Het algemene boekentopic #3

Is er iemand die zowel een Kindle als een Kobo heeft? Ik heb ff een gat in mijn hand en zin om ook een Kindle te kopen vanwege amazon abbo, maar weet niet of het nou echt een super overbodige aankoop is :woman_shrugging:

Dat lijkt me een extreem overbodige aankoop. Je kunt beter boeken of ebooks kopen voor dat bedrag

18 likes

Nee ik vond het wel leuk hoor en sommige stukken ook goed, vooral vanaf het klooster, en ik vond het tijdreisaspect ook leuk. Maar sommige dingen vond ik een beetje flauw, zoals de namen van al die mensen van vroeger en hoe makkelijk er ineens jaren voorbij zijn gegaan, en bijvoorbeeld ook Pijtje Een en Pijtje Twee en dat soort dingen, en ook de schrijfstijl zelf af en toe. Emotioneel gezien zat er niet heel veel in vond ik. Ik ben blij dat ik het gelezen heb maar het deed me gewoon niet zoveel.

1 like

Yes je hebt helemaal gelijk, thnx ik was ff delulu

8 likes

Ik zag deze net staan in een little free library en door jouw enthousiaste post heb ik hem meegenomen! Het is wel een vreemde editie, beetje de vibes van chicklit anno 2006:

8 likes

Ah leuk, veel plezier met lezen! Hopelijk valt ie niet tegen. Ik heb een hele andere kaft idd!

1 like

Ja vond ik ook! Ik zag dat @Rouge er eerder niet zo positief over was, maar ik had een paar weken terug een rotweek waarin ik 's nachts vaak wakker lag en toen vond ik het inderdaad ook een lekker boek, leest vlot en was goede afleiding. En inderdaad voor het eerst in tijden dat ik een boek uit het perspectief van een hetero man las, daar kreeg ik het ook bijna mee te doen (al je vriendschappen zullen maar zo zijn zeg jezus)

2 likes

Is er ook een abonnement met veel(of alleen maar) engelstalige e-books die je ook op een e-reader kan lezen. Of zijn die er alleen met apps voor je telefoon of tablet?

2 likes

Heb net A Court of Mist and Fury uit en OMG! Deze wereld is zo leuk hahaha!

8 likes

Best tof deze vraag want het antwoord moet in een spoiler want anders weet iedereen het plot :joy:

2 likes

Is het Vakantievrienden van Linda van Rijn?

(Dat geeft de AI-chat van Ecosia me, al begon ie me eerst te vertellen dat het om Camping van Esther Verhoef ging, waarna een rare discussie volgde waarin ik zei dat dat boek niet bestond, en de chat van wel, en toen vroeg ik naar het isbn, en toen klopte dat niet, en toen krabbelde hij terug haha)

13 likes

Deze maand is bijna voorbij en nu dacht ik, is het misschien een idee om voor de komende maand een thema/onderwerp te kiezen en dat we daar dan allemaal een boek gaan lezen in dat thema? Dat kan zo breed dan als je zelf wilt.

Bijv. Thema lente kan een non-fictie boek over de natuur/lente zijn, boek waar de tijdsperiode alleen lente is en verder niet, lentekriebels enzovoort. We kunnen dan volgende maand bij het overzicht kort zeggen welk boek we hebben gelezen en waarom die bij het thema past. Lijkt je dit leuk?

• Ja
  • Nee
  • Hmmm misschien als we… Gaan doen
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Ik heb een boek gewonnen via insta :sweat_smile:

12 likes

Welk boek?

Ik kreeg voor mijn verjaardag van mijn ouders laatst een Kobo Clara, zo blij mee! Toen bleek ook nog dat mijn zus er alvast boeken op had gezet die zij al had en die ze op mijn Goodreads want to read zag staan, echt zo leuk, kon hem gelijk meenemen op vakantie :smiling_face_with_three_hearts:

Was wel altijd echt fan van fysieke boeken maar ereader leest boven verwachting prettig, vooral 's avonds in bed! The Seven Husbands of Evelyn Hugo was in mijn bieb constant uitgeleend dus die heb ik als eerst gelezen en ben nu bezig in Toevluchtsoord

27 likes

What would Wednesday do? Soort pocketboekje over je eigen ding doen, grenzen aangeven. Zelfhulp boek met een knipoog naar Wednesday. Wel vermakelijk :relieved:

1 like

Dit was echt zo’n chille leesmaand! Ook optimaal gebruikgemaakt van mijn Storytel abo. Verborgen in de sneeuw (op en top Scandi thriller) en Wie schrijft die blijft (feelgood met een serieuze ondertoon) mocht ik recenseren, allebei erg leuk. Vandaag Ik zal je nooit meer afgeluisterd maar ik vond het helaas niks, te poëtisch verteld. Gisterenavond begonnen in deel 2 in de thrillerserie van Samuel Björk.

14 likes

Waar ik nog in bezig ben ga ik niet meer uitlezen deze maand, dus hierbij mijn boeken van februari. Goede maand en weekje vakantie deed m’n leesvibe goed!
Ook mooi in geel thema haha

14 likes

Lekker gemiddelde leesmaand voor mij! Niet allemaal even hoogstaand, maar al met al was het een prima maand.

Ik ben nu bezig in De camino van Anya Niewierra en in All the lovers in the night van Mieko Kawakami (vert. Sam Bett en David Boyd).

14 likes

Veel gelezen deze maand!

12 likes