Het algemene boekentopic #3

Was best een diverse maand!

Rebecca had ik destijds voorgesteld voor de FF-Boekenclub maar meelezen was toen niet gelukt. Ben blij dat ik het nu alsnog heb kunnen lezen. Vond het een heerlijk boek, lekker meeslepend en ik vind het bewonderenswaardig hoe minimalistisch het verhaal eigenlijk is en hoe mooi de hoofdpersoon in het plot past.

Invisible van Paul Auster was ook echt een pageturner. Een boek dat met recht het label ‘literaire thriller’ zou mogen krijgen.

Nu bezig in Een stralende toekomst en dat bevalt heel goed! Voelt een beetje als de gezelligere versie van Een klein leven.

9 likes

Ik ben Bluets nu aan het lezen. Wat vond jij er van?

2 likes

Ik las deze maand:

Het eiland van de verdwenen bomen - Elif Shafak :star: :star: (:star:)
Ik had er veel positiefs over gehoord maar viel eigenlijk een beetje tegen. Te weinig plot en structuur naar mijn smaak, het ging alle kanten op. En alle hoofdstukken vanuit het perspectief van die boom… nah. Ik kon met geen van de hoofdpersonen echt connecten, bleef allemaal wat plat. Toch 2,5 sterren want ik vond het interessant om te lezen over de geschiedenis van Cyprus en het onderwerp transgenerationeel trauma sprak me ook aan.

Sputnik sweetheart - Haruki Murakami :star: :star: :star: :star:
Soms voel ik heel erg de behoefte om een Murakami te lezen en ik geniet dan enorm van de sfeer en de werelden die hij creëert, kan voor mij eeuwig zo doorkabbelen. Deze had ik jaren geleden al eerder gelezen, maar stelde niet teleur.

Een stralende toekomst - Rebbecca Makkai :star: :star: :star: :star:
Heel goed en heel verdrietig. Rond het midden vond ik het een beetje langdradig worden, maar de laatste, zeg 150 pagina’s, was ik weer helemaal hooked. Precies het soort roman waar ik van houd: veel karakterontwikkeling, hoofdpersonages die je een groot deel van hun leven volgt, onderlinge verhoudingen/vriendschappen door de jaren heen met als decor een belangrijk/bepalend moment in de geschiedenis. Ik wil zeker meer van haar lezen!

8 likes

Ik heb alleen Station Malma gelezen, :star::star::star::star::sparkles:, vond het een erg goed boek!

4 likes

Ik ben na en tijdens deze serie de boeken van Robert Bryndza gaan lezen, de serie over Erica Foster. Wellicht vind je deze ook mooi!

En mijn gelezen boeken, niet veel maar lees eigenlijk alleen voor het slapen gaan;

6 likes

6 likes

ik ben deze ook aan het lezen! maar vind de (NL) vertaler niet goed (is me al eerder bij deze vertaler opgevallen)

1 like

Ik ben nog bezig in the goldfinch en Greta & Valdin, dus niks uitgelezen in feb. Maar ik wil the goldfinch ook eigenlijk niet uitlezen, ik vind het echt fantastisch tot nu toe.

2 likes

Veel gelezen deze maand en veel goeds!
Het beste boek vond ik Verbonden van Octavia E. Butler. Het gaat over een Amerikaanse zwarte vrouw en haar witte vriend die in 1976 buiten hun wil om tijdreizen naar het verleden waar ze terechtkomen op een plantage in het zuiden van de VS. Het is science fiction maar met sterke focus op thema’s als slavernij, de positie van POC-vrouwen en interraciale relaties. Ik zag dat er ook een serie (Kindred) van is gemaakt op Disney+. Die ga ik ook zeker kijken.

Voor wie een doorslagje wil van Normal People van Sally Rooney: ga Tot diep in de nacht van Claire Daverly lezen. Ik vond het zelf een beetje langdradig maar het haalt een hoge score op Goodreads dus misschien ben ik in de minderheid.

11 likes

Ik ben nog bezig in the eighth life / for brilka, op vakantie vond ik het top maar kan me er nu niet meer toe zetten en ik moet nog de helft :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ohh dit boek was echt arbeid voor mij. Snap niet dat ik het heb uitgelezen.

1 like

Mijn lijst van februari!

Leigh Bardugo en Donna Tartt… wat kunnen die schrijven :heart:. Ik vond Hell Bent iets minder dan Ninth House maar alsnog een volle vijf sterren waard want het is zo mooi geschreven en ik ben gek op Alex. The Goldfinch was ook prachtig, ik heb meteen toen ik het boek uithad de film gekeken om het helemaal af te maken haha!

The Rachel Incident vond ik echt de hype niet waard :woman_shrugging:

13 likes

Oh boehoe dat voorspelt niet veel goeds. Het las eerst echt als een trein :frowning: Naja ik ga nog wel even doorzetten

Ik vond het vanaf het begin eigenlijk niet echt leuk, dus voor jou is er vast nog hoop!

1 like

Throne of Glass voor de tweede keer gelezen, nu een 3,5 ipv een 4. Had ooit 10 jaar geleden het boek een keer gelezen dus herinnerde me bijna niks, maar vond het nu wel een stuk kinderachtiger ofzo. Ik vond de prequel veel beter (gaf die een 5), ben nu bezig met het volgende boek in de serie.

Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow was voor mij echt geweldig, omdat ik een grote gamer ben. Ik begreep ook bijna alle referenties naar games. Zou zo graag de games willen spelen die zij hebben gemaakt in het boek.

9 likes

Hier hetzelfde, ook maar 2 sterren gegeven.

Wel grappig dat verschil in meningen.
Zie dat @vitaminwater (als ik eht goed heb) hem op insta dan weer wel 5 sterren geeft

2 likes

Ja echt een favoriet! Ik vond het echt een grappig en leuk boek, wilde er de hele tijd in verder lezen en was er mentaal buiten het lezen om ook mee bezig.

4 likes

Ik ben er dus nu mee bezig en ik vlieg er echt doorheen. Zit nu te wachten in een bar tot mijn gezelschap er is en heb echt spijt dat ik mijn ereader niet heb meegenomen.

1 like

Ik heb naar het luisterboek geluisterd en was helemaal hooked! Maar misschien is het nu raar om halverwege over te stappen.

(Ik ga zelfs naar een theatervoorstelling van het boek van 5 uur lang… ben erg benieuwd haha)

1 like

Acht boeken gelezen deze maand! Foundryside was toch wel de favoriet, heb deel twee ook gelezen en momenteel bezig in deel drie!

7 likes