Mijn gelezen boeken van januari en februari.

Zoete zoete wraak BV vond ik eigenlijk maar 1,5 ster waard. Ik heb ‘De 100-jarige man…’ graag gelezen en hoopte op weer een absurd, grappig boek, maar dit verhaal was (vond ik) tenenkrommend van begin tot einde.
‘De koffiesalon’-boeken luisterde ik. Ideaal voor tijdens klusjes in huis, heel voorspelbaar maar wel vlot en vermakelijk.

‘Vermoorde onschuld’ en ‘Wreed spel’ vond ik allebei goed geschreven, vlot leesbare maar toch spannende thrillers. Alle boeken in deze serie volgen wat het zelfde stramien, waardoor ze toch min of meer voorspelbaar worden.

‘Autisme, vrouwen op het spectrum’ was één van de eerste boeken die ik las over dit specifieke onderwerp. Ik vond het zelf boeiend om een afwisseling te lezen tussen persoonlijke ervaringen en een historische invalshoek.
‘De laatste duivel die sterft’ is het 4e deel van de ‘Moordclub (op donderdag)’. Wat ik bij ‘Zoete zoete wraak BV’ miste, las ik hier wel: absurde humor, in de heerlijk Britse kneuterigheid van deze reeks.

Tot slot 5 sterren voor ‘De winnaars’, het laatste deel van de ‘Bjornstad’-trilogie. Ik las deze 3 boeken vlak na elkaar, en was ergens in het 2e boek de ietwat filosofische schrijfstijl wat beu, het werd te veel van het goede. Maar in dit deel ‘klopte’ alles weer, ik werd echt meegezogen in het verhaal en hoewel ik niets met ijshockey (of ijs, of sneeuw, of koude) heb, was ik echt in Bjornstad en vond het jammer dat het verhaal eindigde. Een aanrader!