Het algemene boekentopic #3

Het achtste leven (voor Brilka)
De beer en de nachtegaal

The House in the Cerulean Sea vond ik ook niks @Fruitcake maar die andere twee die jij noemt zijn favorieten, haha.

Heb me ook zitten ergeren aan de personages/dynamiek in Normal People.

En zo zijn er nog veel meer denk ik, maar die eerste twee zijn denk ik de meest ‘impopulaire’.

1 like

Nou heb hem uit en ik weet nou niet echt wat ik ervan vond. Pas toen ik over de helft was wilde ik echt door blijven lezen. Op zich vond ik de thema’s wel mooi maar het heeft me niet echt kunnen raken, ik vond het een prima boek maar niet wauw.

Ja ik sluit me aan bij the secret history, niet doorheen te komen. Verder kan ik even niks bedenken.

4 likes

Het kan natuurlijk gewoon niet je ding zijn maar hoezo is het nou weer slecht geschreven?

The Seven Husbands of Evelyn Hugo! Kan geen BookTuber bekijken zonder dat dit boek genoemd wordt.

Impopulaire mening, I know

5 likes

Ik heb Normal People niet gelezen, maar Conversations with Friends wel en die vond ik echt vreselijk. Haar schrijfstijl is inderdaad lastig te lezen en waarschijnlijk was het de bedoeling doelin, maar elk personage was zo pretentieus. :’)

Dat eerste boek van Ali Hazelwood was ook zo slecht. Stom nietszeggend plot, alleen maar om twee mensen samen te krijgen en stomme personages. Heb hem niet eens uitgelezen, haha.

1 like

Ik ben nu al drie weken bezig in the secret history maar zit er aan te denken om de laatste 100 blz maar te laten, kom er echt niet doorheen.

3 likes

Okee door deze comments heb ik besloten dat ik gewoon niet aan the secret history ga beginnen. Was echt zo’n boek waarvan ik vond dat ik het moest lezen maar ik ga mezelf de ellende besparen, thanks allemaal

5 likes

Geen recent boek, want ik lees eigenlijk alleen nog maar dingen waarvan ik bijna zeker weet dat ik het wel leuk ga vinden. Zonde van mijn tijd anders.

Maar allejezus wat vond ik Frankenstein een slecht boek. Ik ken bijna alleen maar mensen die er lyrisch over zijn, maar ik snap het echt niet. Wat een zeikverhaal.

Haha omdat dit boek door zowat elke booktuber wordt genoemd heb ik er al een soort aversie tegen ontwikkeld terwijl ik het niet eens gelezen heb. Waarom ben ik zo, misschien vind ik het wel een prachtig boek 🫣

Hahaha oh dat herken ik helemaal! Ik was erin begonnen voordat de hype begon en daarom begrijp ik die ook echt niet :smile:

1 like

Van recent(ish) gelezen boeken definitief Het Lied van Ooievaar en Dromedaris, wat een drama.

Verder ook wat dingen die hier al genoemd zijn. 1q84 heb ik niet eens uitgelezen bijvoorbeeld, en dat gebeurt me echt maar heel zelden, meestal zet ik alsnog wel door.

2 likes

Ik ben blij dat meer mensen The House in the Cerulean Sea noemen haha, vond die zoooo cheesy. Echt niet m’n ding.

4 likes

Recent Rob van Essen - hier kom ik nog op terug. Ik vond dat een erg langdradig boek en de personages spraken mij niet aan.

En Ilja Pfeiffer - Hotel Europa. Ik kwam daar ook niet doorheen. Herinner me dat ik het een boek geschreven vond door mannen voor mannen. Met van die typerende seksuele beschrijvingen van vrouwen die vooral een bepaald soort mannelijke fantasie aanspreken ofzo.

3 likes

Oh ja Dracula vond ik ook geen reet aan

2 likes

Ja cheesy is één ding maar het verhaal is ook geïnspireerd door Canadese kostscholen, waar inheemse kinderen werden misbruikt. Dat de auteur die geschiedenis heeft gebruikt voor z’n gezellige feel good boek is echt walgelijk :woozy_face:

3 likes

WAT

Ik weet alleen nog uit mijn hoofd dat @Kat_von_d en @DelilahBard hem ook geweldig vinden, dus ik tag jullie even hahaha

13 likes

Hoe tof! :raised_hands:t2:

4 likes

Haha ja ik ben echt chagrijnig dat ik na jaren twijfelen weer overstag ben gegaan voor een ereader eind december en dan komen ze met dit. Lijkt me echt chill voor comics.

3 likes

2026 :cry: Was er al bang voor want zit al een jaar af en toe op te zoeken of ze nou al eens zijn begonnen, maar nu pas echt dus! Zoveel zin in! Mijn vader heeft het boek ook gelezen en vond het ook heeel erg leuk dus hij vraagt me ook steeds of er al meer bekend is over de film haha <3

2 likes