Het algemene boekentopic #3

Heeft een van jullie November van Thomas Olde Heuvelt gelezen toevallig? Ik kom er maar niet doorheen en vroeg me af of dat aan mij ligt.

Ik heb hem gelezen en ik was er zo doorheen. Vond het een leuk boek. Maar hij is inderdaad wel heel dik en ik denk dat het verhaal best sneller kan haha. Wat staat je zo tegen?

1 like

@Malija ja ik was er ook zo doorheen!

1 like

De traagheid wellicht en omdat het op sommige momenten mijn voorstellingsvermogen te boven gaat ofzo? Ik vond Hex wel echt een tof boek en was ik zo doorheen maar deze lukt me echt niet. En ik vind dat ergens zo jammer :sweat_smile:

1 like

De poƫzieweek is begonnen en bij aankoop van een bundel krijg je het poƫzieweek geschenk cadeau. Deze is geschreven door Edward van den Vendel. Wat ik er van heb gelezen en gehoord klinkt heel goed, dus misschien ga ik wel een gedichtenbundel kopen deze week. Goede reden om weer eens poƫzie te kopen en deze bundel is dan een tof extraatje

Wat is jullie favoriete gedichtenbundel en wie is je favoriete dichter?

3 likes

Dat dat boek Daar waar de rivierkreeften zingen nog zoveel verkocht is! Is toch al wel wat oud en was zelfs al eens onder een andere titel verschenen. Of was vorig jaar die film uitgebracht?

Edit: oh nee de film was in 2022 verschenen en begin 2023 stond die op Netflix. Dat heeft vast meegespeeld. Ik ben benieuwd of veel het ook een goed boek vonden.

Verder wel leuk om zo’n lijstje te zien met best verkochte boeken. Je ziet dit ook altijd wel terug in kringloopwinkels dus ben benieuwd hoe vaak ik die zussenreeks tegen ga komen. Van die 50 tinten grijs en de milenium trilogie kom ik nog zo vaak boeken tegen.

1 like

Jaaa ik ben Robin Hobb weer aan het lezen en die boeken zijn zo goed! Ben nu in de derde van de eerste trilogie.

Ik lees zelf ook het liefst fantasy en heb een paar aanraders:

Tress Of The Emerald Sea - Een heel tof stand-alone Brandon Sanderson boek, ik kan het 't best beschrijven als The Princess Bride vibes als Buttercup naar Westley was gaan zoeken nadat ie verdween.

The Goblin Emperor - Een prachtig karakter gedreven verhaal met een hele interessante wereld.

Legends & Lattes - Een gezellig boek over een ex-avonturier die een koffie zaak begint.

De Swords and Fire trilogie van Melissa Caruso - Een tof magie systeem in een wereld met goed geschreven vrouwelijke karakters die belangrijke en logische keuzes maken.

5 likes

Ja, die heette eerst Het Moerasmeisje oid. Pas na een paar hoofdstukken dacht ik; ik ken dit boek al.

1 like

Ik heb vandaag The Prison Healer uit! Ik lees niet vaak fantasy, heb alleen de Caraval series gelezen en die vond ik top. Deze vond ik ook erg leuk ( en de laatste pagina :fearful:!).

Alleen de trials hadden wel wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar heb wel net het volgende deel besteld!

3 likes

Ja omygod die laatste pagina echt ik ben er nog steeds van aan 't bijkomen :sweat_smile:. Als ik er aan denk vult m’n lichaam zich helemaal met wow dat was zo epic.

2 likes

Van die laatste had ik nog niet eerder gehoord! Ik heb ze allemaal op m’n verlanglijstje gezet! :star_struck::star_struck::star_struck:

3 likes

het voelt zo lekker om een like te krijgen op een goodreads review van een onbekende hahaha

17 likes

Ja zo een leuke serie! Weet ook nog bij die laatste pagina dat ik echt in shock was terwijl het eigenlijk best obvious wordt gehint gedurende het boek :sweat_smile:

De tweede en derde van de serie blijven trouwens net zo leuk!

1 like

Hebben jullie een leeshoekje in huis? Zie steeds zulke mooie foto’s op Pinterest daarvan!

En ik was laatst bij mijn opa en zij hebben zo’n fantastische stoel, elektrisch verstelbaar etc en ik vond dat zo enorm chill. Die voetenleuning helemaal recht vooruit zodat ik met mijn knieĆ«n opgetrokken kan lezen (mijn favoriete houding).
Hebben jullie een speciale stoel waar jullie fijn in kunnen lezen? Zoja welke?

1 like

Ik heb uiteindelijk vandaag de gedichtenbundel Meesterwerk voor de prullenbak gekocht. Het is op de gok maar wat ik las in de boekhandel klonk tof en ik vond haar pussy album ook goed dus ben benieuwd.

De bundel van Edward hadden ze nog, bij een andere waren ze al op, dus mazzel. Ik kreeg ook nog een poster met een gedicht dus die kan op de deur. Als ik ze uit heb plaats ik een recensie!

1 like

Ik heb wel een lekkere stoel die ik soms midden in de kamer zet om in de zon te zitten, maar die staat aan de andere kant van mn kamer als de boekenkast/wand haha, dus geen speciaal leeshoekje. Al staan er wel allemaal boeken om de betreffende stoel heen (TBR stapels)

1 like

Ik lees deze trilogie nu en ging even in dit topic zoeken. Wat zij zegt klopt idd wel, haha. Vind het mooi/treurig/luchtig/ontnuchterend tegelijkertijd!

Sinds ik een leeskussen heb is mijn bed mijn lievelingsplek :smiling_face_with_three_hearts: Zo comfy

2 likes

Ik ben met hetzelfde idee vorige week aan binding 13 (deel 1) begonnen. Zoveel hype op TikTok dus toch eens kijken of het wat is, terwijl ik normaal niet zo van de romance boeken ben. Maar ik snap de hype! Het is een meeslepend verhaal, heb er mee gelachen, de spanning gevoeld en gelijk deel 2 besteld om door te kunnen lezen!

2 likes

Nog niet, ik lees nu vooral gewoon op de bank met mijn hondje of in bed. Maar we hebben een opbouw laten plaatsen en 1 van de kamers wordt mijn kantoor/bibliotheek en daar wil ik een lekkere stoel of love seat of iets neerzetten. :heart_eyes:

3 likes