Ja wauw echt goed!
Mijn november boeken!
Bird Box vond ik heel verrassend eigenlijk. Het verhaal werkt veel beter in boekvorm.
Normal People was niks voor mij. Ik heb wel de serie ook gekeken nadat ik het boek uit had.
If Cats Disappeared from the World, ik vind dit echt een typisch Japans boek. Een beetje vreemd maar wel mooi.
I Who Have Never Known Men vond ik een heel bijzonder boek waar ik nog steeds aan moet denken.
The Seven Husbands of Evelyn Hugo, leest makkelijk weg. Ik vond de twist echt helemaal niet boeiend
Het Hunger Games boek heb ik snel nog ff gelezen voordat ik vandaag naar de film ga. Ik had geen verwachtingen want ik houd niet echt van YA maar ik vond het eigenlijk wel een ok boek.
Ben nu aan Rouge van Mona Awad begonnen trouwens!
Ik las in november maar 1 boek uit:
En ook echt binnen een dag terwijl ik verder enorm aan het worstelen ben met allerlei boeken. Deze was makkelijk en toegankelijk geschreven maar ik heb ook weer niet eeeelke letter gelezen. Ik herken mezelf/mijn vroegere zelf wel in een aantal dingen en vond het interessant om te lezen welke handvatten Bonnie daarvoor heeft gekregen.
Ik lees nu vooral te veel tegelijk waardoor niks uitkomt. Dus ik heb twee boeken weggelegd die me na ruim 1/3e luisteren/lezen niet meer zo boeiden (Het Eiland van Libby Page en De Tweede van Lynn Berger) en inmiddels al 200 pagina’s verder gelezen in De Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt. Ook alvast m’n to read opgeschoond voor 2024, ereader aan de lader en een nieuw luisterboek gestart (Gebied 19 van Esther Gerritsen, inmiddels bij hoofdstuk 6 en komt wat traag op gang).
Ik hoorde in de gvp dat aankomende zomer er een omnibus komt van heksenkind, colman en juniper van Monica Furlong. Geen idee of er nog mensen zijn die deze boeken willen hebben, maar misschien iets om te onthouden, want de boeken zijn nu niet verkrijgbaar.
Ze vertellen een klein beetje over de schrijfster en haar boeken. Als her goed is kan je dat meteen horen via de link.
Ik zag dit vandaag ook op instagram, zo fijn! Al heb ik alle drie de boeken nog, is echt jeugdsentiment (en ik lees ze nu soms nog).
Jaa ik herlees ze ook regelmatig, denk elk jaar wel een keer. Ze blijven zo goed!
Edit: wat ik niet goed begrijp is dat het een van de meest gestelde vragen is of ze nog exemplaren hebben van deze boeken en ze dan nu pas weer worden uitgegeven. Is dat dan een rechtending of zou het komen door die dyslexie uitgave die ze nog hebben gedrukt?
Ik heb de vlammen editie van Iron Flame deze week (eindelijk) binnen gekregen. Na meer dan een maand wachten. Die komt mooi op de plank te staan!
Misschien onpopulaire mening want sommigen vinden de Zeven Zussen verschrikkelijk maar ik vond Atlas echt geweldig. Zat helemaal in het verhaal en kon niet stoppen met lezen. Wel heel ongeloofwaardig maar goed dat is Harry Potter ( ) ook.
Is Rouge net zo vaag als Bunny?
Vond Bunny zooo raar maar wel leuk.
Jaaaa Rouge!!! Ik heb ‘m net uit! LOVED IT lekker hoog tempo in het verhaal ook, heb al in tijden niet meer zo graag door willen lezen in een boek! Vond ‘t net zo bizar (en grappig) als Bunny.
Nee nog niet uit! Ik heb tussendoor eerst I’m Glad My Mom Died uitgelezen en nu ben ik halverwege Spare, ben opeens into the memoirs blijkbaar. Maar wat ik tot nu toe van Rouge gelezen heb is wel
Ik lees Ultra een jaar lang trailrunnen door Jolanda Linschooten. Ik vind hardloopboeken altijd leuk om te lezen.
Ik heb de Nachtegaal van Kristin Hannah net uit. Heftig verhaal, maar wel echt mooi
Is het al te vroeg om naar jullie favoriete boek(en) van dit jaar te vragen? Ik kom al overal lijstje tegen maar ben vooral zo benieuwd wat hier enthousiast werd gelezen.
Ik vond het ook een hele serie en geweldig einde! Lekker verstand op nul en het leest als een trein, love it.
En niet als reactie:
Heeft iemand hier die Sarah J Maas series gelezen? Ik lees nu ACOTAR (ben nu in deel 2) en het is zoooo cliché en slecht maar wil gewoon simpele YA fantasy, maar iets minder bouquetreeks. Is Throne Of Glass serie beter of ook vol cliché’s??
Een hele andere aanrader van simpele YA fantasy minder bouquetreeks is Shadow & Bone, of Six of Crows van Leigh Bardugo. Beide spelen zich af in hetzelfde universum (de Grishaverse). Shadow en Bone is meer de YA “chosen one” fantasy met wel een liefdesverhaal, Six of Crows is een groep criminelen/bandieten die een opdracht krijgen aangeboden.
Beide series zijn heel tof en sterk in de worldbuiling en er zijn nog meer boeken in de Grishaverse.
Edit: en een leuke fantasy van Nederlandse bodem is In het vervloekte hart van Rima Orie.
Ik vind dit ook wel een leuk fantasy boek
Het is wel even inkomen maar daarna leest het vlot weg. Het hoofdpersonage is ook origineel vind ik, een wat oudere badass vrouw die voor niemand echt bang is.
In de verte moest ik wel denken aan het hoofdpersonage uit de allergrootste van Davide Mldosinotto. Ook een heel leuk avonturen boek, minder fantasy al is de vechtstijl wel tof bedacht. Het is wel YA maar niet met een storende ingewikkelde liefdesdriehoek
Ik heb net precies de Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt uit en hoopte dat dat mijn lievelingsboek van 2023 zou worden. Misschien vloeken in de kerk maar nee - dat was voor mij niet de wauw/ik wil dat het nooit eindigt/ik ga nooit meer zo’n goed boek lezen wat ik na the Goldfinch bijvoorbeeld wel had. Mennnn wat duurt dat boek 200 pagina’s te lang zeg.
Ik weet het niet zo goed voor dit jaar. Heb jij al wel een favoriet?
Hé wat jammer dat het niet zo goed is als je had gehoopt. Dat is altijd zo zonde.
Ik heb dit jaar niet goed bijgehouden wat ik heb gelezen maar het boek de liefdesliederen van web du bois heeft heel veel indruk gemaakt. Ik heb dat boek in een ruk uitgelezen, geweldig.
De boekenezel van Córdoba was ook geweldig! Die strip heb ik met heel veel plezier gelezen en ik heb nu al zin om hem nog eens te lezen en nog eens en nog eens. Prachtig getekend en een heel goed verhaal.
Sowieso heb ik veel goede stripboeken gelezen dit jaar. Ik ben mijn muze, Luister, mooie Márcia en noughts & crossers zijn dikke aanraders.
Ik lees nu de eerste ACOTAR maar ik vind het echt zoo tegenvallen. Ik vind die court wereld ook echt totaal niet aansprekend of geloofwaardig of zo, alsof ze alle fantasy wezens die ze kon bedenken erin heeft geramd. Nou ja misschien ben ik gewoon niet zo’n fantasy lezer