Het algemene boekentopic #3

Oh leuk om te horen, ik heb m hier klaar liggen maar hij ligt ergens halverwege de stapel. Dan mag ie toch een paar plekjes omhoog.

Ik geniet sowieso enorm van jullie meningen en aanraders! Heb ook Koraalrif en Roadtrip eerder gelezen en vond daar Roadtrip inderdaad de sterkere van. Ben nu (onder andere) de nieuwste Suzanne Vermeer aan het lezen: Bloemeneiland. Het zijn allemaal makkelijke in-de-zon of op-de-bank boeken waarbij je niet hoeft na te denken, dat vind ik soms wel lekker.

2 likes

Oh dit is echt een van mijn lievelingsboeken haha!

Primo Levi: een van de bekendste Holocaust overlevers die schreef over zijn tijd in Auschwitz. Super indrukwekkend en het beste boek dat ik over WO2 en de nasleep ervan las.

Marja Pruis: ik snap de hype in mijn bubbel rond haar niet, vond hier echt weinig aan.

Alvoholvrijer: precies wat ik even nodig had tijdens een dagje sauna

Peter Middendorp: indrukwekkend boek. Het fictieve verhaal van de moordenaar van Marianne Vaatstra, hij vertelt als het ware hoe het gegaan zou kunnen zijn vanuit die man.

Annie M.G Schmidt was een badass bitch haha. Echt leuk om zoveel te leren over onze bekendste schrijfster die echt mega cool was, en eigenlijk niet van kinderen hield. Wel beetje lang.

8 likes

Hier was het een maand die gedomineerd werd door de Napolitaanse romans van Elena Ferrante. Toen die boeken jaren geleden zo’n hype waren, was dat helemaal aan me voorbijgegaan maar ik ben blij dat ik ze nu toch lees! Vergeleken met veel andere boeken vind ik dat er eigenlijk niet zo heel veel gebeurt in het verhaal maar de personages zijn goed uitgewerkt waardoor je toch blijft verder lezen.

Verder nog gelezen:

• Wat je van bloed weet: roman over het opgroeien in een omgeving van familiaal geweld. Ik vond het meeslepend maar het einde was zo afgeraffeld? Jammer
  • Iedereen verslaafd: non-fictie over verslaving aan digitale media. Iets te veel intrappen van open deuren maar verder wel ok
7 likes

Random vraag: moeten jullie vaak huilen bij het lezen van boeken?

Ik kijk best veel booktubers en verbaas me er altijd over hoe vaak zij huilen in hun videos. Het is mij tot nu toe twee keer overkomen, bij hun lijkt het bij bijna ieder boek te gebeuren. Zouden ze het aandikken voor de video of ben ik gewoon zo harteloos? :crazy_face:

Edit: bij films huil ik echt super snel.

3 likes

Alleen als er iets zieligs gebeurt in een boek en ik er helemaal in zit. Maar ik huil verder super snel bij series/films en ben erg gevoelig

2 likes

Hmmm niet super snel maar kan wel flink huilen hoor als ik goed in een boek zit en flink geraakt ben. Bij call me by your name heb ik echt tranen met tuiten gehuild, bij jij zegt het van connie palmen ook, evenals the year of magical thinking van didion, patrimonium van roth, kapitein corelli’s mandoline… ja als ik er in zit en ik voel mij verbonden met de personages jank ik eigenlijk wel. Maar daarmee dan ook gewoon 80% van de boeken die ik lees niet. Ik huil ook snel bij verdrietige en feelgood dingen in series/films/programma’s/het echte leven (van andere mensen).

1 like

Nee echt bijna nooit terwijl ik bij films ook snel moet huilen!

2 likes

In april maar 2 boeken gelezen, maar vooral Quarantaine vond ik erg leuk om te lezen!

4 likes

Gelezen in april:

• De Hollander van Mathijs Deen
  • Ik dacht dat jij van Joke van Leeuwen (luisterboek via online bieb)
  • Come and get it van Kiley Reid (review)
  • De Volksjury van Laura Scheerlink via online bieb
  • Ik kom hier nog op terug van Rob van Essen via online bieb (review)
  • Spiegeltje spiegeltje aan de wand van Maaike Schmitz via online bieb
  • De details van Ia Genberg via online bieb
  • De duiker van Mathijs Deen
  • Styx van Peter Pontiac
  • Tong van Marly van Otterloo
  • Shy van Max Porter via online bieb
7 likes

Gelezen in april:
The Invisible Life of Addie LaRue - 4 :star: Las lekker weg, goed opgebouwd.
The Sea of Monsters (Percy Jackson #2) - 3 :star: Even lekker makkelijk en kort tussendoor
Joe vs. Elan School - Laatste 1/3 (ongeveer, vanaf dat hij niet meer op Elan zit) vond ik het wat minder worden, maar het eerste stuk echt heel goed (wel heftig).

4 likes

Mijn boeken van april! Het was een maand met wisselende ervaringen.

8 likes

Ik heb echt voor het eerst sinds een jaar weer gelezen. In april (tweede helft) alleen De Camino.
Ben nu begonnen in Het hele dorp wist het.

5 likes

Oh tof, die van Cassandra Khaw gaat op mijn lijst!

2 likes

Denk dat huilen 2 keer is gebeurd. Moest vaker wel echt lachen .

2 likes

Ik zit in een non-fictie periode. Ik heb de volgende boeken gelezen

• Het verborgen dorp, Jeroen Thijssen :star: :star: :star: :star:

• De rode ambassadeur (Coen Stork), Peter Henk Steenhuis :star: :star: (misschien 2,5)

• Slavernij en beschaving, Karwan Fatah-Black :star: :star: :star: :star: :star:
    Dit boek zou iedereen eigenlijk moeten lezen.

Ik ben nu bezig in Wolfstijd: Duitsland en de Duitsers 1945-1955. En dat vind ik ook echt een heel goed boek. Ben pas halverwege maar kan het nu al aanraden.

Hebben jullie nog goede tips voor non-fictieboeken met een beetje inhoud?

5 likes

Ik ben net begonnen met tijgerlelie van Marion Pauw. Al lang niets gelezen maar hier kom ik wel redelijk in! Benieuwd naar de rest van het verhaal

3 likes

Oh klinkt heel interessant, die ga ik lezen!

1 like

Ik heb twee boeken gelezen in april. Eindelijk weer echt goede (de eerste) en leuke (de tweede) waar ik helemaal in zat.

• Murat Isik - Wees onzichtbaar :star: :star: :star: :star: :star:
  • Casey McQuiston - One last stop :star: :star: :star: :star:
6 likes

Ja die vond ik erg tof, zeker een aanrader!

4 likes

Oke Pierce Brosnan als Ron in de verfilming van The Thursday Murder Club zou toch kunnen werken :sweat_smile:

3 likes