Het algemene boekentopic #3

Best tof deze vraag want het antwoord moet in een spoiler want anders weet iedereen het plot :joy:

2 likes

Is het Vakantievrienden van Linda van Rijn?

(Dat geeft de AI-chat van Ecosia me, al begon ie me eerst te vertellen dat het om Camping van Esther Verhoef ging, waarna een rare discussie volgde waarin ik zei dat dat boek niet bestond, en de chat van wel, en toen vroeg ik naar het isbn, en toen klopte dat niet, en toen krabbelde hij terug haha)

13 likes

Deze maand is bijna voorbij en nu dacht ik, is het misschien een idee om voor de komende maand een thema/onderwerp te kiezen en dat we daar dan allemaal een boek gaan lezen in dat thema? Dat kan zo breed dan als je zelf wilt.

Bijv. Thema lente kan een non-fictie boek over de natuur/lente zijn, boek waar de tijdsperiode alleen lente is en verder niet, lentekriebels enzovoort. We kunnen dan volgende maand bij het overzicht kort zeggen welk boek we hebben gelezen en waarom die bij het thema past. Lijkt je dit leuk?

• Ja
  • Nee
  • Hmmm misschien als we… Gaan doen
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Ik heb een boek gewonnen via insta :sweat_smile:

12 likes

Welk boek?

Ik kreeg voor mijn verjaardag van mijn ouders laatst een Kobo Clara, zo blij mee! Toen bleek ook nog dat mijn zus er alvast boeken op had gezet die zij al had en die ze op mijn Goodreads want to read zag staan, echt zo leuk, kon hem gelijk meenemen op vakantie :smiling_face_with_three_hearts:

Was wel altijd echt fan van fysieke boeken maar ereader leest boven verwachting prettig, vooral 's avonds in bed! The Seven Husbands of Evelyn Hugo was in mijn bieb constant uitgeleend dus die heb ik als eerst gelezen en ben nu bezig in Toevluchtsoord

27 likes

What would Wednesday do? Soort pocketboekje over je eigen ding doen, grenzen aangeven. Zelfhulp boek met een knipoog naar Wednesday. Wel vermakelijk :relieved:

1 like

Dit was echt zo’n chille leesmaand! Ook optimaal gebruikgemaakt van mijn Storytel abo. Verborgen in de sneeuw (op en top Scandi thriller) en Wie schrijft die blijft (feelgood met een serieuze ondertoon) mocht ik recenseren, allebei erg leuk. Vandaag Ik zal je nooit meer afgeluisterd maar ik vond het helaas niks, te poëtisch verteld. Gisterenavond begonnen in deel 2 in de thrillerserie van Samuel Björk.

14 likes

Waar ik nog in bezig ben ga ik niet meer uitlezen deze maand, dus hierbij mijn boeken van februari. Goede maand en weekje vakantie deed m’n leesvibe goed!
Ook mooi in geel thema haha

14 likes

Lekker gemiddelde leesmaand voor mij! Niet allemaal even hoogstaand, maar al met al was het een prima maand.

Ik ben nu bezig in De camino van Anya Niewierra en in All the lovers in the night van Mieko Kawakami (vert. Sam Bett en David Boyd).

14 likes

Veel gelezen deze maand!

12 likes

Ik las:

Lessen in chemie – Bonnie Garmus :star::star::star::star:
Eigenlijk trok het boek me niet zo. Ik was tijdens mijn bevalling al begonnen in het luisterboek maar heeeel gek (:crazy_face:) weinig van opgeslagen. Vanwege het moment dat ik begon wilde ik het toch ook eens uitlezen en daar heb ik geen spijt van. Leuk, origineel verhaal over een eigenzinnige vrouw, haar carriere en kind. (Gelezen als hardcopy)

The school for good mothers - Jessamine Chan :star::star::star:
Iets te geprobeerde science fiction/dystopie a la handmaids tale waarin ‘loedermoeders’ om wisselende redenen naar een heropvoedingskamp moeten om te leren hoe ze een kind opvoeden. Te veel thema’s in 1 boek en net niet allemaal lekker uitgewerkt. Desondanks in een dag uitgelezen. (Geleend via de online bibliotheek)

Ik heb Na Mattias bijna uit maar dat wordt 'm deze maand niet meer en ik ben bezig in Crying in H mart maar vind dat echt geen chill boek eigenlijk. Veel mensen zijn er lyrisch over maar ik kom er niet doorheen.

7 likes

Best veel gelezen deze maand voor mijn doen. Ik ben benieuwd naar de andere boeken van Taylor Jenkins Reid. Vorige week one true loves gekocht, dus die ga ik binnenkort lezen.
Ik ben nu bezig in Tomorrow and Tomorrow and Tomorrow van Gabreille Zevin. Moet nog een beetje in komen, maar mede door de goede reviews ben ik benieuwd hoe het verhaal verder gaat

11 likes

Ik heb deze maand erg weinig gelezen haha, alleen Howl’s Moving Castle (:star::star::star:).

Empire of the Damned is nu (29 feb) uit! Ben begonnen met luisteren (mijn fysieke exemplaar is nog onderweg), gezien het eerste boek nu nog in mijn hoofd zit, maar blijkbaar zit er in het begin van het tweede boek een samenvatting van de gebeurtenissen van boek I én de personages met een korte beschrijving. Chillll, mogen ze wel vaker toevoegen haha

5 likes

The Broken Binding brengt hardcover special editions uit van de boeken! Niet wat je hoopte te horen waarschijnlijk, hahaha, ik dacht laatst iets te hebben gelezen over boek 4 maar kan het niet meer terugvinden. Zodra ik het weer zie tag ik je wel even.

Deze nieuwe cover komt ook uit, LOVE IT

3 likes

Boeken die ik in februari heb gelezen! Het was een zeer goede leesmaand.

17 likes

Mijn favorieten waren Starling House en The Serpent and the Wings of Night. De rest was gewoon leuk, behalve The Secret of Poppyridge Cove. Dat zou een cozy mystery moeten zijn met iemand die een vervallen huis koopt en gaat opknappen naar een Inn, maar uiteindelijk kwam er helemaal geen house flipping aan te pas, dat was gedaan in de ‘6 months later’ en het mysterie was opgelost zonder enig onderzoek. Het was meer een slappe romance. Maar goed, misschien had ik niet teveel moeten verwachten van een boek wat ik gratis heb gedownload op stuff your kindle day…

7 likes

Mijn gelezen van februari

6 likes

Mijn gelezen van februari (en januari haaa)

:star::star::star:

Gelezen met m’n boekenclub, viel eigenlijk tegen, we hadden er allemaal meer van verwacht. Gewoon prima boek maar ze liet niets aan de verbeelding over, dat vond ik jammer.

Nu begonnen in Empusion van Tokarczuk :grimacing:

6 likes

Redelijke maand haha. Alleen heb ik de serie uit van perfecte… Dus nu beetje zoekende :joy:

7 likes