Het algemene boekentopic #3

Ik heb voor mijn doen best veel gelezen in april. Vooral Schemerleven vond ik erg goed.

8 likes

Zeer weinig gelezen, op naar meer boeken in mei

5 likes

Ik zit in een reading slump, maar ik heb aan het einde van de maand toch nog twee boeken uit kunnen lezen.

:star::star::star::star:

Zat hier direct in, las lekker weg. Zag dat er in mei een serie van uitkomt op Apple+! Ik ga dat tijdelijk nemen zodat ik hem kan kijken, leuk dat ie vlak nadat ik het boek gelezen heb uitkomt haha!

:star::star::star::star:

Grotendeels geluisterd via Storytel, stond al sinds de release op mijn TBR maar in historical fiction moet ik echt zin hebben. Niet haar beste werk, maar wel gewoon goed zoals ik gewend ben van Kristin Hannah!

Eind april nog begonnen aan:

image

10 likes

@Foucher oeeeeh leuk! Die wil ik ook kijken.

Hierbij mijn gelezen boeken. Niet heel veel. Bijzonders. (Ik geef achteraf misschien te makkelijk 4 sterren)

5 likes

Ik heb vorige week Het Behouden Huis van W.F. Hermans gelezen maar ik had dat denk ik liever niet gedaan. Zit echt een beetje met de gruwelijkheden van het einde in m’n maag en dat had ik liever niet gehad. Even vergeten hoe grimmig Nederlandse literatuur kan zijn.

1 mei ben ik begonnen met Divine Rivals van Rebecca Ross en ik heb het boek zojuist uitgelezen. Voor mijn doen is dat echt heel erg snel, normaal doe ik een week tot twee weken over een Engels boek. Stijl was zo vlot en ook verslavend. Gelukkig heb ik deel 2 al in huis.

3 likes

Leuk! Ik vond m ook zo tof, heel benieuwd naar het tweede deel. Ik heb de fairyloot versie besteld dus wacht daar nog op.

Gisteren las ik Things we hide from the light van Lucy Score uit en haar schrijfstijl vind ik zo verslavend! Heb weer tot diep in de nacht zitten lezen.

2 likes

Heeft hier iemand het boek “Beste mevrouw Eva” gelezen? Ik heb een vraag, even in spoiler

Ik vond het einde zo abrupt. Ik weet niet zo goed of het nou een fout op mijn e-reader is of dat het gewoon zo eindigt. Het laatste wat ik op mijn e-reader las was dat hij aan keukentafel bij mevrouw Eva zat en beseft dat hij naar pleegouders gaat en niet bij haar gaat wonen en dat hij hierna naar buiten loopt. Is dit nou het echte einde?

1 like

Ja ik geloof het wel

2 likes

Karige leesmaand voor mijn doen!

Ik ben nu bezig in Harry Potter and the Order of the Phoenix. Verder kwam ik Waar was je nou van K. Schippers bij mijn kringloop tegen. Die las ik jaren geleden, en ik heb zin om die te herlezen.

3 likes

Voor 50 cent had ik het boek in het vervloekte hart van Rima Orie gescoord laatst. Het boek is nat geweest en een bibliotheek exemplaar maar dat maakt niet uit want wat een leuk boek! Ik heb het nog niet uit, maar het is een boeiend fantasy verhaal en leest makkelijk weg. Gewoon jammer dat zometeen het Songfestival is ik zou de rest van de avond wel willen doorlezen.

En een hele andere vraag. Wat is de duurste plek waar jullie een boek hebben gelezen? Ik heb ooit op de tribune bij formule 1 een boek gelezen. Die kaartjes waren duur dus ik denk dat dat mijn duurste plek wel is.

5 likes

Ik een boek in het Soho house, dat is een duur hotel. Maar saai antwoord haha, jij wint.

1 like

Zat helemaal lekker in mijn leesflow begeeft mijn ereader het. En laat ik nu net even het geld niet hebben voor een nieuwe. Ik denk dat ik in een hoekje ga zitten balen en nadenken over een andere hobby :joy:

2 likes

Boeken lenen van vrienden/collega’s/familie
Boeken uit een minibieb op straat lenen

Op je telefoon/tablet kun je evt ook boeken lezen

:blush:

Ik ben voor de verandering fictie aan het lezen, de wrede prins van Holly Black, en ben echt invested haha heb hem in 2 dagen al bijna uit

2 likes

Dit was idd ook mijn eerste ingeving. Maar toen bedacht ik me dat ik ook in de wachtkamer bij de oogarts heb zitten lezen die ik teringveel geld heb gegeven voor implantaatlenzen (want te slechte ogen voor laseren), dat was nog wel wat duurder dan die vlucht :sweat_smile: En nu kan ik lezen zonder bril of lenzen, dus was elke eurocent waard :grin:

3 likes

@anon59849077, @wiewatwaar en @kika ook leuke dure plekken!

Geen idee welk boek ik toen mee had ik denk iets van een roman. Ik was met nog iemand en die is zo erg fan dat die dan bij de allereerste dingen al wil kijken. Is helemaal leuk hoor maar dan ben je daar de hele dag en op den duur heb ik het wel even gezien. Dan is lezen wel een fijne afwisseling. Ik heb dat ook bij MotoGP enzo wel gedaan.

1 like

Mijn boeken van april nog even… Ik vond The Lost Bookshop heel leuk, de rest wel okay. Had meer van Fathomfolk verwacht, maar zag nadat ik het uit had op GR dat ik niet de enige was…

6 likes

Ahh wat een leuk idee! Heb niet echt tips want ik lees zelden gezellige boeken, haha.

Enige waar ik op kan komen is De geniale vriendin van Elena Ferrante, dat voelt nog wel vakantie-achtig voor mij.

2 likes

Ik was erg onder de indruk van De enige die overbleef van Riley Sager, een beetje een Hercules Poirot / Knives out achtige thriller! Maar speelt zich niet af in Frankrijk, wel veel om over te praten.

1 like