Ik ben ook lid en fan. Heb het lang uitgesteld want ‘weer een abonnement’ maar sloeg nergens op want gaf dat lidmaatschap in veelvoud uit aan ebooks. Vind ook dat er veel opstaat! Maar soms inderdaad boeken waarvan ik het niet verwacht niet, maargoed er is genoeg keuze. Wat ik wel echt schijtirritant vind (ben sowieso niet zo’n fan van de app) is dat ik nu al een paar keer heb gehad dat een boek niet voor m’n ereader te downloaden is wat je pas kunt zien na het lenen én dat je ze niet kunt inleveren. Maargoed, echt luxeproblemen wel. Het is het geld dubbel en dwars waard!
Ik denk dat de insteek van de bibliotheek in eerste instantie is om zoveel mogelijk mensen te kunnen bereiken en dan is Nederlands wel de taal waar we met z’n allen mee communiceren. Over het algemeen dan. Kennis overbrengen, kennis dichtbij de mensen brengen dat wil dan het beste in de gezamenlijke taal want dan bereik je meer mensen. Daarnaast moeten ze keuzes maken in waar ze hun geld aan uitgeven. Dat is best ingewikkeld denk ik omdat er zoveel dingen in de bieb zijn die aandacht en geld nodig hebben en het kan maar een keer uitgegeven worden.
Maar de bieb speelt goed in op vraag en aanbod, want vroeger was er echt veel minder aan Engels. Dat wordt de laatste jaren alleen maar meer.
Oline zit je misschien nog met rechten die je moet afkopen net zoiets als Netflix rechten nodig heeft? Geen idee hoor ik werk niet voor de bieb, allen diehard fan, maar ik kan me voorstellen dat er zoiets nog meespeelt.
@Quinn ja hoor luisterboeken tellen ook mee!
Heb vandaag De geheimen van de kostschool van Lucinda Riley uitgelezen. Was oke voor even tussendoor.
Ga nu beginnen aan Kruispunt van Jonathan Franzen. Denk dat ik die leeschallenge wel kan gebruiken voor dit boek want is toch wel even iets anders dan een luchtige thriller ofzo.
Oké update: Midnight in Everwood is ‘t geworden als audioboek, zodat ik gelijk een ongelezen boek uit mijn kast oppak. Een nutcracker retelling.
Oh wat irritant van je ereader. Heg je een ander format voor bestanden nodig dan gebruikelijk? Tot nu toe heb ik alles wel op mijn ereader kunnen zetten gelukkig.
@Marquez ik denk dat je gelijk hebt qua rechten voor ebooks en de bieb zal inderdaad keuzes moeten maken om het financieel te redden. Ook hier een fan! En het aanbod verandert inderdaad echt in positieve zin!
Ik wil dit jaar eigenlijk geen nieuwe boeken kopen en denk dat ik met het aanbod van de bieb (oke en heb ik nog genoeg in de kast staan ook) makkelijk het jaar door kom!
Nee ik krijg de optie ‘Downloaden voor e-reader’ dan gewoon überhaupt niet. Misschien gewoon net pech gehad💁♀️
Bij mij staan bovenaan bij de titel icoontjes die aangeven of je een boek als ebook kunt downloaden of alleen op telefoon/tablet.
Sjongejongejonge toch nog wat geleerd op de zondagavond . Thanks!
Ik lees nu “Nimmernacht” en “de koperen koning.”
Ik lees in bed voor ik ga slapen. Helaas komt dat er soms niet van omdat ik te lang op m´n telefoon zit, dus deze week gaat die (hopelijk) op tijd aan de kant.
Hoe lang duurt de challenge eigenlijk? Een week?
Ik lees the seven husbands of Evelyn Hugo en je ent jong en je krijgt wat.
Ik heb vanochtend mijn kwartier al gehaald, denk dat ik of ‘s ochtends bij de koffie of ‘s avonds in bed ga lezen, beetje afhankelijk van mijn schema. Heb er een nieuw boek bijgepakt en zit er al lekker in: De Verdovers van Anna Enquist
Ik lees de verloren erfgenaam van Jennifer Lynn Barnes.
Ik begin nu in De Japanse minnaar van Isabel Allende
Ik probeer elke ochtend bij het ontbijt te lezen (is maar kort, minuut of 5/10) en in de avond in bed sowieso ( beter dan maar blijven scrollen op insta of forum). Dus gaat goed komen deze challenge.
Oh en morgen begin ik in mijn klas met het 2e deel van de gorgels voor te lezen, kijken de kinderen al weken naar uit (want ik had gezegd pas na de vakantie in dat boek te beginnen). Dus daar sowieso ook een kwartier
Ik doe mee met Het schaarse licht van Nino Haratischwili
Was al even bezig en ondanks dat ik het prachtig geschreven vind, zit ik er nog niet helemaal lekker in. Benieuwd of dat nog gaat komen.
Ik lees Carrie Soto is back! Na mn reading slump door 1984, toch maar weer proberen te beginnen met lezen en een nieuw boek helpt daar altijd bij.
Ja een week. De laatste poll plaats ik aankomende zondag!
Ik lees Alone with you in the ether maaar vind m wel laatig doorheen te komen