Het algemene boekentopic #3

Zojuist Iron Flame (vervolg op Fourth Wing) besteld. Hij komt 7 november uit.

9 likes

Ik kan ook niet wachten! Krijg ‘m voor m’n verjaardag! :clap:t2:

2 likes

Iemand Alleen en duizend mensen gelezen? Ik vind het einde zo verwarrend en in de recensies op Goodreads zijn ze lovend. Ik begin te twijfelen of ik wel aandachtig genoeg heb gelezen…

Ik ben er nog in bezig, maar ga even goed opletten richting het einde dus. Zal het nog even laten weten!

2 likes

Ik weet niet of het al gedeeld is maar vanaf 1 november kan je op NPO de serie Flatshare kijken. Dat is een verfilming van een boek van Beth O’Leary. De trailer ziet er veelbelovend uit! Meer die benieuwd zijn of de serie net zo leuk is als het boek?

Bekijk The Flatshare | Trailer op The Flatshare | Trailer gemist? Start met kijken op NPO Start

9 likes

Ja, is al eerder gedeeld, mar wel echt leuk!! Onlangs het boek gelezen en ik heb er echt van genoten, dus ik hoop dat de serie net zo leuk is.

2 likes

Ik heb de serie al gezien en vond 'm wel leuk en het wel waard om te kijken, maar hij was niet zo leuk als het boek. Ze hebben ook best wel wat veranderd aan de verhaallijn, dus hou dat in je achterhoofd als je gaat kijken.

2 likes

:smiling_face_with_tear:, slaat nergens op dat ik zo blij ben met het behalen van een totaal arbitrair doel maar ik ben toch erg trots!

Mijn vader is in februari overleden en lezen lijkt mijn coping mechanism te zijn en het heeft me ontzettend geholpen.

In 2024 ga ik voor 40 boeken!

45 likes

De laatste box van A Year of Sanderson voor mij. 🥹 Deze Kickstarter was zooo leuk! Heb helaas nog geen van de vier boeken gelezen door mijn zwangerschap/nu newborn life, maar ik hoop gauw aan een te kunnen beginnen!

spoiler box

7 likes

Aangezien ik geen boeken meer uitgelezen zal krijgen op de laatste dag van oktober, zijn dit de boeken die ik deze maand las:

10 likes

Niet veel, maar wel leukere boeken dan de vorige maand. En zit op 49/50 van mn leesdoel van dit jaar, dus denk dat ik er nog wel even goed overheen kan :confetti_ball:

@NinaEstupida heb hem uit! Vond het wel mooi hoe de verhaallijnen samenkwamen, maar het is wel vrij “open”, maar gaf voor mij wel precies genoeg antwoord op de vragen die ik had om het mooi af te sluiten.

Ga nu aan Flat share beginnen, kan ik daarna de serie kijken.

8 likes

Ik heb deze maand alleen The Housemaid van Freida McFadden gelezen en ik vond hem kut (daarom ook erg lang over gedaan). 2 sterren.

Nu begonnen in de nieuwe Thursday Murder Club (The Last Devil to Die) van Richard Osman, die moet mijn leesplezier wel weer terugbrengen denk ik, dus hopelijk in november meer dan 1 boek :crossed_fingers:t3:

3 likes

Drie boeken in oktober.

Ik werk al (Ik krijg er alleen niet voor betaald) - Lynn Berger :star::star::star: Een kort essay over de noodzaak van onbetaald werk, zoals huishouden, mantelzorg, zorg voor kinderen. Interessant maar niks nieuws gehoord. Ik dacht dat het een boek was dus misschien vandaar mijn ‘teleurstelling’ in de ontbrekende diepgang. (Geluisterd via de Online Bibliotheek)

Vallen en Opstaan- Sarah Turner :star::star::star: Vrouw heeft leven niet op orde, wordt plots hoofdverzorger van de 2 kinderen van haar zus en slaat zich erdoorheen met precies de tegenslag die je wel verwacht. Lekkere weglezer, niet slecht geschreven maar ook geen topper. (Geleend bij de Online Bibliotheek)

Happy Place - Emily Henry :star::star: Het begin van het boek pakte me wel. Vlot geschreven, leuke setting, geinige personages. Maar toen begon de herhaling en de herhaling en de herhaling van de herhaling. Ik heb halverwege het boek weggelegd nadat ik er meer dan een maand meerdere pogingen voor heb gedaan. (Gekocht als ebook)

Ik lees nu De Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt en stelt tot nu niet teleur maar ga er nog wel even over doen. Verder luister ik nu ook De Tweede van Lynn Berger over een tweede kind krijgen en lees ik The Island Home van Libby Page. Leesdoel (40 boeken) ga ik niet halen denk ik. Zit nu op 28 en zie mezelf geen 12 boeken lezen in 2 maanden.

6 likes

Had je al gezien dat er ook een boek van haar is dat heet zorg? Die is uitgebreider dan het essay en behandelt vergelijkbare thema’s, maar misschien staat daar ook wel veel dingen in die je al weet.

1 like

Eindelijk weer eens echt goede boeken gelezen! Ik vond de dag dat ik mijn naam veranderde echt intens, aangrijpend. Echt goed geschreven, je voelt de pijn, onmacht.

12 likes

image
Ik heb deze twee gelezen! Goede boeken.

Ik heb pas een nieuwe stoel besteld en het duurt nog even voor hij er is maar ik kan niet wachten :heart_eyes: echt zo’n draaifateuil met voetenbankje zodat ik naast het raam kan lezen heerlijk.

13 likes

Jaaa was ook een beetje verdrietig dat dit de laatste was :frowning_face: Heb er zelf ook nog geen gelezen vanwege een fantasy slump dus ik denk dat ik volgend jaar gewoon mijn eigen Year of Sanderson maak aangezien ik nu 6 ongelezen boeken van hem heb liggen haha

2 likes

Op vakantie geweest en twee lekker dikken boeken kunnen lezen. Echt mega genoten van de verborgen geschiedenis. Was een reread maar ik heb het zeker 10 jaar geleden gelezen dus was het grootste deel toch helemaal vergeten :grimacing:

11 likes

Oh leuk! Ik was er zo te zien onterecht vanuit gegaan dat dat over de formele zorgsector ging. Ik vind het een interessant onderwerp dus die komt op m’n non fictie luister lijstje.

2 likes

Was een groot deel van september en oktober op reis waarbij ik amper kon lezen, dus in die twee maanden maar 3 boeken uitgelezen:

Soms wil ik een kind
Heb ik als luisterboek geluisterd en echt zoooooveel herkenbaars gehoord. Ik zou willen zeggen ‘ik had het zelf kunnen schrijven’, maar dat is niet zo want dat kan Jantine veel beter. Maar wát ze schrijft kwam ontelbare keren zo dichtbij mijn eigen gedachten. Sowieso heel fijn om te lezen vanwege die herkenbaarheid, maar er stonden ook veel (voor mij) nieuwe inzichten in, en hele mooie zinnen.

Yellowface (4,5 ster)
Geïnfluenced door dit topic en wat heb ik genoten van dit boek. Zoals hier al eerder gezegd: de hoofdpersoon is echt delulu en dat is echt heeeerlijk om te lezen. Heb geluisterd naar het Engelse luisterboek en degene die het voorleest past zo goed bij hoe de hoofdpersoon zich ook gedraagt. Het kaart ook interessante thema’s aan, over racisme in de boekenwereld, en vond dat heel leuk en goed verweven door dit verhaal.

A Psalm for the Wild-Built
Dit korte boek wordt vaak beschreven als een ‘warm hug’ en daar ben ik het helemaal mee eens. Er gebeurt niets engs of naars, het is gewoon een hele fijne en mooie wereld om even in te verdwijnen. Voor het eerst dat ik een boek las met een non-binair hoofdpersonage.
Het gaat over een wereld (lijkt op de onze maar dan in de toekomst ofzo, waarin we het na klimaatverandering anders/beter zijn gaan doen en zonder patriarchaat enzo) waarin robots zelfbewust zijn geworden en ervoor hebben gekozen om weg te gaan van de mensen. Een mens en robot komen elkaar tegen in het wild en de robot heeft de vraag ‘what do people need?’. Aanrader!

13 likes