Het algemene boekentopic #3

Oo sorry dat is ook zo! Ik zit niet op te letten

Geeft niet ik zat even terug te scrollen en het was ook niet echt heel duidelijk. Nu wel dus dat is mooi :nerd_face:

Wacht er staat vandaag maar dit gaat over maandag toch?

3 likes

Zo heb ik het wel ingevuld, heb vandaag nog niet gelezen, maar ga zo naar bed en dan weer een paar hoofdstukken lezen

3 likes

Oh wat dom dat bedoelde je dan zeker @June Ik had dat woord niet gezien. Suf.
Aangepast hoor.

2 likes

Daar zijn we weer. Tot nu toe gaat het bij mij goed met lezen. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.

Is het gelukt om dinsdag 15 minuten te lezen?

• Ja
  • Nee
  • Ja zelfs langer

0 stemmers

Heb je al een keer in bed gelezen?

• Ja
  • Nee
  • Elke keer

0 stemmers

Wat is het vertelperspectief in je boek?

• De alwetende verteller
  • De ik verteller
  • De personale verteller
  • Meervoudig personaal vertelperspectief
  • Jij en wij vorm

0 stemmers

Als je meer wilt weten zie schrijfvis

Heb je het thema van je boek al kunnen achterhalen?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Dan nog voor de non-fictie lezers

Werkt de schrijver met cliffhanfers?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wordt er gebruik gemaakt van story telling dat door het boek heen loopt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Sorry, ik had de intentie om later te reageren en was het dus vergeten haha. Ik vond hem verrassend leuk! Ging er eigenlijk met niet zo veel verwachtingen in, maar het las lekker weg en ben ook wel benieuwd naar het vervolg nu! Vond hem al een stuk leuker dan Shatter Me.

1 like

Ik heb net Wormmaan uitgelezen en ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik gelezen heb. Fascinerend boek met passages die me echt wel aan het denken zette, maar andere delen die ik echt woordenstroom waren die maar doorratelde en ik niet echt kon ontcijferen. Als je me zou vragen waar het boek over gaat, dan zou ik dat niet heel kort kunnen beantwoorden

Als er nog meer mensen hier zijn die het gelezen hebben: ik ben echt heel benieuwd naar andere meningen. Ik ben absoluut geen literair persoon en weet weinig over verhalen en schrijven

1 like

41mYDbcXP6L.SY344_BO1,204,203,200_QL70_ML2

Ik dacht een luchtig vrolijk boekje te gaan lezen
 maar damn, super heftig deze.

Het gaat over het wel/niet voldoen aan verwachtingen en normen van familie en de maatschappij,
met in de hoofdrol Natsuki (eerst als meisje, daarna als 34-jarige vrouw) die denkt dat ze een magische krachten heeft.

Donker en disturbing maar erg mooi :broken_heart:

:star::star::star::star:

12 likes

Ik heb gisteren ‘The World Gives Way’ van Marissa Levien uitgelezen! Is echt een hele lichte sci-fi met thema’s over moederschap, rouw, vergiffenis en empathie met daarin best veel spanning verwerkt en door de lichte sci-fi echt een pageturner, echt een underrated gem zou ik zeggen! Heb het boek 4.5 :star: gegeven, want 5 :star: geef ik echt alleen aan all-time favorieten. Maar het kan best zijn dat ik zoveel na blijf denken over dit boek dat het alsnog 5​:star: krijgt.

Ik twijfel om Ninth House te gaan lezen, de hype rondom Hellbent heeft me toch heel nieuwsgierig gemaakt en heb de Nederlandse versie goedkoop kunnen scoren bij De Slegte dus leest ook gewoon wat sneller.

De andere boeken waarover ik twijfel:

• The Hand of the Sun King van J.T. Greathouse

• The Helm of Midnight van Marina Lostetter

• The Weight of Blood van Tiffany D. Jackson (ben geen ya-fan meer en dat houdt me tegen en heb Carrie ook nog nooit gelezen)

• The Bell Jar van Sylvia Plath

• I Who Have Never Known Men van Jaqueline Harpman

• The Girl and The Ice van Mark Lawrence

Zo leuk om trouwens te lezen (haha) dat iedereen zo enthousiast probeert om tijd te maken om te lezen!

7 likes

Thanks to @vitaminwater ben ik nu aan het lezen in Slewfoot van Brom, zit er nu al helemaal in! Ik heb ooit de Child Thief van hem gelezen en die pakte me niet helemaal, maar dit verhaal leest indd als een trein! Heb alleen nu al geen zin in het moment dat Edward doodgaat, denk ik? Helaas heb ik dit in de beschrijving van het boek al gelezen en ik begin hem net leuk te vinden :sob:. Ben heel benieuwd waar het verhaal heen gaat! Vind de hoofdpersonage ook intrigerend. Goed boek ook voor dit regenachtige weertje :cloud_with_rain:

1 like

Superleuk! Ben benieuwd naar je eindoordeel :slight_smile: En je spoiler klopt idd helaas haha

1 like

Gisteren heb ik de hele dag zitten wachten tot ik naar huis kon om te gaan lezen. Was ik eenmaal thuis, zakte ik enorm in en lukte het me niet meer. Ik wil gewoon verder met ACOTR! is mijn mood nu al de hele dag en tussendoor met werk kan het niet. Werk neemt teveel tijd in heb ik besloten. Hopelijk vanavond weer even verder.

4 likes

Hoi! We zijn al bijna over de helft. Is het gisteren gelukt om een kwartier te lezen?

• Ja
  • Nee
  • Ja zelfs langer

0 stemmers

Heeft je verhaal een motto?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Hoe vind je de eerste zin van het verhaal?

• Vaag
  • Mooi
  • Aansprekend
  • Interessant
  • Neutraal
  • Gek
  • Saai
  • Apart
  • Anders

0 stemmers

Zitten er verwijzingen in je boek naar andere (literaire) verhalen? Series, films, muziek mag ook

• Ja
  • Nee
  • Misschien nog niet tegengekomen
  • Niet opgelet

0 stemmers

Voor non fictie nog een vraag.

Staan er illustraties in je boek?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Waarom lees je dit boek?

• Onbekend onderwerp
  • Meer over het onderwerp weten
  • Interessante schrijver
  • Nodig voor studie/werk
  • Anders

0 stemmers

En dan nog een algemene vraag. Zijn er mensen die poëzie lezen of biografieën of een ander gerne? Ik wil daar ook wel wat vragen voor verzinnen dan.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Tot morgen!

9 likes

Ik ben momenteel 3 boeken tegelijk aan het lezen, maar vandaag 1 daarvan uitgelezen. Mythische autotochten in Europa (nonfictie van de lonely planet). Altijd fijn zo wegdromen bij bestemmingen.

4 likes

Ja in principe is het een autobiografie (veranderen: methode)

3 likes

Super leuk dat je dit dagelijks zo doet! :blush:

5 likes

Ik heb vandaag Stargate van Ingvild H. Rishþi gelezen (vertaling: Liesbeth Huijer). Zo’n prachtig boek(je). Het is volgens het omslag ‘een kerstvertelling’ dus ik was een beetje laat met lezen, maar gelukkig kon het nog steeds :wink: Het speelt zich af in Noorwegen rond de kerstperiode en gaat over een meisje van 10 zonder moeder en met een alcoholist als vader. Prachtig geschreven en vertaald. Het heeft 156 bladzijden, korte hoofdstukken (soms 1 alinea), dus een aanrader als je even tussendoor iets moois wilt lezen.

3 likes

Ik ben iets teveel aan het tekenen in plaats van te lezen :sweat_smile: Vandaag hopelijk voor het slapen gaan nog een kwartiertje lezen!

1 like

Ik heb tijdens deze leeschallenge The Girls van Emma Cline uitgelezen nadat ik die zag op het BookTube account van Jack Edwards. Gebasseerd (of geĂŻnspireerd, hoe zeg je dat) op het verhaal van de moorden van The Manson Family.

Spoiler voor wie hem nog wil lezen, mijn mening:

Ik vond het begin heel tof en zat er direct in, maar naarmate hij vorderde vond ik hem toch mwah. Er was wel erg veel herhaling over de gevoelens van de hoofdpersoon.

5 likes