Het algemene boekentopic #3

Ik ben bezig in Rood is ja van Sara Kroos, en wow, wat een indrukwekkend boek. Ze schrijft over dat ze opgenomen werd in een psychiatrische kliniek en daar misbruikt werd door haar therapeut. Heel open en eerlijk, hoe de therapeut haar precies zo in haar greep had als de man die haar als kind misbruikte.

Wel even de trigger warnings checken als je het wilt lezen. Onder andere dus misbruik en ook automutilatie.

4 likes

Ik heb afgelopen dagen niet gelezen, maar… heb wel mijn tijd nuttig besteed aan het in elkaar zetten van mijn nieuwe boekenkast😍 waar al mijn boeken gewoon inpassen. Dit was echt een van mn lifegoals haha.

15 likes

Ik heb Burnt Sugar van Avni Doshi uit. Heel beklijvend hoe je wordt meegetrokken als lezer in de gedachtes van het hoofdpersonage. Je voelt het innerlijk conflict: hoe draag ik zorg voor iemand die mij zelf als kind nooit heeft verzorgd? Die tweestrijd beschrijft de auteur heel goed.

Ik ga nu voor Atomic Habits OF Before the Coffee Gets Cold.

5 likes

Ik ben naast The Thursday Murder Club ook nog bezig in de (een?) biografie over Anthony Bourdain (Bourdain, the definite oral biography), daar lees ik zo af en toe een hoofdstuk in, maar deze week nog niet gedaan. Morgen lange treinreis te gaan, en ben met TTMC al op 65%, en ga zo in bed verder daarmee, dus die komt morgen in de trein wel uit en zal daarna dan wsl ook nog wel wat in Bourdain lezen

4 likes

Omg heel graag gedaan, echt mijn favo boek van vorig jaar :heart_on_fire:

3 likes

Ik vond m’n andere boek zo spannend dat ik die ook uit heb gelezen vandaag. Het is geen literatuur maar De roep van het hart van Kiera Cass. Dus heb dit jaar al mn 5e boek uit!

5 likes

Fotos please!

1 like

Ik vergeet steeds Iron Widow erbij te pakken. Ga nog wel verder ergens deze week, maar gezien ik nu geen boek mee heb (nachtdienst), ben ik maar verder gegaan met I’m Glad My Mom Died van Jennette McCurdy.

3 likes

Ik heb The Wicked King uitgelezen! Vond het een leuk boek, ook niet heel voorspelbaar. :star::star::star::star: eerste boek van het jaar! Nu even kijken waar ik nu in ga beginnen

3 likes

Oo kiera cass, haar selectie boeken heb ik toen ze uitkwamen verslonden :joy: beetje van die guilty pleasure verhalen. Hoe vond je het boek?

Ik ben vandaag weer eens eerder opgestaan en heb ongeveer 20 minuten kunnen lezen in alle rust. Ben weer een hoofdstuk of twee verder. Hopelijk vandaag nog een moment om te lezen.
(In het begin moet ik eerst altijd even starten en dan later gaat het lezen een stuk vlotter, plus medicatie moest nu ook nog inwerken )

5 likes

Ja dit is vergelijkbaar! Ik noem het altijd sprookjes voor young adults. Je wéét dat de prins en prinses voor elkaar vallen en dat het erg zoetsappig wordt. Dit boek heeft, in vergelijking met The Selection en andere boeken van Cass, meer actie (ridders, veldslag etc). Dat vond ik een welkome afwisseling! En het zijn inderdaad heerlijke guilty pleasures om te lezen.

En lekker zeg, de dag beginnen met lezen kan heel fijn zijn!

2 likes

Oeee klinkt goed! Komt op mijn (Oneindige) lijstje te staan.

Ja het klinkt behoorlijk als Cynthia, maar de dagen wanneer de kinderen hier zijn sta ik iets eerder op om mezelf nog even wat rust te gunnen voordat de chaos naast mijn eigen chaos begint.

1 like

Ik heb Project hail Mary van Weir uitgelezen en ben gewoon boos over dat de wetenschappers van beide bemanningen tegelijk op dezelfde plek bezig zijn met een experiment met buitenaards materiaal. Hoe zou die Straat daar ooit mee akkoord gaat, wat een achterlijk risico. Ik had er sowieso meer van verwacht, het einde dat hij op Erid terecht komt vond ik vrij voorspelbaar.
Begrijp niet waarom sommige mensen dit een must read vinden.

1 like

Ah dan kan ik het me inderdaad helemaal voorstellen! Gewoon voor je eigen rust/leesmoment zorgen toch

1 like

Gister het derde boek van the thursday murder club ( het schot dat noemand raakte ) uitgelezen.

Nu bezig in the paris apartment van lucie foley.

5 likes

Ik heb het pakket van Sebastian fitzek uit. Vond het weer erg spannend zoals bijna al zijn boeken. Had hier als tip gekregen om tijdens de fles geven een luisterboek te luisteren, en dat werkt erg goed. Ik heb zojuist met heel mijn hart van Esmee Noëlle van Rijn gelezen (influencer). Vond het een erg openhartig verhaal en mooi verteld.

Nieuw boek: films die nergens draaien en een nieuw luisterboek moet ik nog even uitzoeken!

2 likes

Misschien een domme vraag maar weet iemand wat het verschil is tussen populaire wetenschappelijke boeken en non-fictie? Is dat dat non-fictie niet perse wetenschappelijk is maar populaire wetenschappelijke boeken dat wel zijn? Maar non-fictie gebruikt als het goed is ook bronnen dus ik vraag me af of ik nu iets over het hoofd zie.

2 likes

Ik denk net als een mus wel een vogel is maar niet alle vogels mussen? Non fictie kan ook niet wetenschappelijk zijn (biografie van Gordon bijv). Maar een populair wetenschappelijk boek is ook non fictie.

4 likes

Ah ja dat klinkt wel logisch. Bedankt!

2 likes

Hoihoi! Vandaag even kort met vragen, kon niet zo snel meer analyse vragen verzinnen. Maar er komen nog 2 polls en sowieso die van zondag is uitgebreid.

Is het gelukt om gisteren 15 minuten te lezen?

• Ja
  • Nee
  • Ja zelfs langer

0 stemmers

Ben je al in een nieuw boek begonnen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Valt het je tot nu toe mee of tegen?

• Het gaat makkelijker dan verwacht
  • Het gaat moeilijker dan verwacht
  • Het gaat gewoon zoals het gaat en dat is prima

0 stemmers

Op naar een heerlijk weekend vol lezen. Zie jullie morgen!

5 likes