Het algemene boekentopic #3

Een vraag over quarantaine: gaat het echt over zombies en enge dingen of is ‘zombie’ meer de staat waarin mensen verkeren?

Wat grappig dat Quarantaine veel gelezen is hahaha!

Ik vond hem ook echt leuk! Ik woon zelf in de Q-zone dus was echt ‘leuk’ om over bekende plekken hier uit de buurt te lezen

2 likes

Ik vond het geen eng of heel grafisch boek. Een zombie is in dit boek wel iemand die andere mensen aanvalt/bijt maar er is uberhaupt heel weinig (inter)actie tussen zombies en andere mensen in het verhaal voor m’n gevoel. Ik denk dat ik je vraag zo wel beantwoord heb (wat is een zombie) maar anders kan iemand het misschien aanvullen haha.

1 like

De geïnfecteerde mensen vallen gezonde mensen wel aan en dat wordt soms een beetje bloederig omschreven, maar het is niet heel eng.

2 likes

Oh ik lees net Noord Groningen? Dan ga ik m ook bestellen haha, ik woon daar ook!

1 like

Jaa de 3 Noordelijke provincies!

1 like

Ik heb de kuil uitgelezen, kon hem moeilijk wegleggen!

Ik doe een reading challenge om voor iedere letter van het alfabet een boek te lezen, maar voor een paar letters zoek ik nog boeken! De titel van het boek moet beginnen met de letter. De/het/een etc telt niet mee. Lees het liefst fantasy maar mag ook een ander genre zijn. Engels of Nederlands maakt niet uit. Hebben jullie aanraders voor deze letters?

J, K, N, V, X (mag ook de klank zijn), Y, Z

3 likes

Jade City van Fonda Lee!

4 likes

Klara and the Sun / Kafka on the Shore
Normal People
Valley of the Dolls
Yellowface

Sorry geen fantasy

5 likes

Jonathan Strange & Mr Norrell (fantasy)
Notes on an execution

1 like

Niet heel veel gelezen deze maand, maar wel erg goede boeken.

6 likes

Jane Eyre (oke dat is geen fantasy haha) of Jurassic Parc - Michael Chrichton
Klytaimnestra - Constanza Casati (geen fantasy maar mythe, mag dat ook?)
Neverwhere - Neil Gaiman
Vloek van vuur en schaduw - Emmy van Ruijven
X - daar ga ik even over nadenken
You - Caroline Kepnes (van de serie! Dus ook geen fantasy)
Zoals de sneeuw valt - Erin Doom of het Zwarte Hart van Stephanie Garber (dat is de eerste/oude titel van Caraval in het Nederlands) of geen fantasy maar wel heel indrukwekkend: Zolang de citroenbomen bloeien - Zoulfa Katouh

Even in mn boekenkast gekeken haha

4 likes

Ahh yess, voel me een bookfluencer nu haha. Ik heb Quarantaine begin dit jaar gelezen en hier getipt😂

Helaas in maart maar tijd gehad voor twee boeken. Gebied 19 was best spannend! Op een dag verdwijnt de helft van de bevolking en je volgt een man uit Amsterdam.

En de Jenny Colgan las gewoon lekker hersenloos weg. Altijd fijn.

9 likes

Jaa door jou heb ik hem gelezen hahaha!

2 likes

Zeis van Neal Shusterman. De eerste in een reeks van drie boeken! Ben zelf nu aan de laatste bezig. Past wel in wat je zoekt denk ik.

2 likes

Hahaha, ik sluit me aan bij de mensen die Quarantaine door dit topic hebben gelezen. Vond 'm leuk! M’n moeder heeft 'm ook op mijn aanraden gelezen, dus de olievlek verspreidt zich verder

5 likes

Ik heb hem net op m’n ereader gezet haha, ben nieuwsgierig geworden!

Vind het echt leuk hoe actief dit topic is :grin: En dat er van die olievlekken ontstaan

7 likes

Mijn boeken van maart:

Pleegkind - Claire Keegan :star: :star: :star: :star:
Heel mooi, ontroerend. Had de film al gezien, ik denk dat het anders nog meer indruk had gemaakt.

Vraag me nog eens - Mary Beth Keane :star: :star: :star: :star:
Ik heb hier dus echt van genoten, love familiedrama’s. Leest makkelijk weg, blijft soort van spannend. Beetje in hetzelfde straatje als little fires everywhere van Celeste Ng.

Meisje, vrouw, anders - Benardine Evaristo :star: :star: :star:
Begon sterk, maar ik vond de schrijfstijl echt vermoeiend en monotoon worden op een gegeven moment. En naar mijn smaak zijn het teveeel hoofdpersonages. Ik snap het idee van 13 verschillende vrouwen wel, maar het werkte niet echt voor me. Het laatste hoofdstuk was dan wel weer leuk dus ik ben blij dat ik hem heb uitgelezen. En ik vind het ook tof dat het zo anders en vernieuwend is met een compleet eigen stijl. Ik snap wel waarom mensen er enthousiast over zijn.

Ik ga straks het laatste stukje van dat beloof ik van Roxane van Iperen uitlezen. Ik denk dat het 3 sterren gaan worden.
Niet echt een spoiler over de inhoud maar wil niet iemands mening vooraf beïnvloeden: Heftige thematiek met véél heftige gebeurtenissen, het gaat maar door. Maar ook bij dit boek spreekt de stijl me niet helemaal aan. Het zijn veel metaforen en wollig taalgebruik, waardoor het soms lastig te volgen is en met niet helemaal wist te pakken. Het hoofdpersonage M. blijft voor mij wat ongrijpbaar. Dat kan de bedoeling zijn geweest, maar komt misschien ook omdat ik de taal en stijl niet helemaal vind matchen bij een meisje van 11. Ik snap dat het een slim meisje is, maar het is wel een kind. Ik begreep dat de schrijfster het boek deels gebaseerd heeft op eigen ervaringen, dat maakt het wel extra schrijnend om te lezen…

3 likes

Dankjewel voor alle antwoorden, super fijn!

@Foucher daar ben ik ooit in begonnen maar heb ik weer weggelegd, verhaal pakte me niet zo
@Echo ik heb de eerste drie toegevoegd aan mijn lijst, yellowface heb ik vorig jaar al gelezen
@Fruitcake ik heb de eerste toegevoegd (flinke pil ook zo te zien!), notes on an execution heb ik al eens gelezen
@arcobaleno flinke lijst waarvan ik er maar één gelezen heb haha, ik heb er een aantal van toegevoegd!
@wiewatwaar die heb ik al gelezen helaas
@KipTokTok die serie heb ik al gelezen ook haha

2 likes