Het algemene boekentopic #3

Ik zoek inspiratie voor een sinterklaascadeautje! Wat zijn jullie tips voor een beetje weirde wtf-literatuur met bij voorkeur een vrouwelijke badass hoofdpersoon?

Een roman waarover de ontvanger straks kan zeggen ‘wow dit was bizar maar zij was wel echt vet’.

Nightbitch van Rachel Yoder?

3 likes

Goeie tip dit!

My Year of Rest and Relaxation heeft ook wel weer wtf-gehalte. Maar iets meer onsympathieke hoofdpersoon dan badass, haha. En A Certain Hunger klinkt ook als geschikt qua omschrijving maar heb ik niet zelf gelezen dus wellicht kan iemand anders dan bevestigen/ontkennen.

1 like

:star_struck::star_struck::star_struck:

5 likes

Omg! Wat chill dat je hem hebt!

Ja ben zelf ook verbaasd :sweat_smile: bij Amazon staat namelijk dat hij vertraagd is en dat hij nog bezorgt moet worden.

1 like

Wat een geluk! :partying_face:

Bij Bol staat hij nu op de 20ste, dus hoop echt dat ik hem dinsdag ontvang.

2 likes

Hier ook binnen :raised_hands:t2:

5 likes

Haha, dit is de (vreselijke) zanger van Maroon 5, ik denk dat je Amir Levine bedoelt :grin:

1 like

Je hebt nog mazzel dat je alsnog die met zwarte edges hebt ontvangen geloof ik, alle drama die over die boeken voorbijkomt in facebookgroepen. :sweat_smile:

2 likes

als je die met flammen hebt besteld, dan niet. Hij staat weer op: Niet leverbaar.

Ben vandaag naar de boekhandel gegaan en ik heb de normale gekocht. Dan zie ik de LE wel verschijnen een keer, of niet.

2 likes

Ik heb die met zwarte sprayed edges. Als hij nog een keer wordt uitgesteld, haal ik hem ergens anders.

1 like

Redelijk kans dat er een kleine uitstel aan zit te komen met al die drama die er is met die zwarte edges. Verkeerde druk aan de zijkant, hoofdstukken verkeerd etc etc. Dacht ergens te hebben gelezen dat de uitgever het gaat aanpassen.
Aan de andere kant; zo is het wel echt limited edition

1 like

We gaan het zien :pray:

hahaha ik zag al mensen die blij waren met hun defecte boek :rofl:

Wel erg hoor, hoe sommige boeken eruit zien.

1 like

oh haha, je hebt helemaal gelijk! Ik dacht al… wat een bekende naam

2 likes

Ik heb mijn leesdoel van dit jaar behaald!
Namelijk: alle ongelezen boeken in mijn boekenkast lezen, die ik normaal nooit pakte om te lezen en er dus al meer of minder lang maar stonden te staan (omdat er andere boeken waren die ik grager wilde lezen of omdat ik er niet heel enthousiast van werd maar het boek ook niet weg wou doen).

Het waren er maar een stuk of 5, maar ik lees niet meer zoveel dus het voelde toch als veel en ik ben blij dat ik er vanaf ben :sweat_smile:

Nu ga ik mn ereader inventariseren en ofwel daar hetzelfde mee doen, ofwel juist een abo nemen om vaker (e)boeken te lenen ipv te kopen.
Heb heel veel zin om iets te lezen waarvan ik er echt zin in heb om het te lezen, dus ik denk dat het eerder het laatste wordt haha

26 likes

Zaten er tussen de ongelezen boeken nog positieve verrassingen? Of eas het wel terecht dat ze lang ongelezen waren

3 likes

Ik ben ook begonnen in Iron Flame! Heb “gewoon” een hardcover uit de UK dus zonder misdrukken en problemen met leveren hahha. Al zijn al die speciale edities wel prachtig en ben ik stiekem jaloers.

4 likes

Gefeliciteerd! Leuk om zo’n doel te halen.

Ik heb juist heel veel boeken gekocht de laatse tijd :’) ik heb eindelijk wat meer geld te spenderen, dus dan mag ik boeken van mezelf kopen, haha. Maar nu ga ik er echt een paar uitlezen. Ik ga over een paar dagen op vakantie, dus dan kan ik lekker veel lezen.

1 like

Voor de stripliefhebbers, de zusjes duizendblad is echt heel leuk! Het is een jeugdstrip gericht op meiden, maar super mooi getekend, interessant verhaal en charmante personages. Er zijn in totaal al 4 delen zie ik dus de rest ga ik gauw lezen.

Het lijkt wel wat op de dagboeken van Cerise. Die zijn ook wel leuk maar doen wat kinderachtiger aan, heel geschikt voor de doelgroep hoor maar ik voel me tijdens het lezen wat oud. Ik denk dat het komt door de dagboek stukjes tussendoor waar ze soms wel wat volwassen overkomt voor haar leeftijd. Toch zijn het wel mooie moderne verhalen met zo’n sfeertje dat alles mogelijk is als je er maar in gelooft en fantasie hebt.

Qua tekeningen/stijl lijkt eloma holmes er ook wel wat op. Die strips zijn ook echt aanraders!

Alledrie de strips zijn goed te lezen als je niet zo bekend bent met strips maar wel eens wat anders wilt dan sukse en wiske, Donald Duck etc

7 likes