Het algemene boekentopic #3

Ik had nog zoveel bibboeken liggen dat ik niet aan een ander boek geraakt ben, dus het is ´helaas´ niet gelukt.

1 like

Heeft iemand de realm of the elderlings van Robin Hobb (gedeeltelijk) gelezen? Ik lees nu #2 van the tawny man trilogy, the golden fool, maar er gebeurt werkelijk nietssss. Ik ben nu ong op de helft van de 600blz en het lezen frustreert me enorm. Ik pak het boek er amper en met tegenzin bij, dus het schiet ook niet op. Een deel van mij wil doorzetten omdat na deze trilogie weer 4 boeken van de Rain Wilds aan de beurt zijn en die vind ik fantastisch, een ander deel van mij vind dat lezen leuk moet zijn en niet deze struggle haha. Word het beter en/of is het het waard tóch door te zetten?

1 like

Ik heb de serie niet gelezen maar als je er na de helft van het boek zo gefrustreerd van wordt en met tegenzin leest, dan zou ik gewoon stoppen. Lezen hoort leuk te zijn, lekker een boek lezen die je wel leuk vindt. Later kan je altijd nog terugkomen bij dat boek als je wil > ff een break nemen van dat boek

5 likes

Ja ik heb ze allemaal gelezen en vind ze fantastisch, maar als deze trilogie je niet pakt zou ik het lekker overslaan en doorgaan naar de volgende!

3 likes

Ik ben gisteren begonnen in Looking for Jane en ik weet na 60 pagina’s al dat dit zo’n boek gaat zijn wat me nog heel lang gaat bijblijven. Zit nu in die tweestrijd omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk verder wil lezen maar ik wil er ook weer zo lang mogelijk over doen en van genieten :tired_face: first world dilemma

Ik heb deze boeken gelezen in maart. De boeken van Freida vielen mij beide tegen, ik had meer verwacht na het eerste boek van de hulp. Maar ik vond de Vuurvogel reeks verrassend leuk en interessant, dat ging over reizen naar verschillende dimensies.

5 likes

Hierbij nog mijn gelezen boeken van maart. Ik was helemaal into de expedities deze maand. Mocht iemand nog tips hebben zoals middernacht, ademloos of het donker dan hoor ik het graag!

4 likes

Leuk! Hij heeft er ook nog een over John Lennon (en ik hoop/gok dat z’n volgende project dus een Ringo-biografie wordt). Die staat al een hele tijd in m’n kast want na Paul had ik niet zo’n zin om gelijk door te gaan en nu wilde ik dus eerst George lezen (en ik heb minder met John), maar die schijnt ook goed te zijn.

3 likes

Ik vond de eerste helft heel mooi, want love een queer romance. Maar daarna dacht ik vooral blablabla oorlog. Het einde was op zich wel weer ok/mooi. Maar ik vond het ook niet zooooo mega bijzonder

3 likes

Dit had ik ook met dat boek (terwijl ik Zachtop lachen echt heeeel goed vond en wel die doorleesfactor vond hebben. Had denk ik te hoge verwachtingen van dit boek). Succes met doorbijten, ben benieuwd wat je er uiteindelijk van vindt!

3 likes

Mwah, dit had ik ook wel. Ik denk dat ik 'm te overhyped tegenkwam op social media, want hij voldeed niet aan m’n verwachtingen. Vond het een prima boek, maar niet super, en was het zeker niet echt eens met hoe de personages neergezet werden.

1 like

Kwam er ook echt slecht doorheen terwijl ik Circe echt super vond.

2 likes

Meer mensen die niet kunnen inloggen bij de online bibliotheek? :frowning:

Ik ben een beetje laat, maar ik heb de eerste twee delen van Markus Heitz - De dwergen gelezen voor de challenge! Drie sterren omdat ik het goed geschreven vond, maar het verhaal me niet zo greep en ik het ook erg op LOTR vond lijken qua wereldopbouw.

Leuk dat je het vraagt! Ik heb De nix geskipt en ben nu op de helft van Betty (Tiffany McDaniel, vert. Anne Jongeling). Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal van een meisje dat een native Amerikaanse vader heeft en een witte moeder, en moet opgroeien in een gezin waarin verwaarlozing, misbruik en geweld heerst. Ik vind het interessant om meer te leren over de gebruiken van de native Americans, en tegelijkertijd is het een pijnlijk verhaal. Er had van mij wel iets meer vaart in mogen zitten.
IMG_4834

1 like

Ik kon er gisteren gewoon in, jij nu ook weer?

1 like

Nee :frowning: heb de klantenservice gecontacteerd :crossed_fingers:

Edit: binnen half uur geholpen om 20:00 's avonds, wat een toppers. Meteen de nieuwe Rob van Essen geleend!

3 likes

Hier ook zelf een leesclub gestart! Gewoon met vriendinnen. Via vriendinnen van vriendinnen is het nu een club van 7. Ik heb gewoon een groepsapp gestart waarin ik een aantal mensen ervoor uitnodigde. Inmiddels al heel wat boeken verder. We meeten ook ongeveer elke 6 tot 8 weken.

4 likes

Ik heb net Dolly Alderton - everything I know about love weggelegd na 1/3. Kon het echt niet meer aan aaah haha. Ik vond haar als personage (maar het is een memoir dus haarzelf eigenlijk), zo vervelend, self-destructive en egoïstisch. Het voelde ook echt als een random verzameling dronken verhalen die alleen leuk zijn voor mensen die je kent :’)

Ik weet dat veel mensen dit boek echt superleuk en grappig vinden, maar nee, niets voor mij.

Wat is een boek voor jullie dat veel andere mensen helemaal fantastisch vinden, maar jij vreselijk?

3 likes

Vreselijk is wat overdreven maar Daisy Jones and the six vond ik echt niet boeiend.
Het zit echt knap in elkaar maar ik vond het verhaal maar saai (alsof je een oude rockster sterke verhalen hoort vertellen en denkt oké wanneer hou je je mond) en het greep me totaal niet.

6 likes