Ik las deze maand:
Het eiland van de verdwenen bomen - Elif Shafak
(
)
Ik had er veel positiefs over gehoord maar viel eigenlijk een beetje tegen. Te weinig plot en structuur naar mijn smaak, het ging alle kanten op. En alle hoofdstukken vanuit het perspectief van die boom… nah. Ik kon met geen van de hoofdpersonen echt connecten, bleef allemaal wat plat. Toch 2,5 sterren want ik vond het interessant om te lezen over de geschiedenis van Cyprus en het onderwerp transgenerationeel trauma sprak me ook aan.
Sputnik sweetheart - Haruki Murakami

Soms voel ik heel erg de behoefte om een Murakami te lezen en ik geniet dan enorm van de sfeer en de werelden die hij creëert, kan voor mij eeuwig zo doorkabbelen. Deze had ik jaren geleden al eerder gelezen, maar stelde niet teleur.
Een stralende toekomst - Rebbecca Makkai

Heel goed en heel verdrietig. Rond het midden vond ik het een beetje langdradig worden, maar de laatste, zeg 150 pagina’s, was ik weer helemaal hooked. Precies het soort roman waar ik van houd: veel karakterontwikkeling, hoofdpersonages die je een groot deel van hun leven volgt, onderlinge verhoudingen/vriendschappen door de jaren heen met als decor een belangrijk/bepalend moment in de geschiedenis. Ik wil zeker meer van haar lezen!