En @vitaminwater
Ik heb bij mijn keurig legaal op Bol.com gekochte ebooks wel dat als je het lettertype groter maakt het aantal pagina’s ook meer wordt (en ook 1 keer omslaan voor 1 pagina), maar het enkele (ahum) ebook dat ik wat minder legaal heb verkregen heeft meestal een vast aantal pagina’s, wat ik ook met het lettertype doe, en moet ik dus ook soms 3 of 4 keer omslaan voor 1 pagina voortgang. Zit daar niet het verschil in?
Dit lijkt me super handig maar hoe heet dit en waar kan ik dit vinden?
Ik zag ook op tiktok mensen in bed met hun ereader op een soort houder en dan een afstandsbediening in hun hand
Bij mij is het wel zo dat ik bij aanpassen lettertype meer of minder bladzijdes krijg, en bij omslaan echt de bladzijdes aftel. Gek hoe dat zo verschilt! Ik lees mijn eboeken allemaal via Kobo Plus dus ook legaal.
Dankjewel!
Ik heb mijn kobo hiervoor omgebouwd zodat die het ook kan. Lang leven GitHub
Ben ik de enige die epubs gewoon op m’n telefoon leest?
- Ik lees e-books op een e-reader
- Ik lees e-books op mijn telefoon
- Ik lees alleen fysieke boeken
0 stemmers
Wel gedaan en vond dat ook prima, maar sinds ik een e-reader heb gebruik ik vrijwel alleen nog maar die om op te lezen.
Ik had dus een ereader en toen had ik die verkocht (aan een vriendin van @Kwal) en toen miste ik hem weer.
Ik lees nu sinds een paar weken op mijn iPad mini en dat is eigenlijk perfect voor mij. Ik vind het handig dat je meteen vanuit de app boeken kan kopen en alles synct met elkaar. Soms lees ik ook wel eens op mn telefoon maar op een iPhone mini is het wel echt klein hahaha.
Ik heb deze van Action en zij noemen het een ‘smartphonering’.
Hebben jullie aanraders voor boeken met een herfstsfeertje? Heb zin om iets knus maar stemmigs te lezen.
The girl who speaks bear, de boekbinder, het vogelhuis
Ik ben net begonnen in het nieuwe hoe overleef ik boek. Man, na 1,5 bladzijde had ik al een brok in mijn keel (maar misschien voelt het te herkenbaar). Wel weer heerlijk nostagisch
The Secret History, mocht je die nog niet gelezen hebben!
Ik doe allebei! Telefoon als ik 's avonds in bed lig omdat ik dan geen zin heb om mn e-reader vast te houden, maar anders wel e-reader. Heb alleen dus het idee dat ik op de e-reader minder snel lees dan fysiek/op mn telefoon
Ik lees erop omdat mijn ebook abo (Scribd) niet op een Ereader kan en ik het aanbod nog steeds heel fijn vind. Ik heb een IPhone pro Max nu dus dat helpt wel, maar alsnog zou ik het wel chill vinden om een ereader te hebben. Zachter voor de ogen en ik word toch minder afgeleid (toch geneigd om sneller appjes ed te checken). Mijn schermtijd is ook bizar omdat ik lees op mijn telefoon haha.
Wie weet overweeg ik toch om er eentje voor mijn verjaardag te vragen, maar ben nog steeds op zoek naar een fijn ebookabo met voornamelijk Engelse boeken. Een biebabo wil ik ook, maar ja, toch veel Nederlandstalig heb ik het idee. Alles los kopen vind ik toch best prijzig met mijn leestempo. Of leest iedereen hier illegale ebooks?
ik heb 'm nu uit en ik heb er wel meer op aan te merken haha alsof twintigers alleen maar geven om seks en lachgas en chatgtp
Spoiler
en dat ze dan dat kind toch houdt want kind houden = beter dan abortus!!! exact hetzelfde heeft ze al eerder gedaan ook
Het scherm van mijn ereader is echt veel fijner voor mijn ogen dan dat van mijn telefoon of ipad. En de batterij gaat ook veel langer mee, was laatst een week op vakantie en heb elke dag en ook best veel gelezen (paar stranddagen waarop ik echt een paar uur achter elkaar aan het lezen was, en dan 's avonds nog op ons terras en in bed, en aan het eind van de week had ik nog steeds meer dan zestig procent
Hoi
ja, vond ik echt stom. Had het juist heel leuk gevonden als ze opgelucht en happy was na de abortus. Ik vraag me wel af of er nog iets van terug komt dat ze zoveel heeft gedronken tijdens de zwangerschap? Ik vond alle hoofdpersonen wel echt heel irritant, maar wel weer nostalgisch en ga de volgende delen wel lezen, hahah
Haha ik heb juist dat als ik een fysiek boek lees ik geneigd ben mijn telefoon te pakken om notificaties te checken, terwijl wanneer ik mijn telefoon toch in de hand heb omdat ik daarop aan het lezen ben, ik minder afgeleid word.
Heb je Nextory of Storytel al eens geprobeerd trouwens? Die hebben allebei een redelijk groot aanbod engelstalige e-books.
Superleuk een FF-groep op Goodreads! Heb me net aangemeld
Ik lees nu ‘mad honey’ van Jodi Picoult en Jennifer Finney Boylan (heb hem bijna uit), ik ben nu zo invested dat ik vandaag al een paar uur achter elkaar heb gelezen, ook best leerzaam af en toe. Aanrader!