Mag ik vragen hoe je aan die boekenclub komt? En hoe werkt dat, spreken jullie dan een keer in de zoveel weken af? Lijkt mij eigenlijk ook leuk, maar ik weet niet zo goed hoe en waar. Het lijkt me leuk dat het dan niet te serieus is maar ook gewoon gezellig. Maar het lijkt vaak zo stijfjes ofzo van wat ik zie in mijn woonplaats op internet ![]()
Er was een avond bij de bieb erover en toen waren er 6 mensen en daarmee doen we nu een boekenclub. We spreken 1 x per 6 weken af ongeveer en iedere x kiest iemand anders een boek. Soms bereidt iemand wat voor qua vragen en andere keer praten we gewoon over het boek.
Tis echt heel gezellig en het duurt max anderhalf uur.
Maar ik zou het leuker vinden als ik alle boeken mag kiezen
.
Ik ben trouwens 30 en veruit de jongste. 1 van 45, 2 van 50+ en 1 pensionada.
Een boekenclub is ook wel leuk omdat je dan buiten je comfortzone leest, toch? Of nou ja, nu ik erover nadenk hoeft dat natuurlijk niet per se zo te zijn, maar het is wel een van de redenen dat ik bij een clubje zit. Als ik altijd buiten mijn zone moest lezen zou ik het wel minder leuk vinden.
Ja ik denk dat ik liever wat nieuwere boeken lees ofzo, ik ben ook wel zeurderig met wat ik allemaal niet leuk vind om te lezen.
Maar de boeken die ik het liefst lees zijn kinderboeken, ya fantasy en Scandinavische detectives. Dus ja daar valt ook weinig over te praten want dat heeft niet zoveel inhoud
.
Ben ik het echt heel erg mee oneens
volgens mij kan elk boek / verhaal een diepere inhoud of betekenis hebben. Zelfs (of juist!) kinderboeken.
Ik ben er net in begonnen! ![]()
Ik heb net the maid van freida mcfadden gelezen, echt een aanrader als je van een beetje slappe thrillers houdt (als je snapt wat ik bedoel). Meteen deel twee gedownload
Nu verder met girl crush
Ze lezen zo makkelijk weg, maar er gebeurt wel nog genoeg. Ben nu ook in twee bezig! Ik luister ze en vind het ook een fijne stem.
Thanks, klinkt leuk! Ik ga de bieb maar eens in de gaten houden
Ik ben die ook aan het lezen en ik vind hem echt verschrikkelijk
maar ook voor boekenclubje (met vrienden, eigenlijk gewoon excuus om elkaar wat vaker te zien, praten dan 5 min over het boek en verder gewoon slap ouwehoeren over van alles) dus moet hem wel uit gaan lezen. Ben op 1/3, las al wel ergens dat er een perspectiefwissel komt, hoop dat het dan iets verdraaglijker wordt
Nee sorry dat maakt het nog tien keer vreselijker
Oh man… gelukkig is het niet zo lang. Mijn vrienden zeiden ook dat ze het in een middagje uit hadden gelezen, maar ik moet het telkens na een paar hoofdstukken wegleggen omdat ik me te hard erger ![]()
![]()
Ik zit in een reading slump ![]()
Heb afgelopen week Red Rising uitgelezen, mn eerste sci fi boek, vond er niets aan… was echt een woordensoep voor mij maar heb toch doorgezet en het uitgelezen. Toen wilde ik mezelf belonen met een (redelijk korte) klassieker, Northanger Abbey van Jane Austen, maar ik kan me er gewoon het hele weekend al niet toe zetten te lezen terwijl ik wel tijd heb… ik ben in hoofdstuk 6 en tot nu toe boeien de karakters me niet en geniet ik ook niet van Austen’s schrijfstijl (terwijl ik weet dat ik jaren geleden wel ontzettend heb genoten van P&P en S&S).
Red Rising broke me ![]()
Ik zit ook bij een boekenclub, daar zijn twee vriendinnen van mij mee begonnen en die hebben er toen een aantal mensen bijgevraagd en er zijn toen via via nog wat mensen bij gekomen (is een queer boekenclub dus volgens mij is iedereen hun queer vrienden die van lezen houden even langsgegaan), we zijn nu met 8. Beetje zoals @Kaastosti zegt eigenlijk!
Ben nu wel benieuwd
Zit jij bij een reallife boekenclub? (Forumboekenclub zie ik dan als digitaal)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Maar zou ik wel willen, maar ik kan in mijn omgeving alleen maar groepen voor senioren vinden die van moeilijke Nederlandse boeken houden
Het lijkt me wel heel leuk om in het echt bij een groepje te zitten, maar de FF boekenclub vind ik een goede vervanger! En ik heb een aantal vrienden die ook graag lezen dus over boeken kan ik genoeg praten gelukkig.
Wat leuk dat er zoveel animo is voor real life boekenclubs. Ik weet dat een aantal bibliotheken in mijn buurt er een hebben of opstarten. Ik werk bij een bieb en daar willen we er nu ook een starten haha
Wel 5
maar allemaal andere samenstellingen van m’n eigen vrienden en veel met dezelfde een of twee mensen ander type boeken, en geen enkele is echt actief/met vaste regelmaat meer.
Mijn eerste boekenclub begon met vrienden van studie, dat is nu al 7 jaar denk ik! Eerste twee jaar lazen we volgens mij elke twee maanden een boek, super leuk. We waren toen met vijf. Zijn nog met drie over en dat zijn mijn belangrijkste vrienden ook. Maar nu lezen we veel sporadischer, 2-4 boeken per jaar denk ik.
Oh en ik ben een tijdje terug naar een Brainwash boekenclub geweest! Vond dat heel leuk en wil zeker vaker gaan als ze het blijven organiseren (is meer non-fictie gericht op filosofie/sociologie/politicologie/etc etc)
Ik bedenk me net dat ik technisch gezien ook nog in ene Das Kapital-leesclub zit maar ik loop daar echt veeeeel te veel achter dus ben al maanden niet geweest oeps