Het algemene boekentopic #3

Heb nog niet alles gelezen dus weet nog niet hoe het precies zit, maar ze zitten niet in dezelfde wereld, maar wel in dezelfde multiverse. Er komen wel characters voor die ook in de andere series zitten blijkbaar. Ze zouden met een Wyrdgate kunnen teleporteren naar elkaars wereld

2 likes

Ik heb Onze verloren harten van Celeste Ng uitgelezen en vond dat echt helemaal niks (terwijl ik haar andere boeken heel fijn vond), en daarna ben ik direct doorgegaan met mijn eerste Paul Auster (Invisible) en wauwww dat is goed tot nu toe. Lekkere leesrollercoaster.

2 likes

Nog steeds een beetje last van mijn leesdip, begin in veel boeken maar nog niks uitgelezen in februari. Moet zeggen dat ik nu begonnen ben aan I’m a fan van Sheena Patel en daar nu wel doorheen vlieg. Wat vind jij tot nu toe of heb je hem al uit @Echo ?

5 likes

Ahhh! Wel heel slim gedaan van haar haha.

Ik zit in een Stephen King boek en ik was gisteravond alleen en durfde niet verder te lezen omdat ik het te creepy vond :woozy_face:

4 likes

Waarom Cresent City als laatste? Ik heb het eerste deel net gedownload via Kobo Plus omdat dit verhaal mij het meeste aansprak. Ben ooit begonnen aan Hof van doorns en rozen maar dat boek vond ik een beetje kinderachtig. Ik lees nooit fantasy dus als je voor CS een ervaren fantasy lezer moet zijn hoor ik het graag :smile:

Nuh kan gewoon hoor! Cs is het makkelijkste om te lezen als nieuwe fantasy lezer. Alhoewel de eerste 100 pagina’s wel ellenlang zijn.

2 likes

Ik heb net De perfecte zoon van haar uit. Ook nogal ongeloofwaardig maar wel een echte pageturner. Had het boek binnen twee dagen uit.
Het vervolg op the housemaid vond ik echt een stuk minder.

2 likes

Nu lees ik Desperation. Heb afgelopen week een stapel gekocht in de kringloop!
M’n allereerste herinnering aan bewust een boek lezen was een van Stephen King zelfs, mijn vader las het. Ik zal toen 10 of 11 geweest zijn?

2 likes

Mijn lievelingsboek allertijden is 22-11-1963 van Stephen King dus die kan ik je wel als tip geven om mee te beginnen. Is trouwens helemaal niet eng. Gaat over de moord op president Kennedy die moet worden tegengehouden door een man die kan tijdreizen.

6 likes

Boeken bewaren waar je geen plezier aan hebt beleefd tijdens het lezen (of die niet nuttig zijn)

• ja (waarom?)
  • Nee

0 stemmers

Hahahah dat had ik met Salems Lot. Moest nog met de honden naar buiten s’avonds laat, maar was echt bang voor vampiers :joy:

1 like

Haha nee je hoeft zeker geen ervaren fantasylezer te zijn! Meer als laatste deel vanwege de metaverse die eerder al werd genoemd door @Pawsible. Maar het verhaal staat wel op zichzelf, dus het is geen must om ACOTAR te lezen:) Hof van Doorns en Rozen moest ik overigens wel echt inkomen, de delen daarna vond ik een stuk beter.

2 likes

Misery is fantastisch, ik denk samen met 22-11-1963 zoals @123 noemde wel mijn favoriet. Die laatste is wel echt een heel dik boek, dus kan me voorstellen dat dat even slikken is om mee te beginnen bij King.

Als je tegen een beetje horror kan is Pet Sematary wel een van de echte klassiekers. Ook niet super dik en heeft alles wat King zo goed maakt.

2 likes

The Stand van King is ook heel goed. Is een enorm boek en heb hem zelf ook nog niet uit, maar hij is top.

Gaat over een virus die 99% van de wereldbevolking uitroeit.

2 likes

The Stand heb ik nog niet gelezen maar gaat op m’n lijstje. Bedankt voor de tip :smile:
Het boek heeft 1234 pagina’s zie ik net op bol.com (NL versie). Dat is zelfs voor mijn doen veel haha

2 likes

Ik heb hem al uit! Ik vond het begin heel leuk en de stijl waarin het boek geschreven is ook, weer eens wat anders. Maar tegen het einde dacht ik ok het is wel veel van hetzelfde, weinig character growth en ik dacht vooral giiirl dump die vent :sweat_smile:

1 like

Dit had ik deze week met Kruispunt :joy:

2 likes

Ja echt fijn hoe een boek je dan kan grijpen. Ik wil ook alleen maar lezen, maar moet eigenlijk m’n huishouden doen.

2 likes

Misschien kunnen jullie helpen. Zelf heb ik het boek de zeemeermin van Black Conch met veel plezier gelezen. Nu twijfel ik om dit boek wel of niet cadeau te geven aan een kennis. Deze kennis leest vooral fantasy en maar sporadisch andere boeken.
Dit boek is qua schrijfstijl niet zo als de meeste fantasy boeken denk ik. En het is niet echt super fantasy ik denk dat het meer magisch realisme is. Wat denken jullie?

Flaptekst

De meermin van Black Conch is een levendig, meeslepend verhaal over liefde en vertrouwen, familie en vriendschap in een gemeenschap op een Caribisch eiland -– een wereld die memorabel tot leven wordt gewekt in een roman die zich kan meten met De oude man en de zee en Liefde in tijden van cholera .

Een visser alleen, zingend in zijn boot, weet een onverwachte zeebewoonster te lokken — Aycayia, een mooie, jonge vrouw die gedoemd is als zeemeermin te leven en al eeuwen in de oceaan rondzwemt. Als ze op een dag de motor van Davids boot weer hoort en het schip volgt, raakt ze in een hevig gevecht voor haar leven verzeild. Eenmaal gevangen door Amerikaanse sportvissers, wordt ze op de kade opgehangen als trofee, maar David redt haar en neemt haar mee naar huis. Langzaam en behoedzaam weet hij haar vertrouwen te winnen en verandert ze — met pijn en moeite — weer in een vrouw. Maar jaloerse ogen houden hen in de gaten…

Verweven met het liefdesverhaal van David en Aycayia, is er het verhaal over juffrouw Arcadia Rain, een blanke grondbezitster die haar dove zoon grootbrengt op een vervallen landgoed. Als haar jonge zoon vriendschap sluit met Aycayia, eveneens een buitenstaander, komt een oude geliefde van Arcadia terug op het eiland en tast zij voorzichtig af of hoeveel liefde en vertrouwen er nog is.

De meermin van Black Conch is een duister liefdesverhaal over een visser en een zeemeermin, gebaseerd op een oude legende, waarover de jury van de Costa Award Best Novel of the Year zei dat het een `lyrische, glorieuze roman van een meestervertelster’ is

1 like