Het algemene boekentopic #3

Het tweede boek is net zo mooi!

1 like

Ik heb gelezen:

The beginner’s goodbye vond ik een fijn boek. Anne Tylers schrijfstijl ligt mij heel goed dus ik ga snel weer iets van haar lezen.

Another Life vond ik echt een matig boek en ik herinner me nu al niet meer wat er allemaal niet goed aan was haha. Het was in ieder geval best wel cringy hier en daar. Zouteloze saaie shit afgewisseld met passages en zinnen die diepgaand of rauw bedoeld waren maar de plank gewoon missloegen.

Het vogelhuis was een tip van @Kusjessoldaat en ik heb me daar wel mee vermaakt! Ik ben zelf een aspirant-ornitholoog (die al bepaalde koolmeesjes op haar balkon kan herkennen) en dat maakte het boek extra leuk.

Verder was het een beetje een afhaakmaand. Ben gestopt met: De opwindvogelkronieken (interesseerde me niet meer), A room made of leaves (saai) en Elfduizend roeden (uit 1885, een soort parodie uit op extreme erotische en gewelddadige romans maar het was echt té naar).

Nu bezig in HP7.

10 likes

Mijn boeken van oktober!

7 likes

Nog even m’n best gedaan op m’n boek van vandaag.

Kruispunt vond ik wel echt goed! 4,5 ster.
Lieve Edward las lekker weg maar had meer in gezeten.

13 likes

Mijn lijst van oktober!

Red Rising was mijn eerste sci fi boek ooit (heb wel al eerder fantasy gelezen), het wordt omschreven als Hunger Games set in space, ik kon er helaas vrij weinig mee… ik vond het een woordensoep en kon niet bijhouden wie wie was en hoe het klassensysteem precies werkte. Ook had ik gehoopt op veel world building, uitleg hoe dat er dan uitziet in het heelal, viel erg tegen.

Jane Austen is natuurlijk heerlijk, alhoewel ik dit boek tot nu toe de minste vind van alle die ik heb gelezen. Heb ook begrepen dat het pas na haar overlijden is uitgebracht en er misschien wel veel gesleuteld is aan haar oorspronkelijke manuscript.

Still Born is vertaald uit het Spaans, gaat over vriendschap en kinderwens. Had ik iets meer van verwacht maar las wel lekker weg.

Grootste aanrader deze maand is The Vaster Wilds. Ik heb eerder Matrix van Lauren Groff gelezen en dat heb ik ook 5 sterren gegeven.
Dit boek speelt zich af in 1600 en gaat over een Engels meisje dat op een boot naar Amerika wordt gezet als deel van een groep die de nieuwe wereld gaat ontdekken. Door omstandigheden komt ze er alleen voor te staan en volg je dus haar overlevingsreis. Erg mooi beschreven. Omdat ze eigenlijk het hele boek alleen is komen er bijna geen dialogen in voor (af en toe in een flashback) en is het hele boek een beschrijving. Ik moest daar wel even aan wennen maar heb erdoor niet minder genoten!

10 likes

Misschien vind je Andy Weir dan wel wat. The Martian en Project Hail Mary! Hij heeft ook een ander boek, Artemis, maar die heb ik nog nooit gelezen.

2 likes

Ben nog niet helemaal blij met hoe het staat, maar heb al mn special editions met sprayed edges omgedraaid voor nu :smiling_face_with_three_hearts: Echt leuk zo op een rijtje

37 likes

Fantastisch :star_struck:

1 like

Ik heb een boekentip! Vanaf morgen, 1 november, kun je gratis in de bibliotheek het boek Sonny Boy van Annejet van der Zijl halen. Ook als je geen lid bent van de bieb.

Het is voor een landelijke campagne van het CPNB dus als je het leuk vind kun je ook aan de online leesclub meedoen op hebban.

12 likes

En kijk dan ook of in jouw buurt een samenwerking is met het filmhuis!

1 like

Dank je wel voor je antwoord

Spoiler

Het hoofdstuk dat ze spontaan naar zijn show en daarna atelier ging, vond ik zo vaag. Hoezo nam hij opeens afstand en waarom deed zij zo opdringerig?

Het einde was inderdaad een mooie samenkomst, maar niet denderend. Ik zag het aankomen/vond het bijna vanzelfsprekend dat zijn vrouw wist van de affaire(s) dus misschien dat ik me wat minder liet verrassen

1 like

Redelijke leesmaand geweest :slight_smile:

7 likes

9 likes

Het ging alle kanten op afgelopen maand :smiling_face_with_tear: maar allemaal leuk

14 likes

Kijk dat zijn de beste maanden

@kringel nu wel benieuwd naar dat audioboek hahaha

1 like

Afgelopen maand best wel een goede leesmaand gehad. Veel ‘s avonds en in de lunchpauze gelezen ipv hersenloos tiktokken, en merk dat het echt goed was voor mijn ontspannen gevoel. Helaas niks gelezen wat er heel erg uitsprong. Bezeten van mij heeft mij wel echt in de ban gehouden, wilde non stop doorlezen. Vond alleen het einde wat minder, vandaar 4 sterren. Andere 4 sterren boeken vond ik meer een 3,5 dan 4 eigenlijk.

Hoop dat ik deze maand doorga met lezen op deze manier, maar wel wat interessantere boeken tref.

9 likes

Ik heb niet bepaald doorgelezen deze maand. Ik blame m’n verhuizing maar die in aantocht is.

Momenteel ben ik bezig in Harry Potter 3, en The Handmaid’s Tale. Ondanks dat ik de serie heb gezien vind ik het boek zó indrukwekkend en goed. Het heeft veel meer diepte dan de serie en is heel verfijnd geschreven. Erg knap gedaan vind ik.

2 likes

Ja was een vrouw die Duitse en Amerikaanse accenten na deed maar het was zo slecht. Soms vergat ze halverwege dat ze een accent moest na doen en het leek ook niet op Duitse en Amerikaanse accenten. En ze eindigde haar zinnen steeds heel hoog waardoor het soort vrolijk leek, precies bij best trieste momenten. Onwijs irritant. Er was vast geen geld om goede voorlezers in te zetten.

3 likes

Haunting Adeline was een DNF. Ik was nieuwsgierig naar het fenomeen dark romance, maar het ging me allemaal een beetje te ver :joy:

7 likes

Haha jij volgt sowieso booksandlala

1 like