Het algemene boekentopic #3

Hoe krijg je zo’n overzicht in Hebban? Bij mij staan ze alleen onder elkaar.

1 like

Als ik naar ‘view challenge’ ga en dan ‘view all’ :slight_smile:

1 like

Mijn favoriet was A Little Life, maar ik moet nog zoveel lezen. Tomorrow x3 heb ik klaarliggen en nog wat fantasy series. Nu dus bezig met SJM boeken allemaal te lezen. Voor mijn gevoel echt zo weinig gelezen en wil nu echt meer tijd eraan besteden…

4 likes

Ik vond The Rachel Incident wel echt een van mijn favorieten. Leuk om te zien dat jij ‘m ook hebt gelezen!

2 likes

Ja vond ik ook een goed boek, maar vond het hoofdpersonage ook lichtelijk onuitstaanbaar haha (wat volgens mij ook wel de bedoeling was?).

2 likes

Wel, ik heb best een goed leesjaar achter de rug. En de eerste sinds echt ruim 10 jaar (jezus, de tijd vliegt). Blijkbaar was het nodig om mijn laptop eens een week thuis te vergeten om terug in een leesflow te komen.

Mijn favoriete boeken van dit jaar:
Madeline Miller - Circe
Tomorrow (3x)
The midnight library
Before the coffee gets cold

Moet zeggen dat ik nog heel erg zoekende ben naar welk genre mij ligt. Heb gisteren Rouge gekocht, kijken of horror iets is :sweat_smile:
En ik zie dat sommige mensen zeggen dat ze een slecht jaar hadden en “maar” 15 boeken gelezen hebben, maar dat is toch best veel?! Echt petje af hoor.

Wat doen jullie met de boeken die je gelezen hebt? Ik vind het zo een zonde om ze allemaal op te sparen in een bibliotheek als ik ze waarschijnlijk toch niet meer opnieuw ga lezen…

8 likes

Ik vind echt dat boeken gelezen moeten worden en geef ze dus altijd door! Gewoon gratis aan mensen om me heen

Voelt soms wel zonde want ik heb er geld voor betaald, maar vind het nog erger als ik de enige ben die ze leest!

2 likes

Ik bewaar de meeste wel omdat ik het juist leuk vind om boeken die ik mooi vond in de kast te zetten. Maar lees ook veel digitaal en via de bibliotheek. Boeken die ik niks vond of wel prima maar niet bewaar waardig probeer ik eerst voor een klein bedrag te verkopen en anders gaan ze in een weggeef kast.

Ik koop eigenlijk alleen boeken die ik echt wil hebben en de rest lees ik via de bieb en Kobo Plus. Boeken die ik niet meer wil hebben geef ik door via de mini bieb hier in de buurt.

2 likes

In de app? Bij mij moet ik scrollen want ze staan allemaal onder elkaar…

Ah nee op de computer/browser was dit!

1 like

Alleen de mooiste houd ik, de rest verkoop ik weer. Van dit jaar blijft er dus weinig in de kast staan :sweat_smile: Ik heb trouwens ook veel via de bieb en luisterapp gelezen, dus dat scheelt.

Ik koop eigenlijk alleen boekenseries waarvan ik weet dat ik ze nog een keer zal lezen, en verder classics. Anders lees ik op e-reader

1 like

Ik koop tegenwoordig nog weinig boeken, dus ik leen ze meestal in de bieb, luister ze of ik koop het ebook. Alleen de echte favorieten blijven, de rest geef ik weg/zet ik in minibiebs.

1 like

Ik heb het boek wel gelezen maar dit kan ik me dus helemaal niet herinneren, weet iemand de context nog?

1 like

Ik heb helemaal geen 5 sterren gelezen dit jaar, behalve rereads… :smiling_face_with_tear:

Maar ik vond deze het leukste iig:

3 likes

Ik heb 43 boeken gelezen in 2023 en hoop er nog een uit te lezen voor het jaar voorbij is.

Favorieten zijn:

9 likes

Als ik boeken weg doe geef ik ze ook gratis weg. Ik schaam me soms echt als ik zie wat mensen nog durven te vragen voor tweedehands boeken.

1 like

Begin in Rumaan Alam!

1 like

Omg ik heb dit boek net uit en ging ff naar ervaringen zoeken en vond het ook zo afschuwelijk. Toen in de eerste zin wauw! stond was ik er al klaar mee eigenlijk. Zo ongelofelijk tuttig en raar geschreven en ook to-taal niet spannend.

4 likes