Het algemene boekentopic #3

Ik vind de serie echt geweldig! Ik zie ze echt altijd in elke kringloop dus misschien is dat wat voor je.

2 likes

Haha ik koop eigenlijk al mn boeken tweedehands! Het eerste deel zie ik echt overal maar de rest van de serie dus niet. Het tweede deel heb ik via Vinted gekocht. Ga vanmiddag misschien even langs de kringloop haha! Ze staan in ieder geval op mn lijstje!

3 likes

Ja, vind ik wel. Ik heb zo verschrikkelijk veel boeken gelezen en deze reeks is een van de weinigen waarvan ik weet dat ik die echt prachtig vond. En die ik mij herinner.

4 likes

Ja, zeker!! Werd echt meegesleept toen in die wereld.

1 like

Ik snap wat je bedoelt, de personages zijn soms inderdaad lastig uit elkaar te houden. Ik was ook ontzettend fan! Alleen het laatste boek, Stad der nevelen, vond ik helemaal niks.
Laatst heb ik het eerste boek weer een keer geluisterd, maar toen viel me wel op hoe vrouwonvriendelijk sommige delen zijn. Ik snap dat het in een andere tijd plaatsvond, maar het eerste boek kwam in 2001 uit. Sinds me dat opviel kan ik het ook niet meer nĂ­et lezen. Maar ik weet niet hoe anderen dat hebben ervaren en daarnaar kijken?

1 like

Hmm dit kan ik me eigenlijk niet zo herinneren.

Ik ben zo blij met mezelf dat ik zoveel plezier in lezen heb. Als student had ik echt niet verwacht ooit m’n leesplezier nog terug te krijgen en nu heb ik in de afgelopen 5 jaar gewoon meer dan 250 boeken gelezen!
Ik ben altijd in een boek bezig en geniet er ook van om nieuwe boeken uit te kiezen. Kobo plus is bij mij wel echt een uitkomst. En leesplezier delen, dus m’n moeder en broer lezen vaak dezelfde boeken en ik zit in een leesclub.
Ik neem aanzienlijk minder tijd om te lezen sinds ik moeder ben geworden maar nog steeds lees ik bijna dagelijks wel eventjes.
OkĂ© nu zal ik m’n telefoon maar wegleggen en m’n ereader weer pakken.

26 likes

Ik reageer even op mezelf, heb het boek inmiddels gelezen en vond er niet zoveel aan. De schrijfstijl was niet mijn ding, heel houterig, geen diepgang. Het onderwerp daarentegen was wel bijzonder. Het is raar en ongemakkelijk en goor.

1 like

Ik dacht oe leuk maar toen las ik dat het VIJF UUR duurt. Ben wel benieuwd hoe ze dit hebben weten te vertalen naar theater. Ik weet dat meer mensen hier dit boek mooi vonden dus wellicht ziet iemand anders het wel zitten om hier 5 uur voor op te offeren :grin: en ons dan te vertellen hoe het was

6 likes

Kopen jullie liever paperback of hardcover boeken?

• Paperback
  • Hardcover
  • Maakt niet uit
  • Lees niet op papier

0 stemmers

Wat lees je liever paperback of hardcover?

• Paperback
  • Hardcover
  • Maakt niet uit
  • Lees niet op papier

0 stemmers

Ik heb nu al een paar paperback boeken die ik al zo vaak heb gelezen dat ze nu uit elkaar beginnen te vallen. Heus leuk dat je kan zien dat ze veel gebruikt worden maar losse pagina’s zijn wel erg irritant.

Ik heb dat ook wel met hardcovers. Ik vind hardcover meer een cadeautje aan mezelf maar het prijsverschil met paperback is vaak zo groot dat ik dan maar de paperback koop. En paperback leest ook lekkerder onderweg/in bed.

3 likes

Ik kocht alles door elkaar maar eigenlijk de laatste tijd pak ik het liefst een hardcover, dat staat mooier in mn kast :woozy_face:

2 likes

Best oké leesmaand zo! Vond de Rachel incident lekker weglezen en vond het boek van Aaf wel prima, lekkere korte hoofdstukken, maar uiteindelijk toch een beetje veel van hetzelfde.

6 likes

Zojuist deze uitgelezen. M’n vriend had m meegenomen van de kringloop. Vermakelijk boek, las lekker weg en een plottwist, dat vind ik altijd leuk!

3 likes

Gelezen boeken

• The burnout vond ik een leuk boek. De romance vond ik interessant. Alleen jammer dat er verder niet heel veel meer gebeurde dan dat. Er was wel iets van een tweede verhaallijn, maar behalve het einde boeide me dat niet zo. Heb er toch wel van genoten.
  • The bodyguard vond ik echt heel erg leuk! Toffe main character, niet zo stereotypisch. Zat zo vaak te lachen tijdens het luisteren van dit boek! Wil ‘m eigenlijk fysiek in m’n kast hebben staan.
  • Happy Place vond ik zo verschrikkelijk traag op gang komen, daarom lag hij al een tijd op m’n nachtkastje. Dat was het boek wat ik uit wilde lezen voor de challange van het boek met de dikste stoflaag. Pas tegen het einde van het boek gebeurt en wat, en toen vloog ik er zo doorheen. Het laatste gedeelte vond ik erg mooi. Gebaseerd op de eerste 200 pagina’s zou hij 2 sterren hebben gekregen.
  • Lipstick and Lies. Haha dit boek. Echt zo verschrikkelijk vol clichĂ©s: vrouwen die kinderen willen en koken, mannen die werken en voetbal kijken. Meest pijnlijk vond ik de insinuatie dat de vrouw kan voorkomen dat de man vreemd gaat door aan zichzelf te werken. Wtf. Heb op het punt gestaan het boek uit te zetten (luisterboek) maar omdat ik toch in de auto zat heb ik verder geluisterd. Na de helft werd het beter en interessanter. Het einde vond ik tof.
  • Sweet Spot was gewoon even de perfecte erotische roman die ik nodig had.

Nu bezig in

• Butcher & Blackbird is een heel interessant boek: het gaat over de vriendschap tussen twee serial killers. Met humor en spanning. Zit er tot nu toe erg van te genieten.
  • Bad Boss is het vervolg op Sweet Spot. Interessant. Wel lichtelijk ongemakkelijk soms als ik m’n luisterboek uit zet slechts enkele minuten voor een zakelijke meeting. Moet ik even heel snel schakelen :joy:
8 likes

Persoonlijk vond ik het een vrij seksistische serie, viel me de laatste keer op. De vrouwen die erin voorkwamen waren vooral allemaal in dienst van de mannelijke personages. Ook werden ze vaker wel dan niet als lustobject neergezet. Ik vind het erg jammer van de serie, want ik heb hem een paar jaar geleden met veel plezier gelezen, maar ik twijfel er sterk aan om de boeken weg te doen.

1 like

Duidelijk. Was mij niet perse opgevallen maar nu je het zo beschrijft denk ik wel hmmm ja, dat is wel zo.

2 likes

Matige leesmaand

The Fury en Green Dot raad ik ten zeerste af :-1:
The New Me vond ik het leukst, en snel te lezen!

9 likes

Echt wel een mindere leesmaand in maart; minder boeken dan voorgaande maanden en relatief lage beoordelingen. :confused:

7 likes

Ik ben de hele maand al bezig in een biografie van George Harrison en het is goed geschreven en interessant, maar ik ga toch altijd een stuk slomer en heb vaker geen zin om te lezen als ik non-fictie lees. Dus ook niet de beste leesmaand hier. Misschien toch nog een fictie boek erbij pakken.

3 likes