloze beschrijvingen van van alles gaan een beetje langs me heen, want ik voel nog helemaal geen band met die hoofdpersonages. Het voelt dan een beetje als een woud aan beschrijvingen waarbij het eigenlijke verhaal een beetje zoekraakt (wat soms de stijl of punt van een boek is, maar denk ik niet altijd mijn smaak is). Ik vond haar eerste boeken wel boeiend, maar deze en 'Beautiful world…" eigenlijk helemaal niet.
Heeft iemand hier November van Thomas Olde Heuvelt gelezen? Ik heb het boek net uit en ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ik lees normaal geen boeken in het bovennatuurlijke genre. Ik vond het idee van het boek interessant, maar in de uitwerking waren er best wat dingen die ik niet begreep/ik raar vond.
Bijvoorbeeld die Nazi obsessie van Django. Het voelde zo random dat dat er werd bijgehaald en ik vond het ook niks toevoegen. Überhaupt vond ik het heel onduidelijk wat bij Django fantasie was en wat echt onderdeel van de wereld was. Ook het einde vond ik heel raar. Wat is nu precies het pact is dat Kaila heeft gesloten?
Ik liep achter met mijn Goodreads reading challenge voor dit jaar, en ik vind het toch altijd leuk om die te halen. Ik moest nog 8 boeken in <2 maanden en dat is echt veel meer dan ik normaal lees.
Maar nu heb ik in 2 weken (waarvan ik er 1 vrij was en veel tijd had) 6 boeken uitgelezen
Ik heb vaker dat ik in periodes meer lees en daar dan ook echt blij van wordt, maar dat ik dan daarna toch weer minder ga lezen. Jammer is dat wel, toch maar weer eens proberen om het meer te blijven doen, ook als ik weer moet werken.
Favoriet van deze 6 was Diary of a Provincial Lady, wat in de jaren '30 gepubliceerd is als columns in de krant. Grappig en las lekker luchtig weg!
Nee maar ik heb m al wel jaren ongelezen in mn kast staan
Ik heb hem recent gelezen
Samenvatting
Paar maanden geleden. Ik had het idee dat Django erg beïnvloed werd door die wezens en daardoor zo met het Nazi deel bezig was.
Wat betreft Kaila, was het pact niet dat de volwassenen allemaal dood gingen, zij het nieuwe monster werd en daarmee de kennis van de voordelen van wonen aan Bird Street een soort verloren zouden gaan? Zoiets staat mij bij, of in elk geval zo heb ik het geïnterpreteerd!
Ik hoorde in de grote vriendelijke podcast dat Annet Schaap een nieuw boek uitbrengt volgend jaar! Leuk ik heb erg benieuwd.
Het werd genoemd in de grote vriendelijke 100 aflevering dat is deze
Leuke lijst ook weer. Ik heb zelf 45 boeken er van gelezen ik ga komend jaar nog wat van de lijst lezen. Ik kwam ook nog de lijst van 100 beste kinderfilms tegen van de vpro, misschien leuk voor de kinderboekenlezers, ik heb er 35 van gezien. De lijst zeld word elk jaar aangepast dus ik denk dat dat dit jaar ook wel weer rond 10 december zal zijn. Hier kan je de lijst vinden van 2023
Ik vond het ook weer leuk om te luisteren. Maar ik vind het altijd wel veel van hetzelfde (de boeken in de lijst bedoel ik dan). En vond het wel fijn dat Lampje eens niet op 1 staat, het wordt altijd zo opgehemeld. Leuk boek hoor, maar zo bijzonder vind ik het ook weer niet.
Dat heb ik sowieso wel vaak bij mensen die dan alleen maar lyrisch over een schrijver/boek spreken. En dit gaat vloeken in de kerk zijn, maar dan bedoel ik bijvoorbeeld Tonke Dragt. Zij heeft mooie boeken geschreven en ik snap het enthousiasme, maar het is niet alsof ze de enige is. Er zijn echt nog zoveel meer prachtige boeken en ook de laatste jaren is er zoveel goeds bijgekomen.
Dit is geen reactie op jou hoor! Maar ik vind het altijd een beetje zonde als mensen maar blijven benadrukken hoe goed ze een boek vonden dat meer dan 20 jaar oud is. Fijn dat jij er zulke goede herinneringen aan hebt, maar laat kinderen ook vooral al het nieuws ontdekken (dat vind ik ook fijn aan de GVP, ze benoemen altijd veel actueels).