Het algemene boekentopic #3

Daar waar de rivierkreeften zingen :smiling_face_with_tear:

22 likes

normal people en de alchemist :hocho:

7 likes

Ja wat een afschuwelijk boek, vond het wel echt top dat de meeste lezers in de boekenclub (hier op het forum) ermee eens waren!

Ik sluit me aan bij Normal People en Daisy Jones and the Six, echt saai en met vervelende hoofdpersonen.

Oh en 1Q84 :woozy_face:

3 likes

Iets als de Zeven Zussen vind ik niet om door te komen. Zo simpel. Snap niet wat mensen aantrekt in die boeken.

7 likes

Hahah oohh dit is de volgende aanrader die ik ga lezen na ā€˜everything I know about love’, die ik dus haatte (heb een lijstje van vriendinnen gekregen). Ben benieuwd :joy:

2 likes

Ja deze allemaal + the midnight library :face_with_spiral_eyes:

6 likes

The Secret History :weary:
The House in the Cerulean Sea
On Earth We’re Briefly Georgeous (vreselijk pretentieuze schrijfstijl)

1 like

Ja dat verbaast me ook zo? Zelfs een podcast erover, waar ga je het over hebben, het verhaal is zo plat als wat.

Verder, al wel vaker genoemd, maar Een klein leven.

6 likes

The secret history vond ik echt langdradig. Sommige stukken zelfs overgeslagen…:

3 likes

Ik heb eindelijk the eighth life - for brilka uit :hot_face:
Vooral omdat mijn vriend er ook in was begonnen en ik wilde niet dat hij me in zou halen :cowboy_hat_face:
4/5, echt wel een mooi boek maar ik vond het gewoon veeeel te lang en ik heb het te vaak met tegenzin opgepakt dus daarom een minpunt

2 likes

Het achtste leven (voor Brilka)
De beer en de nachtegaal

The House in the Cerulean Sea vond ik ook niks @Fruitcake maar die andere twee die jij noemt zijn favorieten, haha.

Heb me ook zitten ergeren aan de personages/dynamiek in Normal People.

En zo zijn er nog veel meer denk ik, maar die eerste twee zijn denk ik de meest ā€˜impopulaire’.

1 like

Het kan natuurlijk gewoon niet je ding zijn maar hoezo is het nou weer slecht geschreven?

The Seven Husbands of Evelyn Hugo! Kan geen BookTuber bekijken zonder dat dit boek genoemd wordt.

Impopulaire mening, I know

5 likes

Ik heb Normal People niet gelezen, maar Conversations with Friends wel en die vond ik echt vreselijk. Haar schrijfstijl is inderdaad lastig te lezen en waarschijnlijk was het de bedoeling doelin, maar elk personage was zo pretentieus. :’)

Dat eerste boek van Ali Hazelwood was ook zo slecht. Stom nietszeggend plot, alleen maar om twee mensen samen te krijgen en stomme personages. Heb hem niet eens uitgelezen, haha.

1 like

Ik ben nu al drie weken bezig in the secret history maar zit er aan te denken om de laatste 100 blz maar te laten, kom er echt niet doorheen.

3 likes

Okee door deze comments heb ik besloten dat ik gewoon niet aan the secret history ga beginnen. Was echt zo’n boek waarvan ik vond dat ik het moest lezen maar ik ga mezelf de ellende besparen, thanks allemaal

5 likes

Geen recent boek, want ik lees eigenlijk alleen nog maar dingen waarvan ik bijna zeker weet dat ik het wel leuk ga vinden. Zonde van mijn tijd anders.

Maar allejezus wat vond ik Frankenstein een slecht boek. Ik ken bijna alleen maar mensen die er lyrisch over zijn, maar ik snap het echt niet. Wat een zeikverhaal.

Haha omdat dit boek door zowat elke booktuber wordt genoemd heb ik er al een soort aversie tegen ontwikkeld terwijl ik het niet eens gelezen heb. Waarom ben ik zo, misschien vind ik het wel een prachtig boek 🫣

Hahaha oh dat herken ik helemaal! Ik was erin begonnen voordat de hype begon en daarom begrijp ik die ook echt niet :smile:

1 like

Van recent(ish) gelezen boeken definitief Het Lied van Ooievaar en Dromedaris, wat een drama.

Verder ook wat dingen die hier al genoemd zijn. 1q84 heb ik niet eens uitgelezen bijvoorbeeld, en dat gebeurt me echt maar heel zelden, meestal zet ik alsnog wel door.

2 likes