Ja iPad werkt wel, maar heb een grote voor tekenen en die is pittig zwaar haha! Dus niet zo fijn in bed.
Klinkt simpel maar uitloggen en weer inloggen?
Dat heeft voor mij geholpen
Nope…
Twee leuke podcastt afleveringen over boeken/lezen
Omdat ik dit weekend terugverhuis van België (ik ga mijn favoriete bieb hier missen :() naar Nederland weet ik dat ik geen boek meer ga uitlezen, haha. Hierbij dus vast mijn boeken van deze maand:
- De golven van de oceaan - Fatou Diome: speelt zich af deels in Frankrijk waar de hoofdpersoon naar is geëmigreerd en deels in haar thuisland Senegal. Superleuk om te lezen over plekken waar ik ook ben geweest toen ik voor mn studie een semester in Dakar studeerde. Het idee dat emigreren naar Europa per definitie betekent ‘een beter/rijker/gelukkiger/makkelijker leven’ komt vaak naar voren en wordt ook bekritiseerd, vond ik interessant.
- QualityLand - Marc Uwe Kling: kon er heeel moeilijk inkomen, was allemaal iets té maar misschien was dat ook juist de bedoeling. Uiteindelijk wel prima en meer herkenbaar in relatie tot de maatschappij van vandaag maar vond het niet geweldig.
- Mad Honey - Jodi Picoult en Jennifer Finney Boylan: vond ik heel goed, intrigerend, wilde er echt achter komen wat er was gebeurd. Veel geleerd over bijen wat een leuke bijkomstigheid is, haha.
- Yellowface - Rebecca F. Kuang: sluit me aan bij wat hier eerder al over is gezegd, vond het echt heel sterk gedaan.
Mijn lijst van september!
Bij Ask again, yes nog geen beoordeling omdat ik het heb gelezen met mijn boekenclub en we nog niet samen zijn gekomen, twijfel ook eerlijk gezegd nog tussen 2 en 3 sterren…
Mijn grootste aanrader deze maand is The Idiot, ik vond het geweldig. Heel veel zin om het vervolg te lezen
The Seven Year Slip raad ik af, ik had wel zin in een makkelijke romance, maar ik vond dit boek super cringe helaas!
Ik heb Throne of Glass deel 4 t/m 7 van Sarah J. Maas gelezen deze maand; Queen of Shadows, Empire of Storms, Tower fo Dawn en Kingdom of Ash. Ik schrok bij de laatste nogal van het aantal pagina’s, maar was afgelopen weekend met de trein naar Nederland en ben op de terugweg door de laatste helft gevlogen Allemaal 3-4 sterren, vond deze serie leuker dan ACOTAR, alhoewel ook hier de hoofdpersonages wel wat te perfect zijn…
Nu bezig in The Housemaid van Freida McFadden, maar die krijg ik vandaag niet meer uit denk ik. Ben ook nog niet heel overtuigd, vind de schrijfstijl niet heel fijn en de personages erg eendimensionaal tot nu toe (maar ben pas bij 13%, hopelijk wordt het nog beter)
Ik kom echt niet meer in een leesflow. Heb het geprobeerd met twee jeugdsentiment boeken maar meh
Ik ben trouwens ook al best lang bezig in Happy Place van Emily Henry maar heb het gevoel dat dat boek maar eeeeindeloos doorgaat. Einde is nog niet in zicht in ieder geval.
Emily Henry = (wat mij betreft)
Ik heb Beach Read zomer 2022 gelezen tot ongeveer 85% en kon het toen niet meer aan. Tegen beter weten in afgelopen zomer Happy Place gelezen, wel uitgelezen maar vond het net zo slecht. Haar boeken lijken ook altijd om hetzelfde te gaan en hetzelfde te zijn opgebouwd, in hoofdstuk 1 ontmoet je twee karakters waarvan je meteen begrijpt dat ze samen gaan eindigen, dan komen er een heleboel hoofdstukken waarin dat niet lukt vanwege miscommunicatie tussen de twee, in het laatste hoofdstuk komen ze samen.
September twee boeken én mijn reading challenge voor 10 boeken dit jaar gehaald. Met Hoe Overleef ik. Dus alles wat ik nu lees is extra en dat voelt behoorlijk chill
CR
Haha op zich is dat ook wel het concept van romance boeken dus niet heel gek Net zoals bij murder mystery meestal in hoofdstuk 1 een moord wordt gepleegd, de mc door allerlei redenen steeds de verkeerde op het spoor is en laatste hoofdstuk de moordenaar wordt gevonden
Ik bedoel in het bijzonder de miscommunicatie tussen haar karakters, al haar boeken lijken daar op gebaseerd. Dat je tegen je boek wil schreeuwen “als je nou gewoon een keer het achterste van je tong liet zien zou dit %&*#boek af kunnen zijn!!”
Haha ja dat/miscommunicatie is helaas ook eeen ding in zo’n 90% van de romance boeken
Ahaha goed volgehouden, Beach read is het eerste (en enige) boek van Emily Henry waar ik in begonnen ben maar ik kon het na iets van dertig pagina’s al niet meer aan
Mijn boeken van september. Ik vond The Flatshare echt zo leuk. Hij had meer diepgang dan andere romance boeken die ik gelezen heb. Wil de serie ook graag zien, maar volgens mij kun je hem nergens streamen in Nederland
En een boek van Emily Henry, haha. Voordat ze romance schreef, was ze een YA author. Ik vond deze wel leuk en mooi geschreven, maar niet haar beste boek.
Hazels pentakel vond ik een heel leuk tienerboek over heksen. Ik lees veel fantasy maar dit was echt over heksen en hun rituelen en waar het uit voortkomt. Soms wel erg informatief en het verhaal was voor jong geschreven. Maar zou het wel aanraden als easyread.