Het algemene boekentopic #3

Bedankt iedereen voor de uitleg! Ik ga toch voor de libra 2 geloof ik. Ik neem heel weinig het openbaar vervoer dus op zich moet ik hem niet zo veel mee nemen. Ik denk ook dat die knoppen heel handig zijn.

2 likes

Ik heb dit jaar weinig boeken gelezen waar ik echt enthousiast over was. Er zaten veel ‘wel prima, 3 sterren’-boeken tussen. Ga de komende tijd eens wat strenger zijn in wat ik oppak en dingen lezen waarvan ik denk dat ik er echt van ga genieten.

Mijn twee favorieten van dit jaar
Kitchen
Het lied van ooievaar en dromedaris

Ook wel memorabele romans
You Made a Fool of Death with Your Beauty
Buurtsupermens

En dan nog wat genrefictie waar ik van heb genoten:

Jeugd en YA
Catfish Blues
Films die nergens draaien

Fantasy
Harry Potter en de relieken van de dood

Feelgood
De liefdeshypothese

8 likes

Voor fans van Het lied van Ooievaar en Dromedaris kan ik ook North Woods van Daniel Mason aanraden. Die is als ebook en luisterboek beschikbaar via de online bibliotheek. Doet me heel erg aan de ooievaar en dromedaris denken qua stijl. Heb een paar hoofdstukken geluisterd nu en zou wel aanraden om het te lezen (tenzij je een goede luisteraar bent) want ben het soms heeeeelemaal kwijt. Maar goed boek tot nu toe!

1 like

Wat vond je van haar 2e boek? Ik vond Zachtop lachen dus echt super en kon het bijna niet wegleggen, bij het lezen dus hardop gelachen :crazy_face: en gehuild. Keek dus echt uit naar haar tweede boek maar het pakt me totaal niet? Had hem bij de bieb geleend en er stond weer een reservering op maar heb hem niet uitgelezen

1 like

Op aanraden van iemand Vluchtgedrag van Loes den Hollander gelezen. Leuk boek en las makkelijk weg.

2 likes

Oh vond ik ook echt fantastisch! Vind haar zo ontzettend goed in mensen beschrijven die totaal niet met hun emoties/trauma’s om kunnen gaan, er echt voor weglopen en dat dat dan heel onhandig is. En dat met humor verweven, vind ik heel knap. Ben dus echt wel fan van haar!

3 likes

Ik kan Malou echt niet uitstaan en ben er daarom van overtuigd dat d’r boeken kut zijn maar dat slaat natuurlijk nergens op. Word wel nieuwsgierig van jullie lovende woorden

1 like

Ik vond haar in haar podcast ook niet zo maar ik vond zachtop lachen wel heel goed en mooi!

3 likes

Oké misschien dat ik het ga proberen als ik het van iemand kan lenen ofzo!

Ik heb zachtop lachen net uit, in één ruk uitgelezen.

Tussen 30 en doodgaan (podcast) vond ik ook heel tof om naar te luisteren, af en toe echt in een scheur gelegen :grin:

Hmm misschien ga ik het later nog eens proberen om hem te lezen!

1 like

Ik ken haar dan weer totaal niet, dus wellicht deel ik je mening wel haha! Maar nu dus gewoon van de boeken genoten zonder iets van de schrijver af te weten.

2 likes

Iemand ‘Het smelt’ van Lize Spit gelezen? Is ie goed?? Ik heb al een Kobo plus abonnement en vind dan eigenlijk 12,99 voor een ebook een beetje duur, maar zie zoveel goede recensies.

1 like

Als je zoekt met de vergrootglas op de titel kom je best wat posts tegen, onder andere deze

2 likes

Oh thnx. Dat had ik wel even kunnen doen ja

2 likes

Zijn er veel kindle-lezers hier? Het is morgen weer Stuff your kindle day (een dag waarop je gratis kindle boeken kan krijgen).

3 likes

Bedankt voor de reminder! Hoop dat er wat tussenstaat :star_struck:

1 like

Ik wist niet dat dat bestond, maar nu ga ik morgen wel eens kijken!

1 like

Leuk @Nightingale en @Hinkje
Laten jullie het weten als jullie toffe boeken spotten?

Ik heb zelf geen Kindle en vond het omzetten naar Kobo echt gedoe (heb het de vorige keer geprobeerd) maar heb wel de Kindle app op m’n telefoon dus daar kon ik ook wat boeken op lezen. Zo heb ik altijd wat leesvoer mee. Ik heb de vorige keer vooral wat romance gedownload, zoals Smitten with Ravioli – Ellen Jacobsen (iets met een kookcursus in ItaliĂ«) en de YA fantasy The Watchmaker’s Daughter – C. J. Archer.

1 like

Ja! Vond het een mega goed boek en echt het geld waard. Wel een enorm naargeestige thematiek, dus misschien wel de triggerwsrnings doornemen, maar een zeer goed boek, goed uitgewerkte personages en motieven.

5 likes