Het algemene boekentopic #3

Net in een keer hoe overleef ik uitgelezen wel een paar keerr moeten huilen haha maar ergens ook wel een beetje een onbevredigend gevoel.

4 likes

Ik heb 'm ook uit. Leuk voor het jeugdsentiment maar eigenlijk best een slecht geschreven boek.

3 likes

Oh wat lief!!! Super veel leesplezier

Ik heb hem ook uit (en direct weer verkocht) leuk voor het jeugdsentiment inderdaad maar beetje gemengde gevoelens, ik kon niet wennen aan de schrijfstijl

3 likes

Mocht iemand hem uit hebben en willen verkopen, let me know :blush:

Oh ik ben nu ook heel benieuwd! Ik ga 'm lenen bij de bieb, maar ik ga in oktober naar een event waar Francine Oomen ook is dus misschien koop ik 'm daar (en dan laat ik 'm signeren haha)

1 like

Ik weet dat hier meer fans zitten van de Winternigjt trilogie (The Bear and the Nightingale) van Katherine Arden, dus even deze ontdekking delen haha:

In februari komt er een nieuw boek van haar uit!

Oh en ik verveel me, dus weer wat UK vs US cover polls haha:

Divine Rivals

Welke cover heeft jouw voorkeur?
  • UK (links)
  • US (rechts)

0 stemmers

Emily Wilde’s Encyclopaedia of Faeries

• UK (links)
  • US (rechts)

0 stemmers

Daughter of the Moon Goddess

• UK (links)
  • US (rechts)

0 stemmers

2 likes

Oeh thanks! Klinkt weer goed. Ik zet ‘m vast op de to read-list :blush:

Leest iemand hier de Maeve Kerrigan-serie van Jane Casey? Ik heb net het nieuwste deel uit en een beetje gemengde gevoelens maar wil niet spoileren.

Ik zie boven en onder. Is links boven en rechts onder :joy:?

3 likes

Hier hetzelfde, zo irrirtant!

2 likes

Ja die app is echt een crime gewoon. Ik luister alleen nog maar boeken met een hele duidelijke hoofdstukindeling want anders raak ik het gewoon helemaal kwijt. Zo jammer wel!

2 likes

Ik krijg voor mijn verjaardag een Kindle Paperwhite en nu het stuff your kindle day is wil ik alvast wat downloaden. Maakt het uit of je op je Kindle inlogt op de Nederlandse of Amerikaanse Amazon qua aanbod? Ik lees alleen in het Engels.

Ik gebruik zelf de UK Amazon. Ik weet niet of er meer aanbod is maar toen ik net even snel zocht bij de NL Amazon krijg ik van m’n favo schrijvers alleen de hard copy versies te zien.

Heb verder geen probleem met kindle boeken kopen in UK ook al is mijn locatie + cc Nederlands.

1 like

Even gekeken en dat scheelt inderdaad! Thanks!

Ik ben ook begonnen aan de nieuwe Hoe overleef ik!

Edit: en ik heb m al uit haha.

2 likes

Ik heb nog steeds geen vervanging voor m’n ebook, dus wilde even op m’n telefoon gaan lezen. Als ik boeken open in de Kobo app, blijft ‘ie echt minuten lang laden. Is dat normaal en moet ‘ie gewoon één keer lang alles inladen? Of klopt dit niet.

printscreen

1 like

Voor als je nog eens inspiratie zoekt hoe je een boek kan keizen is dit wel een leuk artikel.

Deze tip ga ik eens uitproberen

Wat ik ook weleens doe: in de boekwinkel naar een boek lopen dat ik goed vond en met mezelf afspreken: het vijfde boek rechts daarvan ga ik lezen. Heel avontuurlijk. Bij een leesclub bespreek je soms ook een boek dat je anders niet zou hebben gelezen, maar dat vervolgens heel goed blijkt.

1 like

Deze gister gescoord op de tweedehands boekenmarkt in Utrecht! Deze 3 voor 15 euro in totaal, goeie deal vond ik

10 likes

Wat zijn volgens jullie leuke kinder- of jeugdboeken, die internationaal een beetje gekend zijn (en als e-boek bestaan)?

Ik wil graag in het Spaans beginnen lezen, maar ik merk dat boeken voor volwassenen nog net wat te moeilijk zijn. Ik heb Matilda van Roald Dahl gelezen en dat ging wel goed, dus ik ben een beetje op zoek naar dat niveau. Mochten jullie goeie, luchtige Spaanse boeken kennen, mag dat ook, maar dat is misschien iets te niche :sweat_smile:. Met mijn e-reader kan ik woorden die ik niet ken, vertalen, maar het is wel fijner lezen als ik dat niet bij het grootste deel van de woorden moet doen, haha.

2 likes

Historia de una gaviota y del gato que le enseñó a volar van Luis SepĂșlveda. :heart: Niet voor kinderen, maar wel heel simpel geschreven: Como agua para chocolate van Laura Esquivel!

4 likes