Het algemene boekentopic #3

Oh man… gelukkig is het niet zo lang. Mijn vrienden zeiden ook dat ze het in een middagje uit hadden gelezen, maar ik moet het telkens na een paar hoofdstukken wegleggen omdat ik me te hard erger :sweat_smile::joy:

1 like

Ik zit in een reading slump :frowning:

Heb afgelopen week Red Rising uitgelezen, mn eerste sci fi boek, vond er niets aan… was echt een woordensoep voor mij maar heb toch doorgezet en het uitgelezen. Toen wilde ik mezelf belonen met een (redelijk korte) klassieker, Northanger Abbey van Jane Austen, maar ik kan me er gewoon het hele weekend al niet toe zetten te lezen terwijl ik wel tijd heb… ik ben in hoofdstuk 6 en tot nu toe boeien de karakters me niet en geniet ik ook niet van Austen’s schrijfstijl (terwijl ik weet dat ik jaren geleden wel ontzettend heb genoten van P&P en S&S).

Red Rising broke me :weary:

3 likes

Ik zit ook bij een boekenclub, daar zijn twee vriendinnen van mij mee begonnen en die hebben er toen een aantal mensen bijgevraagd en er zijn toen via via nog wat mensen bij gekomen (is een queer boekenclub dus volgens mij is iedereen hun queer vrienden die van lezen houden even langsgegaan), we zijn nu met 8. Beetje zoals @Kaastosti zegt eigenlijk!

2 likes

Ben nu wel benieuwd

Zit jij bij een reallife boekenclub? (Forumboekenclub zie ik dan als digitaal)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Maar zou ik wel willen, maar ik kan in mijn omgeving alleen maar groepen voor senioren vinden die van moeilijke Nederlandse boeken houden

3 likes

Het lijkt me wel heel leuk om in het echt bij een groepje te zitten, maar de FF boekenclub vind ik een goede vervanger! En ik heb een aantal vrienden die ook graag lezen dus over boeken kan ik genoeg praten gelukkig.

Wat leuk dat er zoveel animo is voor real life boekenclubs. Ik weet dat een aantal bibliotheken in mijn buurt er een hebben of opstarten. Ik werk bij een bieb en daar willen we er nu ook een starten haha

2 likes

Wel 5 :joy: maar allemaal andere samenstellingen van m’n eigen vrienden en veel met dezelfde een of twee mensen ander type boeken, en geen enkele is echt actief/met vaste regelmaat meer.

Mijn eerste boekenclub begon met vrienden van studie, dat is nu al 7 jaar denk ik! Eerste twee jaar lazen we volgens mij elke twee maanden een boek, super leuk. We waren toen met vijf. Zijn nog met drie over en dat zijn mijn belangrijkste vrienden ook. Maar nu lezen we veel sporadischer, 2-4 boeken per jaar denk ik.

Oh en ik ben een tijdje terug naar een Brainwash boekenclub geweest! Vond dat heel leuk en wil zeker vaker gaan als ze het blijven organiseren (is meer non-fictie gericht op filosofie/sociologie/politicologie/etc etc)

1 like

Ik bedenk me net dat ik technisch gezien ook nog in ene Das Kapital-leesclub zit maar ik loop daar echt veeeeel te veel achter dus ben al maanden niet geweest oeps

1 like

Ik zou het heel leuk vinden om een groepje te hebben waarmee je gewoon ergens een dagje afspreekt, naar een boekenwinkel gaat en ergens gaat zitten lezen. Ik hoef niet perse hetzelfde boek als iedereen te lezen en het er dan uitgebreid over te hebben, ik denk meestal niet zo heel diep na over de boeken die ik lees :rofl:

13 likes

Dit wordt wel eens georganiseerd via de MeetUp App, silent book club heet het. Ik heb meldingen aanstaan voor die in Amsterdam, is er nog niet van gekomen maar wil er wel graag een keer heen. Weet niet of het ook in andere steden georganiseerd wordt.

2 likes

Sinds kort word dit georganiseerde bij mijn bieb. Misschien is dat bij jou in de buurt ook zo?

Dit heb ik precies ook! Zo jammer, ik lees ook graag horror en dat is ook een vrij specifiek genre waar niet heel veel animo voor is (als boekenclub dan) lijkt het haha :sleepy: en in mijn omgeving vooral bejaarden idd.

4 likes

:open_mouth:

13 likes

Hij heeft echt de beste cover maker :star_struck: Wel benieuwd waar het dan over gaat, verhaal was eigenlijk wel klaar

2 likes

Zie nu dit!

7 likes

Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel is vanaf nu te luisteren op Storytel ingesproken door Barbara Sloesen :grin:

6 likes

ik wil een nieuw johan harstad boek :face_with_symbols_over_mouth:

5 likes

Ik wil deel twee van de morgenster van Knausgard in het Nederlands. Deel 3 is zelfs al een jaar uit in het Noors, waarom wordt het niet vertaald :japanese_goblin:

7 likes

Mag het een Kindle editie zijn?

2 likes