Het algemene boekentopic #3

3 boeken maar in Maart, mede door November, dat was het boek met een laag stof die ik wou gaan lezen en dat is gelukt, maar wat een ongelofelijk lang verhaal!

6 likes

Deze maand 3 boeken gelezen en 1 geluisterd (Campers & Criminals). Ik vond Yumi and the Nightmare painter echt heel goed, zo origineel weer.

8 likes

Ehh poe, niet per se, denk ik? Ik heb zelf heel braaf alles op de aangegeven volgorde gelezen, en dus waar er sprongen werden gemaakt naar voetnoten, bijlages of andere delen van het boek die vertakkingen gevolgd.

Sommige stukjes zijn vrijwel onleesbaar, maar dat is dan wel duidelijk (bijvoorbeeld van die rare vierkantjes binnen pagina’s). Daar probeerde ik dan gewoon de algemene strekking of de opzet van te begrijpen, door bijvoorbeeld te zien van: ah, dit zijn gewoon allemaal synoniemen voor hetzelfde woord.

Het helpt ook wel om meerdere boekenleggers te gebruiken. Dan weet je weer waar je verder moet nadat je zo’n uitstapje naar een ander stuk hebt gemaakt.

Edit: En ik denk dat je niet moet verwachten dat je alles begrijpt; het is ook gewoon raar boek en sommige stukken zijn (expres?) nogal hoogdravend en/of wetenschappelijk geschreven. Maar er zijn ook stukken waar je doorheen vliegt! Dus niet wanhopen als je denkt dat je het niet kan volgen en gewoon rustig doorgaan naar die chille stukjes. Ik denk dat niemand dit boek helemaal doorgrond heeft (en dat is ook wel de lol ervan).

(PS Ben aan het genieten van Jane Eyre)

1 like

Voor de mensen die in een leesclub zitten: hoe zijn jullie daarbij terecht gekomen? Kende je de mensen van te voren al? Is iemand van jullie bekend met Senia?

Wil mijn lijstje van maart nog delen.

Heel slecht nu ik een aantal boeken weer zie. Moet ik opzoeken waar ze ook al weer over gaan.

6 likes

Is het nog gelukt om een boek te lezen voor het thema? Ik heb een aantal voorbij zien komen en het lijkt me wel leuk om alle boeken te verzamelen in een post. Dus bij deze de boeken die ik al heb gezien in de lijstjes.

@DelilahBard:
Happy Place door Emily Henri vond ik zo verschrikkelijk traag op gang komen, daarom lag hij al een tijd op m’n nachtkastje. Dat was het boek wat ik uit wilde lezen voor de challange van het boek met de dikste stoflaag. Pas tegen het einde van het boek gebeurt en wat, en toen vloog ik er zo doorheen. Het laatste gedeelte vond ik erg mooi. Gebaseerd op de eerste 200 pagina’s zou hij 2 sterren hebben gekregen.

@Lorem:
De nix (Nathan Hill, vert. Dennis Keesmaat): De hoofdpersoon deed me niks, en sommige verhandelingen gingen nergens over, maar gingen ook bladzijdes lang door.

@DeeDee:
November van Thomas Oldeveldt was het boek met een laag stof die ik wou gaan lezen en dat is gelukt, maar wat een ongelofelijk lang verhaal!

De mijne:
Het was een essay over muziek. Thuis in muziek heet het en is geschreven door Alicia Gescinska. Zij heeft in 2020 kinderen van Alatr geschreven voor de maand van filosofie. Die ligt trouwens ook nog stof te vangen in mijn kast. Ik vond thuis in muziek best interessant maar met vlagen erg vaag. Er werden heel veel klassieke muziek genoemd en dat zegt mij vrij weinig, dat vond ik wel jammer. Binnenkort ga ik het misschien nog wel een keer doorlezen en dan wat muziek stukken opzoeken. Het voelt in elk geval goed om een boek te hebben gepakt die al zo lang op je lijstje staat.

@kika:
The People in the Trees, stuk minder makkelijk. Maar wel heel goed. Moest even in de schrijfstijl komen met alle voetnoten enzo, maar vond het echt fascinerend beschreven allemaal. 4⭐️

@Briseis
Ik had als ‘boek met dikste stoflaag’ Duizend schitterende zonnen gelezen! Prima boek, meeslepend verhaal, maar wel de laatste keer dat ik iets van Hosseini lees (dit was het tweede boek). Zijn schrijfstijl spreekt me niet echt aan.

@Foucher
Ik heb Elantris van Brandon Sanderson gelezen voor de challenge. Ondanks dat Sanderson een van mijn favoriete schrijvers is, liet ik dat boek al een lange tijd op de plank staan (met het benodigde laagje stof voor de challenge dus haha).

Elantris is het eerste gepubliceerde werk van Sanderson en dat is ook wel te merken. Ik moest even wennen en inkomen, je kan als je al andere boeken van hem gelezen hebt wel zien dat ie zichzelf enorm verbeterd heeft als auteur. Vond het wel leuk om dat verschil te zien. Het verhaal zelf is verder wel tof. Heb hem :star::star::star::star: gegeven op Goodreads, denk dat het eerder een 3.5 :star: is, maar die kun je na al die jaren nog altijd niet geven. :smiling_face_with_tear:

5 likes

Dit was de mijne

1 like

Ik heb Elantris van Brandon Sanderson gelezen voor de challenge. Ondanks dat Sanderson een van mijn favoriete schrijvers is, liet ik dat boek al een lange tijd op de plank staan (met het benodigde laagje stof voor de challenge dus haha).

Elantris is het eerste gepubliceerde werk van Sanderson en dat is ook wel te merken. Ik moest even wennen en inkomen, je kan als je al andere boeken van hem gelezen hebt wel zien dat ie zichzelf enorm verbeterd heeft als auteur. Vond het wel leuk om dat verschil te zien. Het verhaal zelf is verder wel tof. Heb hem :star::star::star::star: gegeven op Goodreads, denk dat het eerder een 3.5 :star: is, maar die kun je na al die jaren nog altijd niet geven. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Nou ik ben toch eens begonnen met eerste deel van de zeven zussen. Tot nu toe, blz 137, is het wel boeiend/leuk.
Waar ik me vooral aan stoor is dat er heel vaak in de dialoog de naam word gezegd van diegene tegen wie ze praten. Zo praat toch niemand, behalve dan van die verkopers en managers die dat hebben geleerd in een cursus.

2 likes

Ik had nog zoveel bibboeken liggen dat ik niet aan een ander boek geraakt ben, dus het is ´helaas´ niet gelukt.

1 like

Heeft iemand de realm of the elderlings van Robin Hobb (gedeeltelijk) gelezen? Ik lees nu #2 van the tawny man trilogy, the golden fool, maar er gebeurt werkelijk nietssss. Ik ben nu ong op de helft van de 600blz en het lezen frustreert me enorm. Ik pak het boek er amper en met tegenzin bij, dus het schiet ook niet op. Een deel van mij wil doorzetten omdat na deze trilogie weer 4 boeken van de Rain Wilds aan de beurt zijn en die vind ik fantastisch, een ander deel van mij vind dat lezen leuk moet zijn en niet deze struggle haha. Word het beter en/of is het het waard tĂłch door te zetten?

1 like

Ik heb de serie niet gelezen maar als je er na de helft van het boek zo gefrustreerd van wordt en met tegenzin leest, dan zou ik gewoon stoppen. Lezen hoort leuk te zijn, lekker een boek lezen die je wel leuk vindt. Later kan je altijd nog terugkomen bij dat boek als je wil > ff een break nemen van dat boek

5 likes

Ja ik heb ze allemaal gelezen en vind ze fantastisch, maar als deze trilogie je niet pakt zou ik het lekker overslaan en doorgaan naar de volgende!

3 likes

Ik ben gisteren begonnen in Looking for Jane en ik weet na 60 pagina’s al dat dit zo’n boek gaat zijn wat me nog heel lang gaat bijblijven. Zit nu in die tweestrijd omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk verder wil lezen maar ik wil er ook weer zo lang mogelijk over doen en van genieten :tired_face: first world dilemma

Ik heb deze boeken gelezen in maart. De boeken van Freida vielen mij beide tegen, ik had meer verwacht na het eerste boek van de hulp. Maar ik vond de Vuurvogel reeks verrassend leuk en interessant, dat ging over reizen naar verschillende dimensies.

5 likes

Ik ben alleen en duizend mensen van Malou Holshuijzen aan het lezen en het pakt me niet, het is niet dat ik wil blijven lezen. Ben over de helft en wil wel weten waar het heen gaat dus ff doorbijten. Oh en er stond een fout ik dan ben ik echt helemaal getriggerd (het ging de hele tijd over de minister van V&J en later stond er minister van BZK) :rage:

Heb sowieso een leesdipje, ben in meerdere boeken begonnen afgelopen maand maar allemaal niet uitgelezen. Meh.

1 like

Hierbij nog mijn gelezen boeken van maart. Ik was helemaal into de expedities deze maand. Mocht iemand nog tips hebben zoals middernacht, ademloos of het donker dan hoor ik het graag!

4 likes

Leuk! Hij heeft er ook nog een over John Lennon (en ik hoop/gok dat z’n volgende project dus een Ringo-biografie wordt). Die staat al een hele tijd in m’n kast want na Paul had ik niet zo’n zin om gelijk door te gaan en nu wilde ik dus eerst George lezen (en ik heb minder met John), maar die schijnt ook goed te zijn.

3 likes

Ik vond de eerste helft heel mooi, want love een queer romance. Maar daarna dacht ik vooral blablabla oorlog. Het einde was op zich wel weer ok/mooi. Maar ik vond het ook niet zooooo mega bijzonder

3 likes

Dit had ik ook met dat boek (terwijl ik Zachtop lachen echt heeeel goed vond en wel die doorleesfactor vond hebben. Had denk ik te hoge verwachtingen van dit boek). Succes met doorbijten, ben benieuwd wat je er uiteindelijk van vindt!

3 likes