Het algemene boekentopic #3

Mwah, dit had ik ook wel. Ik denk dat ik 'm te overhyped tegenkwam op social media, want hij voldeed niet aan m’n verwachtingen. Vond het een prima boek, maar niet super, en was het zeker niet echt eens met hoe de personages neergezet werden.

1 like

Kwam er ook echt slecht doorheen terwijl ik Circe echt super vond.

2 likes

Meer mensen die niet kunnen inloggen bij de online bibliotheek? :frowning:

Ik ben een beetje laat, maar ik heb de eerste twee delen van Markus Heitz - De dwergen gelezen voor de challenge! Drie sterren omdat ik het goed geschreven vond, maar het verhaal me niet zo greep en ik het ook erg op LOTR vond lijken qua wereldopbouw.

Leuk dat je het vraagt! Ik heb De nix geskipt en ben nu op de helft van Betty (Tiffany McDaniel, vert. Anne Jongeling). Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal van een meisje dat een native Amerikaanse vader heeft en een witte moeder, en moet opgroeien in een gezin waarin verwaarlozing, misbruik en geweld heerst. Ik vind het interessant om meer te leren over de gebruiken van de native Americans, en tegelijkertijd is het een pijnlijk verhaal. Er had van mij wel iets meer vaart in mogen zitten.
IMG_4834

1 like

Ik kon er gisteren gewoon in, jij nu ook weer?

1 like

Nee :frowning: heb de klantenservice gecontacteerd :crossed_fingers:

Edit: binnen half uur geholpen om 20:00 's avonds, wat een toppers. Meteen de nieuwe Rob van Essen geleend!

3 likes

Hier ook zelf een leesclub gestart! Gewoon met vriendinnen. Via vriendinnen van vriendinnen is het nu een club van 7. Ik heb gewoon een groepsapp gestart waarin ik een aantal mensen ervoor uitnodigde. Inmiddels al heel wat boeken verder. We meeten ook ongeveer elke 6 tot 8 weken.

4 likes

Ik heb net Dolly Alderton - everything I know about love weggelegd na 1/3. Kon het echt niet meer aan aaah haha. Ik vond haar als personage (maar het is een memoir dus haarzelf eigenlijk), zo vervelend, self-destructive en egoïstisch. Het voelde ook echt als een random verzameling dronken verhalen die alleen leuk zijn voor mensen die je kent :’)

Ik weet dat veel mensen dit boek echt superleuk en grappig vinden, maar nee, niets voor mij.

Wat is een boek voor jullie dat veel andere mensen helemaal fantastisch vinden, maar jij vreselijk?

3 likes

Vreselijk is wat overdreven maar Daisy Jones and the six vond ik echt niet boeiend.
Het zit echt knap in elkaar maar ik vond het verhaal maar saai (alsof je een oude rockster sterke verhalen hoort vertellen en denkt oké wanneer hou je je mond) en het greep me totaal niet.

6 likes

Daar waar de rivierkreeften zingen :smiling_face_with_tear:

22 likes

normal people en de alchemist :hocho:

7 likes

Ja wat een afschuwelijk boek, vond het wel echt top dat de meeste lezers in de boekenclub (hier op het forum) ermee eens waren!

Ik sluit me aan bij Normal People en Daisy Jones and the Six, echt saai en met vervelende hoofdpersonen.

Oh en 1Q84 :woozy_face:

3 likes

Iets als de Zeven Zussen vind ik niet om door te komen. Zo simpel. Snap niet wat mensen aantrekt in die boeken.

7 likes

Hahah oohh dit is de volgende aanrader die ik ga lezen na ‘everything I know about love’, die ik dus haatte (heb een lijstje van vriendinnen gekregen). Ben benieuwd :joy:

2 likes

Ja deze allemaal + the midnight library :face_with_spiral_eyes:

6 likes

The Secret History :weary:
The House in the Cerulean Sea
On Earth We’re Briefly Georgeous (vreselijk pretentieuze schrijfstijl)

1 like

Ja dat verbaast me ook zo? Zelfs een podcast erover, waar ga je het over hebben, het verhaal is zo plat als wat.

Verder, al wel vaker genoemd, maar Een klein leven.

6 likes

The secret history vond ik echt langdradig. Sommige stukken zelfs overgeslagen…:

3 likes

Ik heb eindelijk the eighth life - for brilka uit :hot_face:
Vooral omdat mijn vriend er ook in was begonnen en ik wilde niet dat hij me in zou halen :cowboy_hat_face:
4/5, echt wel een mooi boek maar ik vond het gewoon veeeel te lang en ik heb het te vaak met tegenzin opgepakt dus daarom een minpunt

2 likes