Oktober vergeten te posten dus dit is de afgelopen twee maanden 🫣
Land of Milk and Honey had ik helemaal gepreordered omdat ik het debuut van deze schrijfster (How Much of These Hills is Gold) echt één van de mooiste dingen vond die ik ooit had gelezen. Maar ik vond deze helaas minder. Het gaat over een kok in een post-apocalyptische wereld die op een beschermde berg voor een elitegemeenschap gaat koken.
Elena Knows beslaat één dag waarin een vrouw met vergevorderde Parkinson’s - ondanks de beperkingen van haar lichaam - op zoek gaat naar degene die verantwoordelijk is voor de dood van haar dochter. Kort, erg goed geschreven maar ook erg beklemmend en aangrijpend. ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
What You are Looking For is in the Library: typisch Japans, licht magisch verhaal over de kracht van boeken (en een goede bibliothecaris). In de stijl van Before the Coffee Gets Cold.
Reddend Zwemmen vond ik echt hilarisch. Het tweede boek van Rob van Essen dat ik heb gelezen: ik vind hem een beetje de Nederlandse Murakami: totaal absurdistisch maar dan minder langdradig en zonder het seksisme ![]()
Sum - Forty Tales of the Afterlife: 40 hele korte verhalen met verschillende versies van het hiernamaals. Super creatief, slim, soms een beetje sci-fi, soms een beetje somber en donker maar ook hoopgevend en inspirerend. Zet je aan het denken. Heel bijzonder, echt een aanrader! ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()