Ik ben opzoek naar leuke Engelse (non fictie) boeken op B1 niveau. Hebben jullie tips?
Ik heb Project Hail Mary uit (geluisterd) en heb gewoon een book hangover ik mis Rocky zo.
Had je mijn post gezien met tips voor Spaanstalige boeken? Ben benieuwd of je er wat aan hebt, of dat ik nog een ander soort boeken kan aanraden.
Ik las zondag een boek uit waarbij ik er bij het einde pas achterkwam dat ik het al eens had gelezen. Tussendoor kwamen stukjes me al bekend voor, maar de verhaallijn was niet super uniek dus ik dacht dat het daar door kwam. Was Versplinterd van Dani Atkins, wel een leuk boek. Ook de tweede keer
Jawel! Sorry, het was een hectische week . Ik was uit het oog verloren dat ik helemaal niet gereageerd heb. Bedankt voor je tips (ook @Kwal en @Briseis )!
Ik heb om te beginnen Como Agua Para Chocolate gedownload, 2 boeken van Los Cinco en het eerste boek van Manolito Gafotas. Het boek van Luis SepĂșlveda vond ik niet in Kindle-formaat. Ik was vorige week in Spanje, maar in de boekwinkels waar ik geweest ben, hadden ze het niet (ik kon natuurlijk wel bestellen, maar zo lang bleef ik niet). Ik heb daar ook staan kijken naar boeken van Jules Verne en die lijken ook wel te doen. Maar ik ga voorlopig beginnen met wat ik nu heb . Dus dank je wel!
Mijn gelezen boeken van September. Mijn favorieten waren The Very Secret Society of Irregular Witches en A Fire Endless. De rest was niet zo top Maar wel prima tussendoortjes om snel weg te lezen.
Ik ben nu bezig in The Ex Hex, tot nu toe vermakelijk en Spells for Forgetting van Adrienne Young.
Het eiland van de verdwenen bomen vind je dan misschien ook wel wat. Leuk dat je lezen bent gaan waarderen, ik heb het sinds vorig jaar weer opgepakt en het is echt fijn!
't Hooge nest?
Misschien Joe Speedboot van Tommy Wieringa, tip ik vaak aan mensen die net weer een beetje beginnen met lezen en valt eigenlijk altijd goed in de smaak.
De boeken van Taylor Jenkins Reid misschien?
Mijn baby van een maand is lid geworden van de bieb, en als ouder kon je dan met korting lid worden. Dus na allll die jaren ben ik nu lid van de bieb! Heb nog stapels boeken thuis liggen maar toch zin om te kijken wat de bieb allemaal voor leuks heeft.
Aah super leuk!! Er zijn zoveel mooie boekjes te leen al voor babyâs. En als je kindje ouder is zeker eens vertelplaten lenen. Dat geeft nog weer en andere sfeer bij een verhaal samen lezen.
Ga als een rivier!
Ik ben op zoek naar een boek om cadeau te geven aan een vriend van mij voor tijdens zijn wereldreis. Hij is niet per se een mega grote lezer, maar als het over reizen gaat en een beetje jong en hip is kan het wel. Hij geeft bijvoorbeeld al een boek gelezen over zoân Duitse jongen die zonder geld begon aan een reis. Ik zoek eigenlijk iets van 15 euro ongeveer. Hebben jullie leuke ideeĂ«n?
Misschien âAre you experiencedâ van William Sutcliffe? Gaat over een jongen die gaat backpacken in India. Ik herinner me eerlijk gezegd weinig meer van het verhaal, maar heb het zelf ooit op reis gelezen en vond het volgens mij wel vermakelijk en makkelijk weglezen.
Jaa, dat wist ik al, haha! Heb het geluisterd. Ik ben ook dol op beide maar ben vooral de lastste tijd echt in een Pratchett mood.
Ik zou ook boeken van Taylor Jenkins Reid aanraden zoals: Malibu Rising, Daisy Jones & the Six, the Seven husbands of Evelyn Hugo en Carrie Soto is back. Ik vond die allemaal heel laagdrempelig en vlot lezen.
Ik heb een aantal tips voor je verzameld. Er zitten ook jeugdboeken tussen maar dan de C/D dus wel meer young adult en goed geschreven voor volwassenen.
Beth OâLeary haar boeken zijn laagdrempelig, lezen vlot weg en ze heeft leuke invalshoeken. Dan zit je wat in de romantische hoek.
Zelf vind ik kelderkind van Kristien Dieltiens heel mooi. Lijkt qua onderwerp wel wat op het boek dat je nu leest, ook een outsider.
Als je iets meer geschiedenis/historische zoekt, ik dacht tenminste dat er ook een stukje geschiedenis in het boek voorkomt wat je nu leest, kan je misschien een boek van Simon van der Vlugt lezen en dan haar jeugdromans. Susan Smit heeft ook wel leuke volwassen boeken die lekker weglezen
Jean-Claude van Rijckeghem heeft ook wel hele leuke boeken, maar dat is ook meer historische roman. Wel vlot en toffe hoofdpersonen.
Als je meer de omgeving leuk vind, Davide Morosinotto zijn boek Het mysterieuze horloge van Walker & Dawn speelt zich wat meer af in het moeras en gebieden die spannender zijn. De verloren bloem van de sjamaan speelt in de Amazone. (de allergrootste van hem is ook leuk maar is totaal wat anders. Wel een bad ass vrouwelijke hoofdpersoon)
Nog een laatste tip is honing zoete dagen van Sarah-Kate Lynch. Meer romantisch maar wel iets met dieren en eten. Zij houdt bijen en volgt elk jaar de bijenkoningin. De smaak van champagne is trouwens ook leuk van haar.
Oh wacht nog een boek dat ik echt zo gezellig vind is het boek Het literair aardappelschiltaart genootschap van Guernsey. Historisch, beetje romantisch en zulke leuke hoofdpersonen. Ook weer wat oudere bijpersonages die je in je hart sluit. Het boek is ook verfilmd, is wel geinig voor een keertje.
Haha, ik heb dit boek ooit in de trein gelezen en herinner me ook de inhoud niet meer precies, alleen dat ik echt met tranen over mân wangen van het lachen in de trein zat