Het algemene boekentopic #3

Misschien Joe Speedboot van Tommy Wieringa, tip ik vaak aan mensen die net weer een beetje beginnen met lezen en valt eigenlijk altijd goed in de smaak.

2 likes

De boeken van Taylor Jenkins Reid misschien?

6 likes

Mijn baby van een maand is lid geworden van de bieb, en als ouder kon je dan met korting lid worden. Dus na allll die jaren ben ik nu lid van de bieb! Heb nog stapels boeken thuis liggen maar toch zin om te kijken wat de bieb allemaal voor leuks heeft.:star_struck:

16 likes

Aah super leuk!! Er zijn zoveel mooie boekjes te leen al voor baby’s. En als je kindje ouder is zeker eens vertelplaten lenen. Dat geeft nog weer en andere sfeer bij een verhaal samen lezen.

2 likes

Ga als een rivier!

1 like

Ik ben op zoek naar een boek om cadeau te geven aan een vriend van mij voor tijdens zijn wereldreis. Hij is niet per se een mega grote lezer, maar als het over reizen gaat en een beetje jong en hip is kan het wel. Hij geeft bijvoorbeeld al een boek gelezen over zo’n Duitse jongen die zonder geld begon aan een reis. Ik zoek eigenlijk iets van 15 euro ongeveer. Hebben jullie leuke ideeën?

1 like

Misschien “Are you experienced” van William Sutcliffe? Gaat over een jongen die gaat backpacken in India. Ik herinner me eerlijk gezegd weinig meer van het verhaal, maar heb het zelf ooit op reis gelezen en vond het volgens mij wel vermakelijk en makkelijk weglezen.

1 like

Jaa, dat wist ik al, haha! Heb het geluisterd. Ik ben ook dol op beide maar ben vooral de lastste tijd echt in een Pratchett mood.

2 likes

Ik zou ook boeken van Taylor Jenkins Reid aanraden zoals: Malibu Rising, Daisy Jones & the Six, the Seven husbands of Evelyn Hugo en Carrie Soto is back. Ik vond die allemaal heel laagdrempelig en vlot lezen.

1 like

Ik heb een aantal tips voor je verzameld. Er zitten ook jeugdboeken tussen maar dan de C/D dus wel meer young adult en goed geschreven voor volwassenen.

Beth O’Leary haar boeken zijn laagdrempelig, lezen vlot weg en ze heeft leuke invalshoeken. Dan zit je wat in de romantische hoek.

Zelf vind ik kelderkind van Kristien Dieltiens heel mooi. Lijkt qua onderwerp wel wat op het boek dat je nu leest, ook een outsider.

Als je iets meer geschiedenis/historische zoekt, ik dacht tenminste dat er ook een stukje geschiedenis in het boek voorkomt wat je nu leest, kan je misschien een boek van Simon van der Vlugt lezen en dan haar jeugdromans. Susan Smit heeft ook wel leuke volwassen boeken die lekker weglezen
Jean-Claude van Rijckeghem heeft ook wel hele leuke boeken, maar dat is ook meer historische roman. Wel vlot en toffe hoofdpersonen.

Als je meer de omgeving leuk vind, Davide Morosinotto zijn boek Het mysterieuze horloge van Walker & Dawn speelt zich wat meer af in het moeras en gebieden die spannender zijn. De verloren bloem van de sjamaan speelt in de Amazone. (de allergrootste van hem is ook leuk maar is totaal wat anders. Wel een bad ass vrouwelijke hoofdpersoon)

Nog een laatste tip is honing zoete dagen van Sarah-Kate Lynch. Meer romantisch maar wel iets met dieren en eten. Zij houdt bijen en volgt elk jaar de bijenkoningin. De smaak van champagne is trouwens ook leuk van haar.

Oh wacht nog een boek dat ik echt zo gezellig vind is het boek Het literair aardappelschiltaart genootschap van Guernsey. Historisch, beetje romantisch en zulke leuke hoofdpersonen. Ook weer wat oudere bijpersonages die je in je hart sluit. Het boek is ook verfilmd, is wel geinig voor een keertje.

7 likes

Haha, ik heb dit boek ooit in de trein gelezen en herinner me ook de inhoud niet meer precies, alleen dat ik echt met tranen over m’n wangen van het lachen in de trein zat :rofl:

2 likes

heb echt nog nooit gehoord van de winnaar van de nobelprijs voor literatuur dit jaar (jon fosse)! lijkt sowieso niet heel bekend te zijn? haha

edit: oke valt wel mee maar vooral in de ~ hoge ~ literatuurwereld wel vhahah

1 like

Hoorde zoveel goede dingen over de ‘A Court of Thorns and Roses’ serie van Sarah J. Maas, dat ik de hele set maar heb aangeschaft. Ben benieuwd!

5 likes

Ga je geen spijt van krijgen!

2 likes

Ik heb echt een gat in mijn hand in boekwinkels, ik had afgesproken met een vriendin maar ze was te laat dus ik ging even snel een boekwinkel in: gelijk 60+ euro uitgegeven, o.a. aan een boek over wormen :smiling_face_with_tear:

Wel blij mee :worm:

32 likes

Dit boek klinkt zo leuk! Bij de grote vriendelijke podcast waren ze ook heel enthousiast hierover. Heb je het kabouterboek al gezien? Die ziet er heel leuk uit, misschien vind je dat ook wel wat.

2 likes

Haha ik heb dan weer helemaal niks met kabouters :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Dat scheelt weer geld uitgeven dan, alleen maar handig!

Er zittrn wel heel veel originele tekeningen in en geinige beeldgrapjes wat wel vergelijkbaar is volgens mij met het wormenboek.

Ohh leuk! Ik hou echt van rare boeken, zeker die met illustraties.
Ik lees nu De stad van de dromende boeken, over een lintworm haha. Is ook een aanrader!

5 likes

Ik zit in een boekenclub maar we lezen iedere keer boeken die ik eigenlijk zelf niet zou kiezen en m’n leesplezier ook verminderen. Maar ik wil er niet uit want tis wel gezellig ofzo.
Je mag wel stoppen met een boek als 't je na 100 blz nog niet boeit maar dan ben ik iedere x degene die het niet boeit.
(voorbeelden: de onderstroom, shuggie bain).

1 like