Het algemene boekentopic #3

Mijn lijst van februari!

Leigh Bardugo en Donna Tartt… wat kunnen die schrijven :heart:. Ik vond Hell Bent iets minder dan Ninth House maar alsnog een volle vijf sterren waard want het is zo mooi geschreven en ik ben gek op Alex. The Goldfinch was ook prachtig, ik heb meteen toen ik het boek uithad de film gekeken om het helemaal af te maken haha!

The Rachel Incident vond ik echt de hype niet waard :woman_shrugging:

13 likes

Oh boehoe dat voorspelt niet veel goeds. Het las eerst echt als een trein :frowning: Naja ik ga nog wel even doorzetten

Ik vond het vanaf het begin eigenlijk niet echt leuk, dus voor jou is er vast nog hoop!

1 like

Throne of Glass voor de tweede keer gelezen, nu een 3,5 ipv een 4. Had ooit 10 jaar geleden het boek een keer gelezen dus herinnerde me bijna niks, maar vond het nu wel een stuk kinderachtiger ofzo. Ik vond de prequel veel beter (gaf die een 5), ben nu bezig met het volgende boek in de serie.

Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow was voor mij echt geweldig, omdat ik een grote gamer ben. Ik begreep ook bijna alle referenties naar games. Zou zo graag de games willen spelen die zij hebben gemaakt in het boek.

9 likes

Hier hetzelfde, ook maar 2 sterren gegeven.

Wel grappig dat verschil in meningen.
Zie dat @vitaminwater (als ik eht goed heb) hem op insta dan weer wel 5 sterren geeft

2 likes

Ja echt een favoriet! Ik vond het echt een grappig en leuk boek, wilde er de hele tijd in verder lezen en was er mentaal buiten het lezen om ook mee bezig.

4 likes

Ik ben er dus nu mee bezig en ik vlieg er echt doorheen. Zit nu te wachten in een bar tot mijn gezelschap er is en heb echt spijt dat ik mijn ereader niet heb meegenomen.

1 like

Ik heb naar het luisterboek geluisterd en was helemaal hooked! Maar misschien is het nu raar om halverwege over te stappen.

(Ik ga zelfs naar een theatervoorstelling van het boek van 5 uur lang… ben erg benieuwd haha)

1 like

Acht boeken gelezen deze maand! Foundryside was toch wel de favoriet, heb deel twee ook gelezen en momenteel bezig in deel drie!

7 likes

Jaaaa Foundryside :star_struck: Ben ook benieuwd naar zijn nieuwste boek!

Goede leesmaand gehad. Diep geraakt door ‘When breath becomes air’, echt waanzinnig verdrietig en licht/zwaar tegelijkertijd.

‘Het leven noemen’ en ‘Dat beloof ik’ is pittige kost geweest. Verhalen waarbij ontwrichte gezinnen en labiele ouders van invloed zijn op het trauma van hun kind.

The great believers blijft mij nog lang bij. Heel mooi en wist hiervoor niet veel af van deze tijd en gebeurtenis.

10 likes

Ik vond when breath becomes air ook zo bijzonder, denk er nog regelmatig aan

5 likes

Ik ga dit jaar actief op zoek naar mijn beste boek van 2024 haha:

Februari dus maar één boek gelezen, oeps. Was even meer in de mood voor films. Hopen op een betere leesmaand in maart :nerd_face:

26 likes

Mijn gelezen boeken van januari en februari.

:star: :star:
Zoete zoete wraak BV vond ik eigenlijk maar 1,5 ster waard. Ik heb ‘De 100-jarige man…’ graag gelezen en hoopte op weer een absurd, grappig boek, maar dit verhaal was (vond ik) tenenkrommend van begin tot einde.

‘De koffiesalon’-boeken luisterde ik. Ideaal voor tijdens klusjes in huis, heel voorspelbaar maar wel vlot en vermakelijk.

:star: :star: :star:
‘Vermoorde onschuld’ en ‘Wreed spel’ vond ik allebei goed geschreven, vlot leesbare maar toch spannende thrillers. Alle boeken in deze serie volgen wat het zelfde stramien, waardoor ze toch min of meer voorspelbaar worden.

:star: :star: :star: :star:
‘Autisme, vrouwen op het spectrum’ was één van de eerste boeken die ik las over dit specifieke onderwerp. Ik vond het zelf boeiend om een afwisseling te lezen tussen persoonlijke ervaringen en een historische invalshoek.

‘De laatste duivel die sterft’ is het 4e deel van de ‘Moordclub (op donderdag)’. Wat ik bij ‘Zoete zoete wraak BV’ miste, las ik hier wel: absurde humor, in de heerlijk Britse kneuterigheid van deze reeks.

:star: :star: :star: :star: :star:
Tot slot 5 sterren voor ‘De winnaars’, het laatste deel van de ‘Bjornstad’-trilogie. Ik las deze 3 boeken vlak na elkaar, en was ergens in het 2e boek de ietwat filosofische schrijfstijl wat beu, het werd te veel van het goede. Maar in dit deel ‘klopte’ alles weer, ik werd echt meegezogen in het verhaal en hoewel ik niets met ijshockey (of ijs, of sneeuw, of koude) heb, was ik echt in Bjornstad en vond het jammer dat het verhaal eindigde. Een aanrader!

11 likes

Leuk dat er zoveel mensen op ja gestemd hebben! Zullen we t/m zaterdag doen dat je een thema kan aanleveren? Dan zet ik zondag een poll online die t/m maandagavond open staat.

Nog heel wat anders, kennen jullie de Hans Vervoort Prijs? Ik kende het niet, maar las het hier en wat een leuke prijs, ze kiezen een boek uit dat het beste is in “verhalend proza van neerslachtige en toch opbeurende aard”. Benieuwd welk boek gaat winnen.

10 likes

Ja ik ook! Ik heb hem hier nog liggen. Zo een bijzonder persoon.

:heart: Backman

2 likes

Wat vind je van Magische Praktijken?

1 like

Ik ga even nadenken over een thema, to be continued!

2 likes

Ik weet niet waarom er bij de laatste boeken staat dat ik ze 2x heb gelezen (is niet zo), maar zal wel iets verkeerd ingevuld hebben.

I’m a fan heb ik gelezen door aanraders hier. Vermakelijk, las vlot, maar net niet helemaal lekker uitgewerkt. Wel vond ik het heel erg prettig (en herkenbaar) om eens een niet-witte hoofdpersoon te hebben.

Ruth Reichl is een vrij bekende chef/ food writer en dat vind ik zelf altijd leuk om te lezen. Delicious is echt een heel vreemd boek, ik begrijp de kritieken ook, maar ik vond het zo ontzettend leuk om dit rare boek te lezen.

Ben echt even uit mijn leesdip gekomen deze maand, dus hopelijk zet dat door.

‘What it means…’ is een korte verhalen bundel die ik via een bookinstagrammer heb ontdekt, en we hebben samen een buddy read gedaan. Ontzettend leuk en voor herhaling vatbaar. Ik las1 verhaal per dag, en einde dag vertelden we onze gedachten erover. Ik heb de neiging om weinig korte verhalen te lezen of er te vluchtig doorheen te gaan. Vond dit een erg fijne ervaring om er wat meer bij stil te staan.

6 likes