Het algemene boekentopic #3

Angstige mensen van Fredrick Backmann?

2 likes

Misschien is Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht een leuk boek hiervoor? Daar kun je met elkaar ook wel over praten.

4 likes

Iets uit de Madame le Commissaire-serie? Speelt zich af in Frankrijk, lekker makkelijk weg te lezen en (vind ik althans) wel genoeg inhoud om niet dertien-in-een-dozijn te zijn. Of iets uit de bed and breakfast serie van Ilja Gort?

3 likes

Ik vond Luister van Sacha Bronwasser erg leuk en speelt zich af in Parijs in de jaren 80!

Edit: niet super gezellig thema maar ook niet heel dramatisch

3 likes

Ik heb twisted love in 2 dagen uitgelezen. Hebben jullie vergelijkbare tips? Ik wist niet hoe ik het moet omschrijven. Spicy romans? De after serie heb ik al helemaal gelezen.

2 likes

Dat heet toch erotische romans in t Nederlands? Zou daar op zoeken

2 likes

De boeken van Colleen Hover, Knockemout serie van Lucy Score, Elena Armas, Ali Hazelwood, Wendy Brokers, Vi Keeland/Penelope Ward, Megan Clawson

2 likes

Ja daar heb je gelijk in maar ik denk daarbij aan bouquet boekjes. In mijn gedachten zijn de boeken die ik gelezen heb toch net wat anders. Aanbevelingen vind ik daarom fijn.

1 like

Naast de aanraders van Moet: Rebecca Yarros, Jennifer L Armentrout, Lauren Asher (ik hou van de Billionaires serie), Kelly Moran. Mn laatste guilty pleasure was Raiders of the Lost Heart. Als je houdt van Indiana Jones en cringeworthy (maar heerlijke) romantiek en spicy, kan ik die ook aanraden.

Zelf lees ik nu Oversharing van Jane Fallon:
Ooit was Iris gelukkig. Ze had een huis, een man, de belofte van een gezin. Nu is ze gescheiden en verhuurt ze haar logeerkamer om rond te komen. Het had erger gekund – maar het ook bĆ©ter gekund. Als Maddy er niet was geweest. Maddy, de vrouw die haar leven heeft verpest. Influencer Maddy heeft haar merk opgebouwd rondom ā€˜haar gelukkige gezinnetje’. Ze is beroemd om haar wholesome video’s over het leven met haar man en schattige tweeling. Iris gelooft er geen bal van. En ze gaat bewijzen dat het allemaal nep is…

Over influencers, online stalken enzo. Voor fans van het influencer-topic haha

4 likes

Hebben jullie tips voor boeken die een familie volgen door de tijd heen en elke keer aan de hand van een ander persoon vertellen wat er in hun tijd speelde?
Boeken die ik heb gelezen en wat ik bedoel:

• Het achtste leven
  • Het zwijgen van Maria Zachea
  • Fortuna’s kinderen

Of boeken die iemand diens hele leven volgen en wat ook aandacht schenkt aan wat er in die tijd gebeurd is, zoals Max, Mischa en het Tet-offensief?

3 likes

Kapitein correli’s mandoline en vogels zonder vleugels van Louis de Bernieres! Twee van m’n favoriete boeken.

1 like

Het schaarse licht lees ik nu, als je Het achtste leven mooi vond dan deze ook wel denk ik!

Woesten van Kris van Steenberge, al weet ik niet meer zeker wat erin zat qua tijd dat het zich afspeelt.

1 like

Wilde zwanen van Jung Chang,
Speelt zich af onder drie generaties in China

En Pachinko is ook meerdere generaties Zuid-Korea (kwam ik zelf niet lekker in dus nooit uitgelezen moet ik er wel bij zeggen)

6 likes

Homegoing van Yaa Gyasi voldoet denk ik aan je wensen, vond ik zelf heel mooi.

3 likes

De Cazalet Chronicles van Elizabeth Jane Howard. Het eerste boek heet The Light Years.

1 like

Het lot van de familie Meijer?

1 like

Greenwood - Michael Christie (familieverhaal waarbij de natuur een rol speelt bij elke generatie, echt een boek dat ik nog eens opnieuw wil lezen)
Perzik bloesem lente - Melissa Fu (speelt zich voornamelijk af in China)
De bergen zingen - Nguyen Phan Que Mai (familieverhaal uit Vietnam)
De Mandibles, een familiekroniek, 2029-2047 - Lionel Shriver (zoals de titel al aangeeft: een familiegeschiedenis in de toekomst in de VS)

4 likes

Ja Bournville misschien van Jonathan Coe! Begint bij een oma net na de bevrijding en eindigt in de corona tijd. Wel vooral leuk als je de UK een beetje interessant vindt denk ik want wel echt een Brits verhaal ook.

2 likes

4 3 2 1 van Paul Auster. Vier versies van het leven van een (Joodse) Amerikaan met veel Amerikaanse geschiedenis.

1 like

Oh, wat veel suggesties, thanks allemaal!

@Evenveel Ik zie nu dat ik Wilde zwanen heel lang geleden al op mijn wishlist had gezet, ga 'm nu wat hoger zetten! Pachinko ben ik idd ook ooit in begonnen, maar als luisterboek en daar kwam ik ook niet in. Misschien nog een kans geven als gewoon boek.
@GrumpyHarry Bournville is idd een goede suggestie, die heb ik laatst gelezen en vergeten in dit lijstje te zetten haha. Heb een lichte obsessie met de UK, dus vond dit idd interessant.
@Briseis 4 3 2 1 heb ik ook gelezen (wel een tijdje geleden al), maar had me helemaal niet beseft dat die in dit lijstje hoort. Misschien dat ik 'm eens opnieuw ga lezen, heb 'm in m’n boekenkast staan.

4 likes