Het algemene boekentopic #3

Oh ja, dat je hoofd er niet naar staat snap ik helemaal, het is nou niet bepaald een opbeurend verhaal…

Carrie Soto vond ik heel leuk trouwens! Las hier dat mensen de hoofdstukken waarin de tenniswedstrijden beschreven werden saai vonden, maar ik vind tennis kijken leuk en blijkbaar het lezen erover ook :smile:

Ik ben dus begonnen in The Thursday Murder Club en vind mijn hoofdpersoon (althans, ga er vanuit dat Joyce de hoofdpersoon is) tot nu toe een beetje saai, maar wel lief. Maar ben ook nog niet superver, dus verandert vast nog.

@Madam-Mikmak @anon81378386 dat klinkt awesome! Heb die ook al op mijn ereader staan, en ga komend weekend naar NL dus heb flink wat treinuren te gaan, dus ga die dan denk ik als volgende lezen

2 likes

Wat vond jij van This Woven Kingdom?

Ik vind Cleopatra en Frankenstein niet zo. Veel te veel uitroeptekens aan het begin en gewoon een triest verhaal. Her en der stukken gelezen en aan de kant gelegd.

Adres onbekend herlezen. Heel mooi kort verhaal geschreven in een briefwisseling tussen een Duitse jood die woont in Amerika en een Duitser die vanuit Amerika terug verhuisd is naar Duitsland. Het is aan het begin van Hitler opkomst dat het zich afspeelt en laat zien hoe een vriendschap kan veranderen door politiek gedachtengoed. Als je het nog niet kent, zeker eens lezen. Het is geschreven door Kathrine Kressmann Taylor.

Mocht je hem willen kopen, kijk dan even op boekwinkeltjes.nl Nieuw kost die 15 euro zag ik en hier kan je hem voor onder de 5 euro vinden.
Het is echt een heel dun boekje want alleen dit verhaal staat er in. Ik zou zelf geen 15 euro er voor over hebben, maar goed ik heb hem zelf gevonden in de kringloop voor 20 cent, dan is alles daarboven te duur natuurlijk.

Minoes van Annie Mg Schmidt is als boek bijna net zo leuk als de film. Ik vind dit verhaal tijdlozer dan Jip en Janneke maar zou sneller de film kijken dan het boek lezen met kinderen.

Nu bezig in Kindertijd van Tove Ditlevsen. Wat een treurnis en verdriet. Wel wonderschoon opgeschreven tot nu toe. Ik heb de twee andere delen ook al liggen dus als het mooi blijft ga ik deze trilogie lezen de komende week.

2 likes

Ik heb The Myth of Normal net uit. Een dikke pil, maar inhoudelijk heel erg interessant. Hij geeft telkens voorbeelden van hoe het maatschappelijk ‘normaal’ om zaken uit het verleden op te kroppen ervoor zorgt dat mensen niet in balans zijn of geraken. Het leest vooral als een goed geschreven pleidooi voor een holistische kijk op gezondheid en ziekte.

Na die non-fictie van de laatste tijd heb ik wel zin in opnieuw een fictief verhaal, dus ik ga beginnen aan Exciting Times van Naoise Dolan.

edit: blijkbaar heb ik dat boek al gelezen haha. Burnt Sugar van Avni Dosh dan maar!

2 likes

Slewfoot uit! Vond het erg tof. Deze zin van Mel op Goodreads vond ik treffend: “If you are looking for a morally subjective, gothic witch story with heavy Pagan overtones then this is for you.”
Geef 'm 4,5 ster!

Hierna denk ik beginnen in Gevalletje borderline, hopelijk is die net zo goed geschreven als Eetgestoord (tot nu toe het beste boek dat ik heb gelezen uit de serie). Zag dat er binnenkort (28 feb) een nieuw boek uitkomt, Spiegeltje spiegeltje aan de wand over Body Dismorphia.

9 likes

Ik ben een beetje aan het dwarrelen wat betreft boeken. Momenteel lees ik namelijk 3 boeken. Maar ik vind het juist wel fijn :slightly_smiling_face: Rood is ja van Sara Kroos als luisterboek, In order to live van Yeonmi Park voor ik ga slapen en Jaag je ploeg over de botten van de doden overdag. Die laatste is me namelijk iets te luguber voor in bed :sweat_smile:

Tot nu toe houden ze m’n aandacht allemaal goed vast! Verder haal ik mijn kwartier lezen per dag met gemak, maar mede door het luisterboek natuurlijk.

4 likes

Ik heb They never learn uitgelezen (****) en ga nu beginnen in Veranderen: methode van Édouard Louis.

En door al die berichten over de online bieb ga ik me daar denk ik ook voor aanmelden, ziet er goed uit.

7 likes

Special editions van boeken dus kon het niet laten (allen hebben ook nog een design op de pagina’s) :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Yesss! Mijn creepy Waterstones konijn is ook verzonden :partying_face:

Ik vind het eigenlijk wel leuk om te lezen!

7 likes

Nouja vooral dus door Song of Achilles, waarbij ik de eerste helft helemaal top vond en daarna steeds dacht ohja oorlog, ohja vechten, jadajadajada. Daardoor ben ik een beetje bang om aan circe te beginnen omdat het toch dezelfde schrijver en een zelfde soort boek is

Ik heb dit jaar als voornemen 25 boeken te lezen. Vorig jaar alleen de Harry Potter serie herlezen in het ziekenhuis en daarna 2 boeken half. Nu een ereader gekocht en sinds 1 januari al 3 boeken gelezen.
Heb it ends with us en it starts with us van Colleen Hoover gelezen. Leuk vermaak. Daarna the Paris Apartment die vond ik ook leuk en die had ook wat meer diepgang. Nu lees ik The light we lost van Jill Santopolo. Die valt tot nu toe heel erg tegen; maar nu kan ik niet meer stoppen… (ik was erg beïnvloed door Booktok bij deze keuzes).

Ik had een interessant boek in de boekwinkel gezien maar nu weet ik de naam niet meer. Het had een hele felgekleurde kaft en volgens mij een uit India afkomstige titel; maar dat weet ik niet eens meer zeker. Weet iemand wat ik bedoel? Weet alleen dat ik dacht die wil ik lezen; weet niet eens maar waar het over ging. Goed verhaal dit.

Op mijn to read staan nog:
Medisch getint:

• All That Moves Us: A Pediatric Neurosurgeon, His Young Patients, and Their Stories of Grace and Resilience
    afbeelding

• unnatural causes: the life and many deaths of Britain’s top forensic pathologist

Fantasy
-#12 en #13 van de Charley Davidson serie

Overig
The Maid van Nita Prose
The Silent Wife van Kate Slaughter
Fairy Tale van Stephen King

Klassiekers
Charlottes web
Wuthering heights
Emma
Pride and prejudice

… en nog wat door booktok beïnvloedde luchtige/young adult/romantische boeken. Als iemand nog andere aanraders heeft houd ik me aanbevolen. Nu even dit topic doorspitten :stuck_out_tongue:

5 likes

Ik vond Song of Achilles en Circe twee totaal verschillende boeken! Zouden wat mij betreft van 2 verschillende schrijvers kunnen zijn. De oorlog speelt ook niet echt een grote rol in Circe, gaat echt over haar leven eigenlijk.

3 likes

Was het een beetje een romance boek? Dan is het misschien The trouble with hating you van Sajni Patel.

Leuk idee juist! Ik zat laatst al eens te denken om mijn posts hier terug te zoeken en dan mijn reviews over te zetten naar goodreads. Ik merk dat ik hier namelijk wel vaak deel watik heb gelezen en wat ik ervan vond, maar op goodreads geef ik altijd alleen sterren

3 likes

@Erato @MJDLH aaah nicee, dan ga ik hem toch binnenkort maar aanschaffen denk ik. Blijft alleen jammer dat de covers niet matchen :sweat_smile:

Oehhh nice!! Ben echt benieuwd hoe het verder gaat. Ik vind Waterstones wel echt onaantrekkelijk geworden door de VAT :frowning_face: Die verzendkosten had ik er nog wel voor over, maar met elk verzonden boek ook nog ff + 8 euro ofzo is me wel iets teveel van het goede

2 likes

En is het gisteren (maandag) gelukt om een kwartier te lezen?

• Ja
  • Nee
  • Ja zelfs langer

0 stemmers

Op welke bladzijde ben je nu in je boek?

• 0-50
  • 50-100
  • 100-150
  • 150-200
  • 200-250
  • 250-300
  • 300-350
  • 350-400
  • 450-500
  • 500-550
  • 550-600
  • 600 of hoger

0 stemmers

Welke soort spanning zit in je boek?

• Inhoudelijk spanning
  • Emotionele spanning
  • Intellectuele spanning

0 stemmers

Morgen gaan we kijken naar oa perspectieven. Ik zal dan iets meer vragen erbij zetten.

Veel leesplezier en zie je morgen.

9 likes

We hebben de maandag geloof ik gemist of ik kijk eroverheen? Wat leuk dat dit topic zo actief is de laatste weken!

1 like

Het idee van mij was om terug te blikken op de vorige dag, maar misschien is dat nergens echt duidelijk gezegd door mij hoor. Maar ik dacht dat we dat de vorige keren ook zo reden. Zondag de aftrap met een gaat het lukken enzo en dan gisteren over zondag en vandaag over maandag.

1 like