Het algemene boekentopic #3

Ja die! Heel veel beschrijving, voorgeschiedenis, details inderdaad. Maar ergens past het ook wel weer bij de sfeer (zo’n klein stadje in de zomer waarin iedereen zich een beetje verveelt).

Wow maar die prijzen… € 213-300

1 like

Misschien kun je me tips geven over the Secret History dan haha. Ik ben nu bijna op blz 200 en vind er nog vrij weinig gebeuren. Ik hoorde laatst dat t vanaf blz 300 opeens megaspannend word en je in een ruk doorleest. Klopt het dat het de moeite waard is om nog door te lezen haha?

3 likes

Jaaa lees door in the secret history!! Ik moet zeggen dat ik dat van begin tot eind heel leuk vond - maar ik heb het laatst herlezen na 10 jaar en was alles na de eerste helft vergeten en vond de tweede helft kapot spannend haha

2 likes

ja ik ben gestopt bij zo’n hoofdstuk over een een gast die allerlei slangen in een leegstaand huis had ofzo en dat ging maar door en ik begreep er niets van (ook doordat er volgens mij veel referenties gemaakt werden naar bijbelse dingen waar ik niets van weet)

1 like

Hebben jullie de Kopenhagen trilogie gelezen en wat vond je? Ik ben enthousiast gemaakt door Connie Palmen bij Khalid & Sophie gisteren haha. Wil altijd alles lezen wat zij aanraadt eerlijk gezegd

1 like

Ik ben bij 320 oid en vond vooral het laatste stuk dat ik gelezen heb (dus voor de 300) spannend. Kom nu even niet verder maar heb 't ook super druk gehad en vind dat je voor dit boek wel een beetje in een flow moet zitten.

ik heb ze een aantal jaar geleden gelezen en ik vond volgens mij het begin mooi, maar op den duur minder en traag. Het was ook niet echt opbeurende kost herinner ik me

3 likes

Eerder dit jaar gelezen, dit was mn review:

Kindertijd - Tove Ditlevsen Het begin van het boek irriteerde me omdat het taalgebruik en de beschrijving van de gevoelswereld mij echt niet leek passen bij het jonge kind die de ‘ik’ persoon is. Een beetje zoals de boeken van Marieke Lucas Rijneveld. Maar het is al met al wel een heel mooi geschreven reflectie en daarmee weergave van de schrijfster op haar jeugd begin 20e eeuw in Kopenhagen. Er zijn geen grote events en tóch blijft het boek lekker doorlezen. :star::star::star::star: (geleend bij de online bibliotheek qls ebook)

2 likes

Krijg meteen zin om hem weer eens te herlezen, goed idee voor de kersttijd :ok_hand:t3:

Ik heb in november twee boeken uitgelezen

The Last Devil To Die (Thursday Murder Club #4) van Richard Osman - vond dit denk ik het beste deel in de serie. En heb een paar keer flink moeten huilen bij de hoofdstukken over Stephen. 4 :star:
The Woman In Me van Britney Spears - Nadat ik er al veel over had gelezen was het niet veel nieuwe informatie meer, maar het was makkelijk geschreven en las snel weg. Wat een rotleven heeft zij gehad… Geen beoordeling in sterren, want vind dat hierbij niet zo toepasselijk.

Ga nu beginnen in Murtagh van Christopher Paolini, heb de Eragon-boeken echt verslonden destijds, dus ben benieuwd

5 likes

Ik vond die trilogie heel mooi, zeker een aanrader. Echt een bijzonder universum creëert ze.

1 like

Goede leesmaand gehad! Mijn doel van 45 boeken dit jaar heb ik nu gehaald. Ik kan Oog om Oog echt aan iedere thrillerliefhebber aanraden, ik vond hem verbluffend goed en spannend :heart: Ook heb ik deze maand een abo op Storytel genomen waarmee ik gewoon op mijn telefoon e-books lees en luister en dat beviel best goed.

4 likes

Ja ik vind deel 1 en 2 mooi en treurig treurig tegelijkertijd, deel 3 vond ik wat minder. De trilogie is zeker het lezen waard

1 like

Ik heb alleen het laatste deel gelezen maar vond er niet zo veel aan tbh, erg droog beschreven, terwijl het juist over heftige onderwerpen gaat. Ik had daarna geen interesse meer in de andere delen.

3 likes

Haha quote van Connie:

“Als je vrolijk wil worden in deze tijd, moet je deze boeken lezen. Niemand kan zo luchtig en geestig over zulke vreselijke ellende schrijven, als zij.”

Ik hou wel van lezen over misère dus heb deel 1 al gereserveerd bij de bieb! :grin:

2 likes

Oktober vergeten te posten dus dit is de afgelopen twee maanden 🫣

Land of Milk and Honey had ik helemaal gepreordered omdat ik het debuut van deze schrijfster (How Much of These Hills is Gold) echt één van de mooiste dingen vond die ik ooit had gelezen. Maar ik vond deze helaas minder. Het gaat over een kok in een post-apocalyptische wereld die op een beschermde berg voor een elitegemeenschap gaat koken.

Elena Knows beslaat één dag waarin een vrouw met vergevorderde Parkinson’s - ondanks de beperkingen van haar lichaam - op zoek gaat naar degene die verantwoordelijk is voor de dood van haar dochter. Kort, erg goed geschreven maar ook erg beklemmend en aangrijpend. :star::star::star::star::star:

What You are Looking For is in the Library: typisch Japans, licht magisch verhaal over de kracht van boeken (en een goede bibliothecaris). In de stijl van Before the Coffee Gets Cold.

Reddend Zwemmen vond ik echt hilarisch. Het tweede boek van Rob van Essen dat ik heb gelezen: ik vind hem een beetje de Nederlandse Murakami: totaal absurdistisch maar dan minder langdradig en zonder het seksisme :thumbsup:

Sum - Forty Tales of the Afterlife: 40 hele korte verhalen met verschillende versies van het hiernamaals. Super creatief, slim, soms een beetje sci-fi, soms een beetje somber en donker maar ook hoopgevend en inspirerend. Zet je aan het denken. Heel bijzonder, echt een aanrader! :star::star::star::star::star:

7 likes

Oh leuk, ik heb Reddend Zwemmen ook op mijn lijst gezet! Ben heel benieuwd naar zijn nieuwe, ‘Ik kom hier nog op terug’

1 like

Oh leuk wist niet dat er een nieuwe aankwam! Minneapolis wilde ik als volgende lezen :smile: volgens mij ben ik ook via die tip van jou bij hem terecht gekomen maar was Minneapolis toen niet beschikbaar in de bieb

1 like

Ja dat is echt een van mijn favo’s van dit jaar! Leuk, laat je weten wat je ervan vindt?

1 like

Niet zoveel gelezen afgelopen maand, in die van Boyne wilde ik eerst stoppen, maar ben blij dat ik heb door gelezen want hij werd nog best mooi.
Backman lees ik ook graag, het thema sprak me minder aan maar hoe hij schrijft maakt zoveel goed.

2 likes