Het algemene boekentopic #3

Wel delen welk boek dan!

Ik zit in mn kerstboeken romance-era en heb er al 1 gelezen en nog 4 klaar liggen hahaha

2 likes

Ohja! De ontembare van Guillermo Arriaga. Heb zijn andere boek ook thuis en kwam deze op Vinted tegen, kom het niet laten.

1 like

Ik ben voor de tweede keer in De kleine vriend begonnen en ben nu ongeveer op het punt waar ik vorige keer was gestopt… Maar ik geloof dat ik meer in de vibe zit dit keer.

Leuk! Ik heb ook zin om kerstachtige boeken te lezen. Welke heb je al gelezen en was dat een aanrader?

2 likes

Volgens mij is dat een van de meest onuitgelezen boeken die er is! Ik heb ook al meermaals een poging gewaagd.

3 likes

Leuk! Ik heb al gelezen:

• Wat ik wil voor kerst - Catherine Walsh
    Ieder jaar zien Molly en Andrew elkaar op de vlucht naar huis van Amerika naar Ierland. Maar dit jaar wordt de vlucht gecanceld vanwege een storm en gaan zie via verschillende landen, vluchten, treinen, taxis en veerboten toch een poging wagen. Hartverwarmende feelgood, friends-to-lovers, lekker meeslepend, met scènes die me doen denken aan verschillende kerstfilms.

Al eerder gelezen en kerstig is:

• De Wake-Up Call - Beth O’Leary
    Feelgood die start met een kerstkaart en gaat over een jaar waarin twee collega’s hun hotel proberen te redden en daarbij van enemies-to-lovers gaan. Veel humor, leuke sidestories, sterke karakters en zoals het Beth O’Leary betaamt gewoon sterke, meeslepende feelgood.

Ik heb nog klaar liggen:

• Wreck the halls - Tessa Bailey
  • Alles draait om kerst - Iris Visser (deze heb ik al meer dan de helft uit en zou ik aanraden aan liefhebbers van All You Need Is Love)
  • Langste Kerst Ooit - Lisette Jonkman
  • Forever Never - Lucy Score
  • Hopeloos verliefd in het kersthorel - Denise Meijer

Disclaimer: denk bij zon kerstboek wel een beetje aan hallmark kerstfilms. Het is goede guilty pleasure maar moet je natuurlijk liggen

7 likes

Super leuk! Aan dit soort boeken heb ik echt behoefte op het moment. Ik kan me even wat minder goed concentreren, maar dit moet lukken. Ik heb zelf 2 boeken van Sarah Morgan op Vinted gekocht (the christmas escape en snowed in for christmas)

2 likes

Omg de DROOM, ik heb voor het eerst via mijn bookstagram een boek gekregen van een uitgeverij! Ook nog eens van een schrijfster waarvan ik het vorige boek heel tof vond. Het is Gelukkige Dagen van Renee van Marissing! Voel me helemaal vereerd, ik heb nog geen 1k volgers dus was echt verrast!

74 likes

Wat cool!

5 likes

Ja superleuk :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ooh wat leuk!! Heel benieuwd wat je van haar nieuwe boek vindt.

1 like

Ik kom dit boek ook standaard meerdere keren tegen op tweedehands boekenmarkten haha

2 likes

Oh wat tof! Mijn ervaring is dat als je eenmaal op de mailinglist van een uitgever staat om te recenseren, je in de toekomst vast nog vaker aanbiedingen krijgt! :grin:

5 likes

Ik volg je ook en ik screenshot heel vaak je tips en heb al zeker 10 boeken gelezen die je deelt !

6 likes

Ik ga voor december begint geen boek meer uitlezen dus ik had zin en tijd om mijn lijst van november alvast te uploaden :blush:.

Zeven boeken deze maand! Best veel voor een gewone werkmaand… moet zeggen dat deze maand voelt alsof ‘ie al 57 weken duurt dus op zich klopt het wel 🫠.

If we were villains - werd me aangeraden omdat het zou lijken op mijn all time fav The secret history, ik vond de eerste helft van het boek heerlijk, daarna duurde het me iets te lang en verloor ik een beetje interesse in de karakters en in het verhaal. Ik vond het einde ook niet zo sterk. Wel vermakelijk en blij dat ik het gelezen heb.

To sir, with love - iedere keer als ik een romance novel lees denk ik dit doe ik nooit weer (en dan probeer ik het een maand later toch weer). Romance is gewoon niet voor mij, ik vind het zo cringe. Dit boek zou doen denken aan de films van Nora Ephron maar dat heb ik er niet uitgehaald.

Ninth house - nieuwe favoriet! Dit is mijn eerste adult fantasy (verder heb ik alleen de ACOTAR serie gelezen) en ik vond het fantastisch. Ik heb ook nog nooit zoveel zinnen gehighlight op mijn kindle als tijdens het lezen van dit boek, Leigh Bardugo schrijft zo slim en mooi, ik wilde alles onthouden. Heel veel zin om komende maand het tweede deel in deze serie te lezen!

Galatea - een short story, je hebt het binnen 20 min uit. Fantastisch, kan niet anders zeggen. Ben sowieso fan van Madeline Miller en de manier waarop zij oude mythen tot leven wekt en moderniseert. Dit boekje deed niet onder voor haar romans. Het is een hervertelling van Ovidius’ mythe over beeldhouwer Pygmalion en het standbeeld van de perfecte vrouw dat tot leven wordt gewekt. Grote aanrader!

Good material - man wat had ik zin in een nieuwe Dolly Alderton en man wat was ik teleurgesteld. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het met plezier gelezen want Dolly’s schrijfstijl is fijn en leest makkelijk weg. Ik vond het verhaal alleen heel slap en flets… in het laatste hoofdstuk verandert de pov en dat had interessant kunnen zijn, ware het niet dat het een hervertelling was van alles wat al eerder in het boek gebeurd was, ontzettend saai.

Lessen in chemie - normaal gesproken lees ik liever boeken in de originele taal (als ik die taal spreek natuurlijk) maar dit was een verjaardagscadeau :upside_down_face:, heb het met veel plezier gelezen. De feministische insteek lag er soms wel heel dik bovenop maar het maakte het ook wel weer lekker Amerikaans ofzo.

ACOFAS - nog maar 1 boek en dan ben ik klaar met de serie! Het is natuurlijk geen hoogstaande literatuur maar het leest lekker weg en ik ben inmiddels na 4 boeken wel begaan met de karakters dus ik lees het graag.

—————————————————————

Verder ben ik nog begonnen in Jade City maar kwam ik niet op gang… ik ben op 7% gestopt (en dat is echt vroeg om op te geven dat weet ik, maar ik kwam gewoon niet verder). Iemand die het gelezen heeft en het aan kan raden?

10 likes

Ah dat zou heel leuk zijn!!

@Popje wat een groot compliment 🫶

3 likes

Oh ik vond The Greenbone Saga (Jade City) geweldig. Het is een trilogie en ze waren stuk voor stuk top, elk boek weer beter dan de vorige.

Ik heb overigens naast fysiek lezen ook naar boek twee en drie geluisterd via Audible en vond de narrator ook heel fijn.

Ik ben ook ooit in jade city begonnen maar heb m ook vrij snel weer weggelegd. Pakte me totaal niet helaas

Hele goede leesmaand gehad weer :slight_smile: Nu ik mijn beoordelingen zie denk ik wel dat ik al snel 4 sterren geef (eigenlijk zodra ik het boek fijn geschreven vond en ik het verhaal boeiend vond. Maar goed ik lees verder ook geen “hoge literatuur” of boeken die goed zijn maar moeilijk te lezen dus vandaar al die hoge ratings).

Laatste boek was De 7 echtgenoten an Evelyn Hugo, mooi boek. Kon het vanaf halverwege het boek echt niet wegleggen. Heel mooi hoe je de struggle leest van een moeizame liefde. Vond de onthulling op het laatst alleen net te dramatisch en eigenlijk niet ten goede komen van het boek, dus vandaar dat ik geen 5 sterren gegeven heb.

Toevluchtsoord heb ik volgens mij gelezen n.a.v. een post hier, heel anders dan wat ik normaal lees maar echt een super mooi boek. In het begin dacht ik vaak “Huh?” maar naar mate het boek vorderde begon het kwartje te vallen. Bijzonder boek, vlot geschreven, voldoende details (maar ook weer niet te veel).

Toen ik begon aan Gouden Kooi dacht ik dat het gewoon een average liefdesverhaal met drama zou zijn. Maar ik was echt heel verbaasd over het plot. Niet een overdreven goed boek maar wel een origineel verhaal lijn, fijn geschreven en leefde echt mee met Camilla. Zelfde geldt een betje voor Jeugdzonde, vond het fijn geschreven, verassend plot en kon het boek niet wegleggen. Maar beide niet echt literaire hoogstandjes.

5 likes

Van Donna tart? Ik ben ook halverwege gestopt, vond het zulke langdradige beschrijvingen en te weinig echte actie. Begreep ook op den duur totaal niet meer waar het nog over ging