Het algemene boekentopic #3

heb echt nog nooit gehoord van de winnaar van de nobelprijs voor literatuur dit jaar (jon fosse)! lijkt sowieso niet heel bekend te zijn? haha

edit: oke valt wel mee maar vooral in de ~ hoge ~ literatuurwereld wel vhahah

1 like

Hoorde zoveel goede dingen over de ‘A Court of Thorns and Roses’ serie van Sarah J. Maas, dat ik de hele set maar heb aangeschaft. Ben benieuwd!

5 likes

Ga je geen spijt van krijgen!

2 likes

Ik heb echt een gat in mijn hand in boekwinkels, ik had afgesproken met een vriendin maar ze was te laat dus ik ging even snel een boekwinkel in: gelijk 60+ euro uitgegeven, o.a. aan een boek over wormen :smiling_face_with_tear:

Wel blij mee :worm:

32 likes

Dit boek klinkt zo leuk! Bij de grote vriendelijke podcast waren ze ook heel enthousiast hierover. Heb je het kabouterboek al gezien? Die ziet er heel leuk uit, misschien vind je dat ook wel wat.

2 likes

Haha ik heb dan weer helemaal niks met kabouters :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Dat scheelt weer geld uitgeven dan, alleen maar handig!

Er zittrn wel heel veel originele tekeningen in en geinige beeldgrapjes wat wel vergelijkbaar is volgens mij met het wormenboek.

Ohh leuk! Ik hou echt van rare boeken, zeker die met illustraties.
Ik lees nu De stad van de dromende boeken, over een lintworm haha. Is ook een aanrader!

5 likes

Ik zit in een boekenclub maar we lezen iedere keer boeken die ik eigenlijk zelf niet zou kiezen en m’n leesplezier ook verminderen. Maar ik wil er niet uit want tis wel gezellig ofzo.
Je mag wel stoppen met een boek als 't je na 100 blz nog niet boeit maar dan ben ik iedere x degene die het niet boeit.
(voorbeelden: de onderstroom, shuggie bain).

1 like

Mag ik vragen hoe je aan die boekenclub komt? En hoe werkt dat, spreken jullie dan een keer in de zoveel weken af? Lijkt mij eigenlijk ook leuk, maar ik weet niet zo goed hoe en waar. Het lijkt me leuk dat het dan niet te serieus is maar ook gewoon gezellig. Maar het lijkt vaak zo stijfjes ofzo van wat ik zie in mijn woonplaats op internet :woman_shrugging:

1 like

Er was een avond bij de bieb erover en toen waren er 6 mensen en daarmee doen we nu een boekenclub. We spreken 1 x per 6 weken af ongeveer en iedere x kiest iemand anders een boek. Soms bereidt iemand wat voor qua vragen en andere keer praten we gewoon over het boek.
Tis echt heel gezellig en het duurt max anderhalf uur.
Maar ik zou het leuker vinden als ik alle boeken mag kiezen :joy:.
Ik ben trouwens 30 en veruit de jongste. 1 van 45, 2 van 50+ en 1 pensionada.

4 likes

Een boekenclub is ook wel leuk omdat je dan buiten je comfortzone leest, toch? Of nou ja, nu ik erover nadenk hoeft dat natuurlijk niet per se zo te zijn, maar het is wel een van de redenen dat ik bij een clubje zit. Als ik altijd buiten mijn zone moest lezen zou ik het wel minder leuk vinden.

1 like

Ja ik denk dat ik liever wat nieuwere boeken lees ofzo, ik ben ook wel zeurderig met wat ik allemaal niet leuk vind om te lezen.
Maar de boeken die ik het liefst lees zijn kinderboeken, ya fantasy en Scandinavische detectives. Dus ja daar valt ook weinig over te praten want dat heeft niet zoveel inhoud :joy:.

1 like

Ben ik het echt heel erg mee oneens :grimacing: volgens mij kan elk boek / verhaal een diepere inhoud of betekenis hebben. Zelfs (of juist!) kinderboeken.

3 likes

Ik ben er net in begonnen! :sunglasses:

2 likes

Ik heb net the maid van freida mcfadden gelezen, echt een aanrader als je van een beetje slappe thrillers houdt (als je snapt wat ik bedoel). Meteen deel twee gedownload

Nu verder met girl crush

2 likes

Ze lezen zo makkelijk weg, maar er gebeurt wel nog genoeg. Ben nu ook in twee bezig! Ik luister ze en vind het ook een fijne stem.

2 likes

Thanks, klinkt leuk! Ik ga de bieb maar eens in de gaten houden

1 like

Ik ben die ook aan het lezen en ik vind hem echt verschrikkelijk :joy: maar ook voor boekenclubje (met vrienden, eigenlijk gewoon excuus om elkaar wat vaker te zien, praten dan 5 min over het boek en verder gewoon slap ouwehoeren over van alles) dus moet hem wel uit gaan lezen. Ben op 1/3, las al wel ergens dat er een perspectiefwissel komt, hoop dat het dan iets verdraaglijker wordt

Nee sorry dat maakt het nog tien keer vreselijker