Haha lol ik had hem op mn lijst gezet omdat jij m ging lezen maar hij gaat er nu weer af
Nou heel veel andere mensen vonden hem wel goed hoor, dus laat je vooral niet tegenhouden door mij
jawel
Hebben jullie favoriete booktubers? Ik volg er een paar maar ze raden eigenlijk allemaal boeken aan die net niet helemaal bij me passen, veel YA en veel fantasy en romantasyâŠ
Ik zoek naar mensen die vooral literary fiction lezen. Aanraders?
Jack Edwards! Komt uit Engeland, heeft Engelse literatuur gestudeerd en leest zoân 150 boeken per jaar. Vooral literary fiction, al zit er ook wel eens wat anders tussen.
Booksandlala vind ik fijn, en Jen Campbell
*e m m i e *, lexi aka newlynova, Hailey in Bookland, Christy Anne Jones, BookswithEmilyFox
Dankjewel allemaal! ik ben ze allemaal gaan volgen en ga tijdens de Kerstvakantie lekker kijken, zin innnn!!
Dit jaar 70 boeken gelezen (oké, ben nu nog bezig in het 70e boek), mijn favorieten zijn:
Ik heb vooral genoten van de cozy fantasy boeken als Legends & Lattes en The Very Secret Society of Irregular Witches. Maar ook The Remnant Chronicles en The Inheritance Games serie vond ik heel leuk om te lezen. Andere favorieten waren Jade City en The Reading List.
Ik had als doel om de hele Wheel of Time serie te lezen, maar dat is mij niet gelukt. Ik ben tot boek 6 gekomen en ga er komend jaar rustig mee verder. Ik denk dat ik door deze boeken ook juist de behoefte had om wat âsimpelersâ te lezen tussendoor.
Ik lees nu the Rachel Incident, echt fantaaaastisch. Zeker een mustread voor liefhebbers van Dolly Alderton!
Ik denk dat ik voor kerst een e-reader wil maar twijfel tussen de Kobo Libra 2 zwart en de Kobo Clara 2E.
Welkeen zouden jullie kiezen of ervaringen met 1 van de 2?
Of een andere?
- Kobo libra 2
- Kobo clara 2E
0 stemmers
Ik zat met dezelfde 2 modellen in mijn hoofd en wil er binnenkort eentje halen.
Ik neig op dit moment naar de Kobo Libra 2, omdat het scherm toch wat groter is, ik het extra brede stuk ook fijn vind vasthouden en doordat het scherm groter is je dus ook gedraaid kan lezen.
De nadelen (en voordelen van de Clara 2E dus) hij is wat zwaarder en dus ook wat groter. De Clara 2E weegt echt niks en past mss makkelijker in een kleiner tasje (bij mij alsnog niet, maar ik draag wel echt kleine crossbodyâs).
Dat gewicht twijfelde ik wel even door, maar het is meer dat hij in verhouding zwaar lijkt. Ik vind mss het scherm van de Clara 2E net te klein, omdat ik nu lees op een iPhone 14 Pro Max en dat scherm is praktisch even groot, dan voelt het toch niet echt als een upgrade (naast fijner voor je ogen).
Een hoop gelul dus, maar je kan met beiden niet fout gaan, het is net wat je zoekt. Misschien kan je net als ik even in de mediamarkt kijken, daar kan je ze even vasthouden etc.
Ik heb de clara 2E en is echt ideaal om mee te nemen, past bij mij in al mn kleine tasjes (ik heb denk iets grotere tasjes dan @Bunnyslippers ) en ligt lekker in de hand, doorbladeren kan terwijl je hem in 1 hand hebt. Qua grootte vind ik het wel vergelijkbaar met een gewone boekbladzijde, dus niet te klein (omdat bladeren soepel gaat ook geen probleem).
Maargoed heb de andere niet, dus kan niet vergelijken haha.
Ligt er idd aan waar je het gaat gebruiken, gewoon thuis oid is libra 2 superfijn, een lichtere ereader is fijner in het ov. Maar kobo libra 2 kan je ook makkelijk meenemen vind ik (behalve in ov, vond hem daar toch iets te zwaar)
Ik vind die knoppen van de Libra 2 + afmetingen van het scherm echt een hele fijne combi. Leest heel fijn qua grootte en vind op een knop klikken veel fijner dan een pagina omslaan via dat touch screen. Libra2 past nog wel in zo een medium cross body tasje van Susan Bijl dus dat is net kut als je onderweg bent met een kleiner tasje maar vind dat ongemak niet opwegen tegen de knoppen en afmetingen van het scherm.
Ik had hiervoor eentje zoals de Clara qua afmetingen (maar dan veel ouder) en vond dat altijd net klein. Dus zou persoonlijk voor de libra 2 gaan.
Bedankt iedereen voor de uitleg! Ik ga toch voor de libra 2 geloof ik. Ik neem heel weinig het openbaar vervoer dus op zich moet ik hem niet zo veel mee nemen. Ik denk ook dat die knoppen heel handig zijn.
Ik heb dit jaar weinig boeken gelezen waar ik echt enthousiast over was. Er zaten veel âwel prima, 3 sterrenâ-boeken tussen. Ga de komende tijd eens wat strenger zijn in wat ik oppak en dingen lezen waarvan ik denk dat ik er echt van ga genieten.
Mijn twee favorieten van dit jaar
Kitchen
Het lied van ooievaar en dromedaris
Ook wel memorabele romans
You Made a Fool of Death with Your Beauty
Buurtsupermens
En dan nog wat genrefictie waar ik van heb genoten:
Jeugd en YA
Catfish Blues
Films die nergens draaien
Fantasy
Harry Potter en de relieken van de dood
Feelgood
De liefdeshypothese
Voor fans van Het lied van Ooievaar en Dromedaris kan ik ook North Woods van Daniel Mason aanraden. Die is als ebook en luisterboek beschikbaar via de online bibliotheek. Doet me heel erg aan de ooievaar en dromedaris denken qua stijl. Heb een paar hoofdstukken geluisterd nu en zou wel aanraden om het te lezen (tenzij je een goede luisteraar bent) want ben het soms heeeeelemaal kwijt. Maar goed boek tot nu toe!
Wat vond je van haar 2e boek? Ik vond Zachtop lachen dus echt super en kon het bijna niet wegleggen, bij het lezen dus hardop gelachen en gehuild. Keek dus echt uit naar haar tweede boek maar het pakt me totaal niet? Had hem bij de bieb geleend en er stond weer een reservering op maar heb hem niet uitgelezenâŠ
Op aanraden van iemand Vluchtgedrag van Loes den Hollander gelezen. Leuk boek en las makkelijk weg.