Het algemene boekentopic #3

Ik zie boven en onder. Is links boven en rechts onder :joy:?

3 likes

Hier hetzelfde, zo irrirtant!

2 likes

Ja die app is echt een crime gewoon. Ik luister alleen nog maar boeken met een hele duidelijke hoofdstukindeling want anders raak ik het gewoon helemaal kwijt. Zo jammer wel!

2 likes

Ik krijg voor mijn verjaardag een Kindle Paperwhite en nu het stuff your kindle day is wil ik alvast wat downloaden. Maakt het uit of je op je Kindle inlogt op de Nederlandse of Amerikaanse Amazon qua aanbod? Ik lees alleen in het Engels.

Ik gebruik zelf de UK Amazon. Ik weet niet of er meer aanbod is maar toen ik net even snel zocht bij de NL Amazon krijg ik van m’n favo schrijvers alleen de hard copy versies te zien.

Heb verder geen probleem met kindle boeken kopen in UK ook al is mijn locatie + cc Nederlands.

1 like

Even gekeken en dat scheelt inderdaad! Thanks!

Ik ben ook begonnen aan de nieuwe Hoe overleef ik!

Edit: en ik heb m al uit haha.

2 likes

Ik heb nog steeds geen vervanging voor m’n ebook, dus wilde even op m’n telefoon gaan lezen. Als ik boeken open in de Kobo app, blijft ‘ie echt minuten lang laden. Is dat normaal en moet ‘ie gewoon één keer lang alles inladen? Of klopt dit niet.

printscreen

1 like

Voor als je nog eens inspiratie zoekt hoe je een boek kan keizen is dit wel een leuk artikel.

Deze tip ga ik eens uitproberen

Wat ik ook weleens doe: in de boekwinkel naar een boek lopen dat ik goed vond en met mezelf afspreken: het vijfde boek rechts daarvan ga ik lezen. Heel avontuurlijk. Bij een leesclub bespreek je soms ook een boek dat je anders niet zou hebben gelezen, maar dat vervolgens heel goed blijkt.

1 like

Deze gister gescoord op de tweedehands boekenmarkt in Utrecht! Deze 3 voor 15 euro in totaal, goeie deal vond ik

10 likes

Wat zijn volgens jullie leuke kinder- of jeugdboeken, die internationaal een beetje gekend zijn (en als e-boek bestaan)?

Ik wil graag in het Spaans beginnen lezen, maar ik merk dat boeken voor volwassenen nog net wat te moeilijk zijn. Ik heb Matilda van Roald Dahl gelezen en dat ging wel goed, dus ik ben een beetje op zoek naar dat niveau. Mochten jullie goeie, luchtige Spaanse boeken kennen, mag dat ook, maar dat is misschien iets te niche :sweat_smile:. Met mijn e-reader kan ik woorden die ik niet ken, vertalen, maar het is wel fijner lezen als ik dat niet bij het grootste deel van de woorden moet doen, haha.

2 likes

Historia de una gaviota y del gato que le enseñó a volar van Luis SepĂșlveda. :heart: Niet voor kinderen, maar wel heel simpel geschreven: Como agua para chocolate van Laura Esquivel!

4 likes

Misschien de De Vijf-serie van Enid Blyton? (‘Los Cinco’ in het Spaans), One van Sarah Crossan (Solo una), Astrid Lindgren?

Zat nog te zoeken naar Lampje maar daar is blijkbaar alleen een Catalaanse vertaling van, snif.

3 likes

Ooh 13 oktober kan je op Apple tv de film lessen in chemie streamen. Dat boek is zo leuk!

3 likes

De boeken over Manolito Gafotas van Elvira Lindo, klassiekers in Spanje.

Hier staan wat tips voor Spaanstalige romans en verhalenbundels die in redelijk eenvoudige stijl zijn geschreven en wat vocabulaire betreft aardig te doen zijn als je wat gevorderder bent.

Je kan ook nog iets als het dagboek van Anne Frank in het Spaans lezen, of een boek dat je in het Nederlands heel goed kent zodat je je niet op het verhaal hoeft te concentreren en makkelijker nieuwe woorden kan begrijpen. Detectives zijn ook vaak goed te doen.

Of iets als Bedtijdverhalen voor rebelse meisjes in het Spaans vertaald (klik) korte non-fictie, of de boeken van María Hesse over Frida Kahlo en ‘slechte vrouwen’ uit de geschiedenis.

Als je bepaalde interesses hebt en iets meer richting kan geven aan je niveau, kan ik gerichtere tips geven als je wil.

2 likes

Heb net Salems Lot van Stephen King uitgelezen. Vond hem erg leuk! Echt een klassiek vampieren verhaal.

Ga nu denk ik beginnen aan The Stand. Echt een mega dik boek. Dit is de uitgebreide versie. Er staat zelfs een soort waarschuwing in hahaha:

12 likes

Ik heb wat boeken te koop staan, iemand hier interesse? Sommige zijn zo goed als nieuw, andere lekker bejaard. Zitten ook Dwarsliggers bij. Heb ze voor € 2,– p.s. online gezet maar ik sta open voor sluwe dealtjes.

Foto's boeken

3 likes

Heel goed boek maar absoluut een aantal “even doorbijten” stukken.

1 like

Eerlijk gezegd vind ik 'm niet zo goed. De spoiler bevat geen inhoudelijke spoilers, maar ik wil met mijn mening niet het voor andere mensen verpesten of spoilen>

De schrijfstijl en inhoud matchten niet goed: de stijl was heel erg voor tieners, maar de onderwerpen waren wel meer voor 20-35 jarigen. Verder vond ik dat Oomen iets te veel haar best deed héél veel relevante en heftige onderwerpen in het boek te proppen, en dan ook nog hip te zijn met afkortingen en de hele tijd ChatGPT aanhalen.
Gevoelsmatig werd je (na heel veel rollen met je ogen) terug in de wereld van Hoe overleef ik getrokken en uiteindelijk wist het boek me wel te raken.

10 likes

A Separate Peace van John Knowles!

2 likes