Het algemene boekentopic #3

Voor de stripliefhebbers, de zusjes duizendblad is echt heel leuk! Het is een jeugdstrip gericht op meiden, maar super mooi getekend, interessant verhaal en charmante personages. Er zijn in totaal al 4 delen zie ik dus de rest ga ik gauw lezen.

Het lijkt wel wat op de dagboeken van Cerise. Die zijn ook wel leuk maar doen wat kinderachtiger aan, heel geschikt voor de doelgroep hoor maar ik voel me tijdens het lezen wat oud. Ik denk dat het komt door de dagboek stukjes tussendoor waar ze soms wel wat volwassen overkomt voor haar leeftijd. Toch zijn het wel mooie moderne verhalen met zo’n sfeertje dat alles mogelijk is als je er maar in gelooft en fantasie hebt.

Qua tekeningen/stijl lijkt eloma holmes er ook wel wat op. Die strips zijn ook echt aanraders!

Alledrie de strips zijn goed te lezen als je niet zo bekend bent met strips maar wel eens wat anders wilt dan sukse en wiske, Donald Duck etc

7 likes

Book haul aub

4 likes

Speciaal voor jou:

Bovenste rij op deze foto is van de kringloop.

18 likes

Niet echt helaas! Eerder een paar die tegenvielen.
Er zat één klassieker tussen, The Picture of Dorian Gray, daar had ik hogere verwachtingen van en die kwamen ook wel uit. Hij was blijven liggen omdat ik bang was voor ouderwets taalgebruik en daar altijd even in moet komen, maar dat viel mee.

De rest was mwa tot wel aardig. De grootste tegenvaller was een Jill Mansell die ik altijd wel prima vind als luchtige boeken, maar deze had echt irritante hoofdpersonen.

4 likes

Heee dit doel heb ik ook! Ik moet er alleen nu nog 4 :sweat_smile: Ben benieuwd of ik het ga halen, ik heb er wel al een stuk of 10-15 weggelezen. Maar nu is écht het restje waar ik het minst zin in heb nog over

4 likes

Er is een goeie Black Friday aanbieding voor Bookchoice. 3 maanden voor 1 euro. En er zitten een aantal boeken tussen die ik wil lezen, dus chill!

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/bookchoice-black-friday-deal-3-maanden-voor-eur1-295548

Ik heb nu al meerdere keren ook codes gehad voor gratis maanden haha

9 likes

Ik mag mijn wachtwoord niet resetten van Bookchoice :face_holding_back_tears:

Ik heb een boekentip: Het schaarse licht van Nino Haratischwili (ja die van het achtste leven). Mijn hart doet een beetje pijn sinds ik het uit heb :pleading_face: Als je zin hebt in een beetje een uitdaging (het is niet makkelijk lezen en ook geen lichte kost zeg maar) zou ik het zeker aanraden, maar het doet wel dingen met je (bij mij iig). Alleen niet gaan vergelijken met het achtste leven, dat is niet eerlijk, want daar kan weinig aan tippen.

10 likes

Ja deze is zo mooi, ik heb deze begin van dit jaar gelezen en moet er nog best wel vaak aan terug denken. Was echt gegrepen door het verhaal. Het achtste leven wil ik nog lezen, maar die is nog beter dus?

1 like

Ja in mijn herinnering wel maar is wel al echt lang geleden dat ik die gelezen heb. Ik vind haar andere boek de kat en de generaal ook goed trouwens. Ik vind haar eigenlijk sowieso een hele goede auteur haha

2 likes

Oh dankje voor de tip! Ben echt in een dip gevallen nu ik het achtste leven vorige week heb uitgelezen. Ben benieuwd naar deze.

1 like

Besteld via Waterstones:

10 likes

Oehhh, deel twee van Godkiller? Ik had helemaal niet opgelet dat je die al kon bestellen. Hij is nog niet uit, toch?

Nee, komt in februari uit!

1 like

Aaaaah, derde Villains boek :star_struck::star_struck:

2 likes

Waauw wat een prachtige edities! Die eerste :heart_eyes:

1 like

Oh een nieuw boek van Katherine Arden, wat leuk! Hopelijk word het snel vertaald.

1 like

Hier nog iemand in het nieuwe boek van Hanna Bervoets begonnen?

Ben begonnen aan perfecte resten, heb er de hele nacht over gedroomd :joy:

Heb ik een boek gekocht op Vinted dat ik al gelezen heb maar gewoon in mijn kast moet? Ja.🫶🏼

13 likes