Het algemene boekentopic #3

Mijn februari boeken:

I’m a Fan: op het begin leuk, daarna wat minder. Ik vond het concept en hoe het geschreven was wel interessant.

Tomorrow, and Tomorrow, and Tomorrow: ik vond het op het begin een hoog YA gehalte hebben maar ik vond de tweede helft van het verhaal veel sterker (gelukkig). Het deed me een beetje denken aan de platonische versie van Normal People.

Under the Skin: echt heel anders dan de film, ik vond het echt een goed boek, fascinerend verhaal waarbij je steeds een beetje meer informatie kreeg.

Salt Slow: ik lees nooit korte verhalen dus ik moest daar eerst een beetje aan wennen maar ik vond het een hele mooie (en tikje bizarre) bundel.

The Woman in Me: ik weet niet waarom ik steeds memoirs blijf lezen want het is niet echt mijn ding maar ik vond het wel interessant om te lezen hoe Britney dingen ervaren heeft. Maar het is niet echt goed geschreven en belicht duidelijk maar 1 kant van het verhaal.

12 likes

Ik heb dit jaar nog maar 2 boeken uitgelezen, en waren niet eens boeken om lekker te lezen maar meer informatieve boeken :disappointed_relieved: mis het wel maar kom gewoon helemaal nergens meer in. Mede denk ook door m’n zoon dat ik niet zoveel meer kan lezen maar niks houd mijn aandacht vast tegenwoordig. Ik mis het om helemaal in een boek te zitten en weg te dromen. Hopelijk komt het met mooier weer wat terug

4 likes

Prima leesmaandje gehad!

9 likes

Ik vond het wel een leuk boek! Niet heel spannend maar ik wou wel graag weten hoe het afliep, ben er alleen nog niet helemaal uit of ik de vervolgen ook wil gaan lezen

2 likes

Screenshot_20240301_113416_Goodreads

Door vakantie heel veel gelezen. ACOTAR en Crescent City opnieuw gelezen (alleen het laatste deel voor het eerst).
Rob van Essen - Hier kom ik op terug
vond ik langdradig geschreven en de personages niet interessant. Wel twee sterren omdat ik het plot en de boodschap wel goed vond.
Linda Hakeboom - Alleen nog vandaag: hele prettige schrijfstijl. Ze schrijft ook heel treffend over haar niet altijd goede ervaringen in het ziekenhuis.
Stephanie Garber ben ik gestopt bij het 2e deel. Ze schrijft wel goed vind ik, maar de wereld/het hele caraval spraken me niet zo aan.

7 likes

Weet niet waar ik het anders kwijt moet, dus even hier. Er gaat nu een foto rond van Sarah J Maas die een koffietent een meeting heeft met Margot Robbie :thinking: :thinking:

7 likes

Wat ideeën:

• Een boek geschreven door een POC-auteur
  • Een boek waarin klimaatverandering een rol speelt
  • Een boek over boeken :nerd_face:
  • Iedereen een favoriet herlezen (misschien een uit je jeugd of toch wat recenter), is het nog steeds een favoriet en is dat meer door nostalgie of is je smaak weinig veranderd
  • Een tijd geleden vroeg iemand hier suggesties voor boeken die zich afspelen in verschillende landen of mythen/folklore van dat land (around the world in 80 books geloof ik?), misschien leuk om ook een land te kiezen als thema
  • Misschien mythes/folklore als algemeen thema, dus dat je zelf kan kiezen waar vandaan
  • Meest intimiderende boek van je TBR of het boek met de dikste stoflaag in je boekenkast :disguised_face:
8 likes

@Bakkes, ik kwam na een zoekactie jouw oude post tegen over 2666. Heb je die uiteindelijk uitgelezen? Ik heb laatst het eerste deel gelezen en vond het heel traag en voelde me te dom ervoor. Heb het daarna weggelegd om iets te nemen wat wel lekker doorlas. Zo lastig dat soms boeken die een beetje lastig zijn het later wel waard blijken, maar soms is het gewoon niet je stijl en dat weet je niet op voorhand.

1 like

Iedereen op Reddit verwacht dat het mogelijk wel een voorbode van goed nieuws zou kunnen zijn. Scott Lynch dropped blijkbaar ook wat hints.
Ik heb nog steeds goede hoop iig.

2 likes

Super leuke thema’s! Ik dacht zelf aan film en een boek met de voor jou meest impactvolle scène ooit.

2 likes

Ohja dit heb ik in februari gelezen:

Quarantaine heeft me verrast. Een zombie-apocalypse in het noorden van ons land, hell yes.

7 likes

Sorry late reactie, maar zou je meer kunnen vertellen over wat je er zo mooi aan vond? Ik heb het ook gelezen en kwam er juist lastig doorheen.

Ja, ik heb 'm uitgelezen, maar dat was een worsteling! Zo’n dik boek (ik had alle 5 delen in een) en het ging in mijn optiek nergens over. Ik heb de complete clou gemist en één van de delen was gewoon 300+ pagina’s over de ene na de andere vermoorde vrouw. En één van de andere delen bestond weer uit allerlei vage wiskundige grafieken.

Ik kan me nu ook niet meer herinneren hoe het afliep of überhaupt wat het verhaal zou moeten zijn.

1 like

Mijn boeken van januari en februari. Ik zit in een leesdip. Moet ook steeds bibliotheekboeken verlengen enzo. Lees wel ondertussen wel nog wat informatieve boeken.

In het donker heb ik 5 sterren gegeven. Ik weet niet of dat boek het echt waard is, maar ik heb er wel door gegoogled en uiteindelijk ook gekeken naar een vakantie op Antarctica. Kosten minimaal 15.000 euro dus ik sla toch maar over.

5 likes

Ik vond alles zo mooi beschreven, af en toe wel lange en moeilijke zinnen, maar al met al vond ik het net een droom haha!
En het verhaal an sich vond ik ook mooi, ik had werkelijk geen idee hoe het ging aflopen.

Boeken zijn heel persoonlijk, ik heb ook wel boeken weggelegd die ik echt niet leuk vond om te lezen.

2 likes

Oee leuke tip! Hij is als ebook en luisterboek beschikbaar bij de online bibliotheek, heb 'm gelijk geleend.

3 likes

Margot Robbie heeft een productiemaatschappij, zou eerder gokken dat ze iets wil produceren dan dat ze er zelf in gaat spelen.

Februari as echt een baggermaand qua lezen voor mij, heb echt heel weinig gelezen. Maar gisteren 1,5 boek gelezen tijdens een lange treinrit (Big Little Lies uitgelezen, eind januari in begonnen, en groot deel van Percy Jackson 1) en heb nu ook weer helemaal zin om vanaond voor het slapen lekker een uur in bed te lezen, dus hopelijk zet dat door :crossed_fingers:t3:

3 likes

Februari was niet echt mijn beste leesmaand. Sommige dagen zat ik er goed in, andere lukte het nog geen eens een bladzijde lezen.

Tijgerlelie: Dit vond ik echt een goed boek. Duurde even voor ik erin zat, maar daarna kon ik het niet wegleggen.
De loge: Heb ik half gelezen, half geluisterd in de auto. Ook dit boek vond ik spannend. Zag het einde wel een beetje aankomen en vond het niet helemaal geloofwaardig, maar desondanks prima boek. Zou ht zelf eerder een 3,5 geven.
Oog om oog: Schrijfstijl van dit boek vond ik een beetje moeizaam, maar wel een interessant plot.
Vertel mij wat: Prima chicklit maar niet super bijzonder.

6 likes

@Marquez Wacht je op meer ideeën voor de poll? :grimacing: Ik heb er wel zin in haha

1 like

Oh nee sorry ik had het niet in mijn agenda gezet en ben het totaal vergeten. Komtie:

• Een boek geschreven door een POC-auteur
  • Een boek waarin klimaatverandering een rol speelt
  • Een boek over boeken :nerd_face:
  • Iedereen een favoriet herlezen (misschien een uit je jeugd of toch wat recenter), is het nog steeds een favoriet en is dat meer door nostalgie of is je smaak weinig veranderd
  • Een tijd geleden vroeg iemand hier suggesties voor boeken die zich afspelen in verschillende landen of mythen/folklore van dat land (around the world in 80 books geloof ik?), misschien leuk om ook een land te kiezen als thema
  • Misschien mythes/folklore als algemeen thema, dus dat je zelf kan kiezen waar vandaan
  • Meest intimiderende boek van je TBR of het boek met de dikste stoflaag in je boekenkast
  • film
  • boek met de meest impactvolle scène/tekst ooit

0 stemmers

Edit: ik heb de poll aangepast. Sorry voor diegene die al gestemd hebben, maar je mag nu wel meer opties aanvinken!

1 like