Als je veel Nederlands leest kun je er denk ik wel veel leuks halen. Ik vind het wel echt een vreselijke app/site en het is heel omslachtig om boeken op je ereader te zetten (na downloaden moet je ze nog converten), ik maak er daarom niet zo veel gebruik van.
Misschien kun je eerst eens een lijstje maken van welke boeken je leuk vindt uit het aanbod?
Ja ik ben echt fan
Dit waren mijn tips vorig jaar maar er is nu alweer veel bijgekomen
Ik vond de online bibliotheek echt vreselijk. Zo’n gedoe om boeken te downloaden, omzetten en dan op je e-reader zetten. En vond ook niet per se dat ze echt veel aanbod hadden.
Maar wel goedkoop en als je denkt niet veel te gaan lezen is het voor 42 wel het overwegen waard. Want dan is een Kobo abonnement wel meteen een stuk duurder.
Ik zou persoonlijk alleen een abbo nemen als je ook fysiek van de bieb gebruik maakt. Ik vind de app niet altijd goed werken en boeken die ik graag zou lezen staan er lang niet altijd op. Ik gebruik het vooral als aanvulling op de boeken die ik uit de bieb haal.
Ja 100%. Ben het eens met de kritiek dat het aanbod verouderd is en dat de wijze waarop je boeken op je apparaat moet krijgen niet erg efficient is (hoewel ik ze trouwens niet hoef te converten), maar als je 4 boeken per jaar leest, heb je het bedrag er al uit. Nou, je gaat echt wel vier boeken vinden hoor Het daagt je (vind ik) ook uit om eens wat anders te lezen dan wat de rest van de wereld op dat moment aan het lezen is (want de online bieb heeft dat ebook dan gewoon nog niet haha).
Maar ja, dan moet je dus wel zo’n type lezer zijn. Als jij een heel specifieke titel wil lezen en niet geinteresseerd bent in andere boeken, ja dan is er wel een redelijke kans dat de bieb die titel niet heeft. Of als je normaal in een boekhandel linea recta naar de top 10 tafel loopt, en het boek koopt waarvan de voorkant je aanspreekt (wat een prima strategie is he), ja dan weet ik niet of de onlinebibliotheek echt iets voor je is. Daar moet je wel meer, zoals in een echte bibliotheek, een beetje zoeken naar iets wat je aanspreekt
edit: oh trouwens, nu vergeet ik nog het belangrijkste wat ik wilde zeggen: voor mij is het aanbod nog beperkter, want ik kan alleen boeken lezen die ‘geschikt zijn voor ereader’. Ze hebben ook nog een andere categorie (geschikt voor telefoon/tablet), maar ik wil niet op mijn telefoon lezen. Maar als jij wel wil lezen op je tablet (en dat denk ik uit je bericht op te maken) dan heb je nog wel iets meer keuze!
Heb net toevallig twee mooie boeken uitgelezen die ik via de online bieb had geleend (Dagen in de geschiedenis van stilte en De overlevenden). Ik zou het zeker aanraden! Breed aanbod en ik vind het downloaden niet echt een issue (heb een Kobo).
Volgens mij zitten hier veel lezers van Lize Spit en Rob van Essen. Leuk zeg, had geen idee dat zij getrouwd zijn!
Edit: shitttt artikel niet lezen als je geen spoilers van Ik Kom Hier Nog op Terug wil
Oh ja dat is wel een goede. Om te zien of het het waard is, dan. Ik lees zelf wel het meest/liefst in het Engels en dat vond ik tot nu toe wel een beetje tegenvallen maar ik ben er ook nog niet echt diep doorheen gegaan.
Hmm ik heb een boox air 3c (ofzo) en dat is vgm niet echt een tablet? Daarom twijfel ik ook want als ik het dan niet kan downloaden naar m’n boox, wat is het punt dan haha. Heb geen zin om op m’n telefoon te lezen
Tldr volgens mij komt het erop neer dat de App niet super handig is en downloaden niet ideaal, maar het wel waard kan zijn als er genoeg tussen zit wat ik ook zou lezen. Ik ga wat meer het aanbod doorspitten denk ik, dank iedereen voor de ervaringen!!
Wat irritant dat jullie allemaal moeten converten! Dat heb ik nog nooit gehad
Eerste post hier qua topic en dit voelt echt als de knuppel in het hoenderhok gooien maar: Harry Potter. Geprobeerd vroeger toen het echt net nieuw was maar nee, ik vond de Monica Furlong trilogie met Heksenkind veel leuker als het om fantasy gaat.
Maar eh, hi! Even meelezen en wellicht ook gaan schrijven in dit topic om inspiratie op te gaan doen met wat nog meer te gaan lezen.
Ligt misschien aan waar je t op wil zetten maar voor mn kobo moest het via een of ander programma en daar heb ik gewoon weinig zin in
Engelse aanbod is waardeloos helaas!
Ja ik ook een kobo, maar eentje uit 2015 dus misschien is dat oud genoeg voor de bieb
Ik heb in de maand april twee boeken gelezen. Na die nacht van Karin Slaughter en the Familiar van Leigh Bardugo
(ook echt net uitgelezen)
Ik heb deze drie uitgelezen, ben nu nog bezig in “really good actually”. Schervenstad en Weerlicht zijn beiden mooi, staan allebei op de online bieb mocht iemand ze ook willen lezen.
Okay days vond ik… okay haha achteraf gezien misschien zelfs meh.
Oh die vind ik dus ook vreeselikk lezen, ben nu op blz 300 en twijfel nog steeds - al lang hahah- om door te gaan
Nogal veel romance deze maand, zijn even geen fijne weken voor mijn omgeving dus dan zoek ik vaak luchtig vermaak. Heb niet alles gerate, want veel was ook niet heel boeiend, waren vaak makkelijke luisterboeken tijdens het wandelen. Ik ben wel de boeken van Mhairi McFarlane gaan bingen nadat ik vorige maand Just Last Night had geluisterd (heel fijne stem ook). De rest heb ik de ‘normale’ boeken van gelezen. Heel fijn (tragi) realistisch randje (ipv alleen dat typische cringe dat iemand z’n ogen telkens donker worden als hij naar je kijkt) en fijn uitgewerkte imperfecte karakters vaak. Allemaal wel aanraders vind ik.
Verder is Such a Fun age echt een uitschieter. Gelezen na een tip van @grace en intens van genoten.
De boeken van Henry en Hazelwood deden toch wel vaak pijn aan mijn ogen. Net iets (of veel te) cringe.
Roxane van Iperen - Dat beloof ik
Nikki Dekker - Diepdiepblauw
Erik Betten - Quarantaine
Taylor Jenkins Red - Daisy Jones & The Six
Sacha Bronwasser - Luister
Malou Holshuijsen - Zachtop lachen
Voor mijn doen echt veel gelezen en allemaal met plezier! De laatste 2 hebben me het meest geraakt. Ik heb echt gehuild bij Zachtop lachen, had ik helemaal niet verwacht. Maar was er echt van onder de indruk, ik moet er nog veel aan denken en heb stukjes teruggelezen.
Ik heb 4 van deze boeken trouwens via de online bibliotheek gelezen, weet niet meer wie het vroeg maar ik ben dus echt fan van de online bibliotheek. Het is zo chill dat je altijd boeken tot je beschikking hebt. Ben nu bezig in de wetten van Connie Palmen Ook via de online bieb
Ik heb afgelopen week dat beloof ik besteld en het hooge nest ligt ook te wachten op mijn tbr stapel. Maar ik hoor wisselende verhalen over de eerste, wat is jouw mening daarover?
Na het lezen van de bronzen stad wilde ik heel graag het nieuwste boek van Shannon Chakraborty lezen. Vind Amina een erg leuk personage, leuke verhaallijn, maar het verhaal greep me iets minder dan de Daevabad trilogy.
Anna O. vond ik mwah, de analyses van de hoofdpersoon vond ik erg langdradig en heb ik aan het einde zelfs wat geskipt.
Yellowface heb ik nav het boekentopic op dit forum gelezen, vond ik echt een aanrader.