Het algemene boekentopic #3

Ik las:

Lessen in chemie – Bonnie Garmus :star::star::star::star:
Eigenlijk trok het boek me niet zo. Ik was tijdens mijn bevalling al begonnen in het luisterboek maar heeeel gek (:crazy_face:) weinig van opgeslagen. Vanwege het moment dat ik begon wilde ik het toch ook eens uitlezen en daar heb ik geen spijt van. Leuk, origineel verhaal over een eigenzinnige vrouw, haar carriere en kind. (Gelezen als hardcopy)

The school for good mothers - Jessamine Chan :star::star::star:
Iets te geprobeerde science fiction/dystopie a la handmaids tale waarin ‘loedermoeders’ om wisselende redenen naar een heropvoedingskamp moeten om te leren hoe ze een kind opvoeden. Te veel thema’s in 1 boek en net niet allemaal lekker uitgewerkt. Desondanks in een dag uitgelezen. (Geleend via de online bibliotheek)

Ik heb Na Mattias bijna uit maar dat wordt 'm deze maand niet meer en ik ben bezig in Crying in H mart maar vind dat echt geen chill boek eigenlijk. Veel mensen zijn er lyrisch over maar ik kom er niet doorheen.

7 likes

Best veel gelezen deze maand voor mijn doen. Ik ben benieuwd naar de andere boeken van Taylor Jenkins Reid. Vorige week one true loves gekocht, dus die ga ik binnenkort lezen.
Ik ben nu bezig in Tomorrow and Tomorrow and Tomorrow van Gabreille Zevin. Moet nog een beetje in komen, maar mede door de goede reviews ben ik benieuwd hoe het verhaal verder gaat

11 likes

Ik heb deze maand erg weinig gelezen haha, alleen Howl’s Moving Castle (:star::star::star:).

Empire of the Damned is nu (29 feb) uit! Ben begonnen met luisteren (mijn fysieke exemplaar is nog onderweg), gezien het eerste boek nu nog in mijn hoofd zit, maar blijkbaar zit er in het begin van het tweede boek een samenvatting van de gebeurtenissen van boek I én de personages met een korte beschrijving. Chillll, mogen ze wel vaker toevoegen haha

5 likes

The Broken Binding brengt hardcover special editions uit van de boeken! Niet wat je hoopte te horen waarschijnlijk, hahaha, ik dacht laatst iets te hebben gelezen over boek 4 maar kan het niet meer terugvinden. Zodra ik het weer zie tag ik je wel even.

Deze nieuwe cover komt ook uit, LOVE IT

3 likes

Boeken die ik in februari heb gelezen! Het was een zeer goede leesmaand.

17 likes

Mijn favorieten waren Starling House en The Serpent and the Wings of Night. De rest was gewoon leuk, behalve The Secret of Poppyridge Cove. Dat zou een cozy mystery moeten zijn met iemand die een vervallen huis koopt en gaat opknappen naar een Inn, maar uiteindelijk kwam er helemaal geen house flipping aan te pas, dat was gedaan in de ‘6 months later’ en het mysterie was opgelost zonder enig onderzoek. Het was meer een slappe romance. Maar goed, misschien had ik niet teveel moeten verwachten van een boek wat ik gratis heb gedownload op stuff your kindle day…

7 likes

Mijn gelezen van februari

6 likes

Mijn gelezen van februari (en januari haaa)

:star::star::star:

Gelezen met m’n boekenclub, viel eigenlijk tegen, we hadden er allemaal meer van verwacht. Gewoon prima boek maar ze liet niets aan de verbeelding over, dat vond ik jammer.

Nu begonnen in Empusion van Tokarczuk :grimacing:

6 likes

Redelijke maand haha. Alleen heb ik de serie uit van perfecte… Dus nu beetje zoekende :joy:

7 likes

Was best een diverse maand!

Rebecca had ik destijds voorgesteld voor de FF-Boekenclub maar meelezen was toen niet gelukt. Ben blij dat ik het nu alsnog heb kunnen lezen. Vond het een heerlijk boek, lekker meeslepend en ik vind het bewonderenswaardig hoe minimalistisch het verhaal eigenlijk is en hoe mooi de hoofdpersoon in het plot past.

Invisible van Paul Auster was ook echt een pageturner. Een boek dat met recht het label ‘literaire thriller’ zou mogen krijgen.

Nu bezig in Een stralende toekomst en dat bevalt heel goed! Voelt een beetje als de gezelligere versie van Een klein leven.

9 likes

Ik ben Bluets nu aan het lezen. Wat vond jij er van?

2 likes

Ik las deze maand:

Het eiland van de verdwenen bomen - Elif Shafak :star: :star: (:star:)
Ik had er veel positiefs over gehoord maar viel eigenlijk een beetje tegen. Te weinig plot en structuur naar mijn smaak, het ging alle kanten op. En alle hoofdstukken vanuit het perspectief van die boom… nah. Ik kon met geen van de hoofdpersonen echt connecten, bleef allemaal wat plat. Toch 2,5 sterren want ik vond het interessant om te lezen over de geschiedenis van Cyprus en het onderwerp transgenerationeel trauma sprak me ook aan.

Sputnik sweetheart - Haruki Murakami :star: :star: :star: :star:
Soms voel ik heel erg de behoefte om een Murakami te lezen en ik geniet dan enorm van de sfeer en de werelden die hij creëert, kan voor mij eeuwig zo doorkabbelen. Deze had ik jaren geleden al eerder gelezen, maar stelde niet teleur.

Een stralende toekomst - Rebbecca Makkai :star: :star: :star: :star:
Heel goed en heel verdrietig. Rond het midden vond ik het een beetje langdradig worden, maar de laatste, zeg 150 pagina’s, was ik weer helemaal hooked. Precies het soort roman waar ik van houd: veel karakterontwikkeling, hoofdpersonages die je een groot deel van hun leven volgt, onderlinge verhoudingen/vriendschappen door de jaren heen met als decor een belangrijk/bepalend moment in de geschiedenis. Ik wil zeker meer van haar lezen!

8 likes

Ik heb alleen Station Malma gelezen, :star::star::star::star::sparkles:, vond het een erg goed boek!

4 likes

Ik ben na en tijdens deze serie de boeken van Robert Bryndza gaan lezen, de serie over Erica Foster. Wellicht vind je deze ook mooi!

En mijn gelezen boeken, niet veel maar lees eigenlijk alleen voor het slapen gaan;

6 likes

6 likes

ik ben deze ook aan het lezen! maar vind de (NL) vertaler niet goed (is me al eerder bij deze vertaler opgevallen)

1 like

Ik ben nog bezig in the goldfinch en Greta & Valdin, dus niks uitgelezen in feb. Maar ik wil the goldfinch ook eigenlijk niet uitlezen, ik vind het echt fantastisch tot nu toe.

2 likes

Veel gelezen deze maand en veel goeds!
Het beste boek vond ik Verbonden van Octavia E. Butler. Het gaat over een Amerikaanse zwarte vrouw en haar witte vriend die in 1976 buiten hun wil om tijdreizen naar het verleden waar ze terechtkomen op een plantage in het zuiden van de VS. Het is science fiction maar met sterke focus op thema’s als slavernij, de positie van POC-vrouwen en interraciale relaties. Ik zag dat er ook een serie (Kindred) van is gemaakt op Disney+. Die ga ik ook zeker kijken.

Voor wie een doorslagje wil van Normal People van Sally Rooney: ga Tot diep in de nacht van Claire Daverly lezen. Ik vond het zelf een beetje langdradig maar het haalt een hoge score op Goodreads dus misschien ben ik in de minderheid.

11 likes

Ik ben nog bezig in the eighth life / for brilka, op vakantie vond ik het top maar kan me er nu niet meer toe zetten en ik moet nog de helft :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ohh dit boek was echt arbeid voor mij. Snap niet dat ik het heb uitgelezen.

1 like