Ik kocht alles door elkaar maar eigenlijk de laatste tijd pak ik het liefst een hardcover, dat staat mooier in mn kast
Best oké leesmaand zo! Vond de Rachel incident lekker weglezen en vond het boek van Aaf wel prima, lekkere korte hoofdstukken, maar uiteindelijk toch een beetje veel van hetzelfde.
Zojuist deze uitgelezen. M’n vriend had m meegenomen van de kringloop. Vermakelijk boek, las lekker weg en een plottwist, dat vind ik altijd leuk!
Gelezen boeken
- The burnout vond ik een leuk boek. De romance vond ik interessant. Alleen jammer dat er verder niet heel veel meer gebeurde dan dat. Er was wel iets van een tweede verhaallijn, maar behalve het einde boeide me dat niet zo. Heb er toch wel van genoten.
- The bodyguard vond ik echt heel erg leuk! Toffe main character, niet zo stereotypisch. Zat zo vaak te lachen tijdens het luisteren van dit boek! Wil ‘m eigenlijk fysiek in m’n kast hebben staan.
- Happy Place vond ik zo verschrikkelijk traag op gang komen, daarom lag hij al een tijd op m’n nachtkastje. Dat was het boek wat ik uit wilde lezen voor de challange van het boek met de dikste stoflaag. Pas tegen het einde van het boek gebeurt en wat, en toen vloog ik er zo doorheen. Het laatste gedeelte vond ik erg mooi. Gebaseerd op de eerste 200 pagina’s zou hij 2 sterren hebben gekregen.
- Lipstick and Lies. Haha dit boek. Echt zo verschrikkelijk vol clichés: vrouwen die kinderen willen en koken, mannen die werken en voetbal kijken. Meest pijnlijk vond ik de insinuatie dat de vrouw kan voorkomen dat de man vreemd gaat door aan zichzelf te werken. Wtf. Heb op het punt gestaan het boek uit te zetten (luisterboek) maar omdat ik toch in de auto zat heb ik verder geluisterd. Na de helft werd het beter en interessanter. Het einde vond ik tof.
- Sweet Spot was gewoon even de perfecte erotische roman die ik nodig had.
Nu bezig in
- Butcher & Blackbird is een heel interessant boek: het gaat over de vriendschap tussen twee serial killers. Met humor en spanning. Zit er tot nu toe erg van te genieten.
- Bad Boss is het vervolg op Sweet Spot. Interessant. Wel lichtelijk ongemakkelijk soms als ik m’n luisterboek uit zet slechts enkele minuten voor een zakelijke meeting. Moet ik even heel snel schakelen
Persoonlijk vond ik het een vrij seksistische serie, viel me de laatste keer op. De vrouwen die erin voorkwamen waren vooral allemaal in dienst van de mannelijke personages. Ook werden ze vaker wel dan niet als lustobject neergezet. Ik vind het erg jammer van de serie, want ik heb hem een paar jaar geleden met veel plezier gelezen, maar ik twijfel er sterk aan om de boeken weg te doen.
Duidelijk. Was mij niet perse opgevallen maar nu je het zo beschrijft denk ik wel hmmm ja, dat is wel zo.
Matige leesmaand…
The Fury en Green Dot raad ik ten zeerste af
The New Me vond ik het leukst, en snel te lezen!
Echt wel een mindere leesmaand in maart; minder boeken dan voorgaande maanden en relatief lage beoordelingen.
Ik ben de hele maand al bezig in een biografie van George Harrison en het is goed geschreven en interessant, maar ik ga toch altijd een stuk slomer en heb vaker geen zin om te lezen als ik non-fictie lees. Dus ook niet de beste leesmaand hier. Misschien toch nog een fictie boek erbij pakken.
Empusion vond ik heel mooi en goed, maar was toch een beetje underwhelmed omdat ik echt heel groot fan ben van drive your plow over the bones of the death
De kliniek was een boekenclubboek. Heel mooi geschreven, zaten prachtige passages in maar we snapte er allemaal geen hol van denk dat het boek meer betekenis krijgt als je kennis hebt van de geschiedenis van Marokko en specifiek het regime onder koning hassan II
Boek van Levy ben ik gisteren in begonnen en in een zucht uitgelezen (was ook dun) en vond ik heel mooi, prachtige stijl, interessante overdenkingen. Heel fijn gewoon.
Juist, dan gaat deze definitief op het kleedje met koningsdag
Gelezen
Vooral erg enthousiast over drive your plow over the bones of the dead & I who have never known men (tip voor als je the wall goed vond)
ben ook nog steeds in brilka bezig

Hoe vond jij tender is the flesh?
Dat read 2 of 3 times klopt niet hij tript een beetje
Favorieten waren Dark Matter (denk ik nog steeds om de dag eens aan) en Look Closer.
Dark matter!!
Heb je hem in één dag gelezen? Echt knap, ik lees zo traag dat me dat nooit lukt, hoe graag ik dan ook wil weten hoe het verder gaat haha.
Welke biografie is dit?
Ja ik ben veel vrij tegenwoordig dus dat lukt me prima als een boek echt pakkend is haha! Dark Matter vond ik echt goed, had hem al zolang in mijn kast staan. Zo eentje die je niet gaat vergeten. Ik heb ook echt drie verschillende mensen dat boek uitgelegd
Heerlijke leesmaand gehad! Van Een stralende toekomst en Zachtop lachen was ik het meest onder de indruk, Luister vond ik ook erg mooi.
Ook een aantal ge-DNF’t:
- Zelf doen (Niña Weijers): Hier kon ik helemaal niks mee. Literatuur met een hoofdletter L denk ik?
- Ga je erover schrijven? (Herman Koch): Erg dat hij uitgezaaide kanker heeft, maar wat vreselijk zelfingenomen en trots is deze man, bah.
- De nix (Nathan Hill, vert. Dennis Keesmaat): De hoofdpersoon deed me niks, en sommige verhandelingen gingen nergens over, maar gingen ook bladzijdes lang door.
Ik ben begonnen in Het Kaartenhuis van Mark Z Danielewski. (House of leaves) Wat een vaag begin is het. Ik hoop dat het de verhalen waard gaat zijn.