Het algemene boekentopic #3

George Harrison: The Reluctant Beatle van Philip Norman. Heb van hem ook de bio van Paul gelezen en vind zijn stijl heel fijn!

Ben nog in verschillende boeken tegelijk bezig waar ik even niet in verder kwam, maar kreeg via Instagram een tip voor een audioboek van Just Last Night. Dacht dat het weer zo een typische smut rom com zou zijn, maar heb sniffend gewandeld (thank god dat ik altijd een zonnebril draag). Erg fijne stem ook, houd van dat accent. Aangezien ik geen chill heb, ook maar gelijk 8 andere boeken van haar op mijn ereader gezet en ze lezen heeerlijk weg tot tot nu toe. Echt even wat ik nodig heb.

9 likes

Ik heb deze gelezen in maart!
Joe vs. Elan school is een online graphic novel die hier in een ander topic werd aangeraden, echt een ziek verhaal
The goldfinch vond ik echt fantastisch! Vond the secret history ook echt goed dus heb pas in de kringloop de kleine vriend gekocht (nu nog geen zin om in te beginnen alleen)
I.M. vond ik echt een intens boek, maar daardoor ook enorm intrigerend. En de laatste bladzijden zo hartverscheurend.

9 likes

Ik vond deze supervet maar het is allesbehalve een luie of makkelijke leeservaring

1 like

Ik snap er echt geen hol van. Heb zelfs alsnog reddit opgezocht hoe ik dit moet lezen :pleading_face:
Heb je tips die me kunnen helpen? :sweat_smile:

Ik heb deze op mijn ereader staan, ik wist niet dat het een lastig boek was, ben wel benieuwd nu.

En ik ben niet Cersei maar ik vond Tender is the Flesh echt een heel goed psychologisch horror boek.

@zwaardvis I who have never known men is echt een van mijn lievelingsboeken dus ben dan andersom wel benieuwd naar The Wall, ik ken die niet!

Thanks, die komen allebei op m’n tbr-lijst!

2 likes

Ik heb Tender gelezen en heb niet gauw dat ik ergens van walg of iets naar vind maar ik was een smoothie aan het drinken en kon een paar keer niet doorslikken, zo grafisch werden bepaalde dingen beschreven :nauseated_face:

Mijn boeken van maart, Deeplight is voor mij wel de favoriet.

8 likes

Ik wil er nu allemaal dingen over zeggen maar wil niks spoilen, maar zeker een aanrader

2 likes

Hebben jullie ook wel eens dat je zo lamgeslagen wordt door de hoeveelheid aanbod in boeken dat je dan maar niet tot lezen komt? Ben gestopt met ooievaar & dromedaris en nu ‘moet’ van mezelf de volgende keuze goed zijn grr.

7 likes

Heb in maart The Lightning Thief gelezen (Percy Jackson #1), lekker makkelijk wegleesboek. 3,5 :star:
En The People in the Trees, stuk minder makkelijk. Maar wel heel goed. Moest even in de schrijfstijl komen met alle voetnoten enzo, maar vond het echt fascinerend beschreven allemaal. 4⭐️

Nu begonnen in Addie LaRue, leest tot nu toe ook heerlijk weg!

5 likes

Ripe vond ik niet zo, vooral tegen het einde. Gaat over een vrouw die in Silicon Valley werkt en haar baan haat.

The Future vond ik echt een fantastisch boek, niet eens per se 100% goed geschreven maar het gaat over meerdere dingen die mijn interesse hebben. Het speelt zich af in de nabije toekomst en gaat oa over een groepje mega rijke mensen (maar zij zijn niet de hoofdpersonen) waarbij het heel duidelijk is dat het gaat over Elon Musk, Jeff Bezos etc.

Wat wij zagen vond ik geen slecht boek maar het heeft echt een heel abrupt einde, dat had ik al gehoord en het was toch nog zo abrupt dat ik er verbaasd door was. Het gaat over een vrouw die voor een bedrijf werkt die filmpjes voor social media moet bekijken die geflagged zijn en dus allemaal gruwelijke dingen ziet.

5 likes

Veel leuke boeken gelezen deze maand. Ik vond Mama liegt, De perfecte zoon en Niets is waar eruit springen. Vond ze alledrie spannend, wilde door blijven lezen en zat een onverwachte wedding in. Vooral bij Mama Liegt vond ik die goed uitgewerkt.

De gevangene vond ik meer 3,5 :star: waard maar dat kan je natuurlijk niet geven op Goodreads. Vond het boek fijn geschreven maar de ontknoping net niet geloofwaardig. Mama station heb ik gelezen n.a.v. dit topic maar vond ik juist weer heel warrig, en moeilijk te volgen. Het verhaal van Wat ik nooit eerder gezegd heb trok mij heel erg toen ik de omschrijving las, maar vond het in het boek allemaal een beetje warrig:. Had daar meer van verwacht.

7 likes

Gelezen in maart:

Weet niet zeker of ik het boek Quarantaine op het forum tegenkwam, maar toen ik erover las leek het me meteen interessant, vooral omdat het geschreven is vóór covid maar toch veel raakvlakken heeft. In dit verhaal komt er een bacterie vrij bij de gasboringen in Groningen, waardoor mensen een soort zombie worden. Heel Noord Nederland wordt afgesloten en je volgt een kamerlid die roots in het noorden heeft. Heb hem 3,5 ster gegeven, was niet mega bijzonder maar ik vond het wel origineel en lekker weglezen.

Counting the cost is vooral een tip als je 19 kids and counting keek op TLC. Jill Duggar is heel open over haar gezin en worstelingen omtrent de religie die haar ouders aanhangen en de tv uitzendingen.

4 likes

Ik dacht dat ik in maart niks uitgelezen had, maar door jouw review @JuneOsborne herinnerde ik me Quarantaine. En het stripverhaal over de Elan school was ook een forum tip. Wat een enorm heftig en bizar verhaal, goede vertelvorm ook zo in stripversie.

Date added/finished klopt bij mij nooit. Ik ben ook al heeeel lang bezig in crying in H mart. Zit er nu lekker in dus ik hoop vanavond de laatste 50 pagina’s te lezen.

5 likes

Heel soms heb ik dat en dan lees ik gewoon een boek wat ik al vaker heb gelezen. Weet ik zeker dat het goed is en leuk en dan kijken we daarna wel weer

Hier staat trouwens de link dat stripverhaal waar al een paar keer naar verwezen is.

2 likes

Ik heb deze maand ook Quarantaine gelezen haha, was hier getipt!

5 likes

Niet zoveel gelezen deze maand ben al twee weken bezig in The secret history, kom er niet echt doorheen.

7 likes

De draagbare Veblen was voor de boekenclub, prima boek.
W. was echt heel vet! Alleen wat abrupt einde.
En de laatste duivel die sterft was prima, leuk nieuw deel vd serie.
Ik lees nu de vrouwen van fenley hall met de leesclub, naar aanleiding van een post hier.

7 likes