Elke dag tot nu toe doe ik keurig de eerste poll ‘Ja’, scroll ik verder, scroll ik weer terug, en pas ik aan naar ‘Ja, zelfs langer’. Elke dag! Zou toch denken dat ik nu snap dat je die optie geeft
Hier valt het tegen. Had graag meer/langer willen lezen.
Ik lees wel 2 boeken tegelijk. Lees nu ook “gevalletje borderline” er bij
Die las ik eergisteren uit! Wat vond je ervan?
Ik ben nu bezig in Echo van Thomas Olde Heuvelt.
Ik kan niet meer zoveel lezen als vroeger op het moment maar geniet er nu extra van! Ik ga denk beginnen in The queen of nothing van Holly Black. Het vervolg van The cruel prince die ik gister uitlas. Wilde eerst in een ander boek beginnen maar zag dat dat deel twee was dus niet zo handig haha
Ik heb The Thursday Murder Club uit en vond hem echt heel tof. Zo tof, dat ik meteen verder ben gegaan in het tweede deel (The Man Who Died Twice) en daar ook al op 70% ben (had 7u treinreis vandaag ). Vind die tot nu toe ook echt heerlijk weglezen! Heb Bourdain dus nog maar even gelaten voor wat hij was, heb het nog te leuk met de Engelse bejaarden
Ik heb Antiboy van Valentijn Hoogenkamp vandaag in één ruk (treinrit) uitgelezen. Heel persoonlijk, kwetsbaar. De stijl sprak me niet echt aan, maar ik kan alleen maar respect hebben voor hoe hij dit verhaal heeft opgeschreven.
Achterflap:
Als Antiboy vanwege een genafwijking een borstamputatie moet ondergaan beseft hij: nu hoef ik niet langer als vrouw te leven. Dit stuit op verwarring bij artsen, vrienden, familie en zijn geliefde. Was dit verlangen altijd al aanwezig? Het veroorzaakt harde confrontaties met het verleden en zijn naasten, die niet los kunnen komen van de persoon die zij dachten te kennen. Omgeven door rouw en verlies gaat Antiboy op zoek naar de ultieme vrijheid om zichzelf te mogen zijn.
Antiboy is een coming of gender, een poëtisch verhaal over verlies en vrijheid vinden in verandering. Antiboy speelt zich af op het slordige kruispunt tussen gender en geaardheid, rollenpatronen en relaties.
Oh, klinkt heel interessant! Mijn want to read wordt echt zo lang door dit topic
Haha ja ik had dit ook heel erg. M’n vriend was een paar dagen op zakenreis en ik durfde ook echt niet verder te lezen Was vooral bij de eerste paar hoofdstukken, brrr.
Ik heb Atomic Habits uit. Met momenten kwam het allemaal nogal Amerikaans happy de peppie motivational speaker over, maar ik denk wel dat er zaken instaan die ik kan toepassen in mijn leven. Toch zeker het stukje over habit stacking.
Op naar Before the Coffee Gets Cold!
In 2022 heb ik 2 boeken gelezen, terwijl de teller nu al op 3 staat. Heb het leesvirus weer helemaal te pakken.
Het waren onderstaande boeken, alle 3 aanraders wat mij betreft.
The Bell Jar van Sylvia Plath heb ik al heel lang op mijn TBR, en aangezien het een kort boek is en wat afwisseling wil van mijn epic sci-fi en fantasy (ik lees nu ook Iron Gold van Pierce Brown) leek dit me een goede keuze, maar vaak vallen zulke goed geprezen classics voor mij tegen al klinkt de premise echt als een boek voor mij. Wie dit boek heeft gelezen, wat is jullie mening?
Hoi!
Is het gelukt gisteren met een kwartier lezen? Goed opletten, je kan ook stemmen dat je langer hebt gelzen
- Ja
- Ja zelfs langer
- Nee
0 stemmers
Vind je je hoofdpersoon nog hetzelfde als een paar dagen geleden?
- Ja
- Nee
- Twijfel
0 stemmers
Heb je iemand een stukje uit je boek voorgelezen?
- Ja
- Nee
- Misschien ga ik dat nog doen
0 stemmers
Morgen de laatste terugblik. Ik zal dan proberen wat uitgebreider te doen, maar het is een beetje een drukker weekend dan verwacht.
Have fun en tot morgen!
Eén van mijn favorieten van afgelopen jaar! Ik vond 'm heel mooi, heb het wel gelezen met een reading guide er bij (van Sparknotes geloof ik). Na elk hoofdstuk een analyse lezen liet me het verhaal veel beter begrijpen en daardoor waardeerde ik het meer. Dus dat is een tip maar ook zonder is het heel goed leesbaar! Het is wel een heftig verhaal.
Ik heb van de week Toen de wereld brak van John Boyne, het vervolg op De jongen in de gestreepte pyjama, gelezen. Ik vond het boek erg fijn geschreven, je wordt gelijk meegezogen in het verhaal ondanks dat het zeker meer dan 10 jaar geleden is dat ik De jongen in de gestreepte pyjama heb gelezen. Ik vond het een heel mooie combi met flashbacks en het heden. Aanrader!
Deze 15 min ler dag heeft me nu al twee dagen aangespoord om weer even te gaan lezen. Ben ondertussen 200 paginas verder
Oh ik wist niet dat er een vervolg op was. De jongen in de gestreepte pyjama vond ik heel goed, dank je voor de tip.
Goed om te lezen! Mijn vriend en ik gaan dit binnenkort ‘buddy readen’, dus we hebben net twee exemplaren gekocht
Ik ben een boekenclub gestart via de bieb en ik had afgelopen donderdagavond de eerste bijeenkomst.
Het was echt enorm gezellig en leuk. We zijn met 5 mensen waarbij ik met 30 de jongste ben en de oudste 69 is.
We hadden de knikkerkoning gelezen. Een intergenerationeel boek dat zich afspeelt in Amsterdam in het hippietijdperk.
Ik vond het een vreselijk boek om te lezen. Zowel de schrijfstijl als dat het alleen maar drama was.
Maar erover praten met andere mensen (die ook niet enthousiast waren). Liet me wel meer diepgang en achtergrondverhaal zien. En ook dat er weinig over de hippie tijd is geschreven dus dat dit boek ook wel uniek maakt.
Begin maart hebben we weer afgesproken en gaan we de onderstroom lezen. Daarbij staat dat het een feelgood boek is, dus dat is fijn.
Verder ben ik zelf begonnen in waar is Bernadette? Ik vind het tot nu toe een bijzonder boek om te lezen met vooral brieven en mails en weinig live verhaal.
Goeie tip over die reading guide! Ga ik ook doen, dankjewel!
Wat leuk! Ik zag er een foldertje over staan in de bibliotheek (boekenclub), volgende keer dat ik er ben neem ik die zeker mee want dit klinkt té gezellig.